30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Hej moon, det låter som att ni har det bra, även om det är fullt ös hela tiden. Skönt att ni sover bra.
Hej moon, det låter som att ni har det bra, även om det är fullt ös hela tiden. Skönt att ni sover bra.
juni - Ja, det kommer bli jättebra. På sätt och vis är han ju redan inskolad eftersom han har varit med och hämtat och lämnat Ida hela tiden. Han vill inte gå hem när vi är där.
Sparken - Tänk så lika det verkar vara! Jag menar alltså att vi tänkte på samma sätt som ni och valde EW för att den var hög, så att till och med långa maken kan köra den utan problem. G kom i augusti och vi ville också ha liggdel som funkade över vintern. Jag har för mig att vi tog bort liggdelen innan vi flyttade, vilket alltså betyder i mars någon gång. Då var G 7 månader, och en stor sådan, så det blev lite trångt i liggdelen iom att det var åkpåse och grejer däri också över vintern.
Sara - Håller med Milla: Vilken vagnkoll du har!! Jag vet inte ens vad de vi har heter, än mindre vilka andra modeller som finns i butikerna.
Ela - Vad mysigt med småkusiner (som det heter på Åland, sysslingar kanske man ska säga här?) i samma ålder! Det blir nog många roliga stunder framöver.
Jag tycker att vi har börjat skörda frukten av att ha två barn ungefär nu, när G är drygt 1,5. De leker massor tillsammans och det nya är
1. Att Gustav flera gånger om dagen bara spontankramas med sin storasyster. Han bara går fram och slänger armarna om henne, särskilt när hon ska hämtas på förskolan. Mysigt!
2. Att Ida har börjat tokförsvara sin lillebror. Så fort vi säger till honom något, hoppar hon in med en förklaring till hans försvar. Tex idag när han puttade lite på henne och jag sade till att man inte får puttas, "Men Gustav kanske bara ville känna hur jag kändes, han tänkte nog inte putta."
Emster - Tror också att det kan vara flytten som ställer till det med rubbade rutiner ett tag. Hoppas det löser sig snart.
Lena - Jag tror säkert ni får in en BT i bilen. Vi har en VWPassat, och får in både vagnen och en del annan packning utan bekymmer. Vår EWvagn blir lite mindre än BT i hopfällt läge, jag vet för jag jämförde måtten när vi köpte, men det är nog bara marginell skillnad. I värsta fall kan man ju tex plocka av hjulen på vagnen så är det lättare att stuva packningen.
Sparken - Åh, vad härligt att det såg bra ut! Två tjejer, det är ju jättepraktiskt (ärva kläder mm.) och de kommer ha superkul tillsammans! Sedan blir det ju aldrig som man har tänkt sig ändå - min svåger är lite lika som din sambo och räknar ut vilken sport resp. barn ska hålla på med. De har en kille och en tjej, och när man ser dem är det tydligt att hockey och fotboll ligger närmst till hands för tjejen som har varit bollgalen sedan födseln.
Sparken - Nackdelen är förstås att det är mycket mycket mindre pengar i tjejfotboll och -hockey, så det blir svårt för dem att försörja sina föräldrar på en sådan karriär.... Golf och tennis är nog lämpligast att satsa på.
Lena - Så otäckt med en sådan förlossning, det är alltid jobbigt att höra sådant, men speciellt som gravid ju!
Nog för att priolistan ändras när man får barn, och många gånger vinner sömnen över sex, men att gratulera till no-sex var väl lite magstarkt?
Och GUD! vad mossig du är - läser du böcker!!!
Sparken - Hanna Sofia låter jättefint! Fast även jag röstar självfallet på Ida. Vi hade namnet Ida klart för oss långt innan vi ens började göra henne. Maken drömde en gång för många år sedan om att vi hade en liten Ida, och det blev så att vi började prata lite så: "..sen när vi har Ida..blablabla...". Och när hon visade sig vara en tjej var det redan givet.
Jag tänkte en del på att det var ett så vanligt namn, och tyckte att det kunde vara en nackdel, men vi har knappt stött på några andra Idor alls! På dagis är det bara hon som heter så.
Pyttis - Det var lite lustigt! Fast jag tycker förstås att det är två namn som passar väldigt bra ihop, så det är väl inte så konstigt att fler har fastnat för kombinationen.
Sparken - Oj, det har jag inte tänkt på men så är det nog, ja. Att det bara finns en lång båge som går över båda sitsarna... Vi har aldrig använt den, och inte heller saknat den varken före eller efter vi tog bort liggdelen. Utan bågen är det ju inga problem för barnen att klättra upp själva i vagnen. Skönt att slippa lyfta dem, tycker jag. Och i perioder då de (särskilt Gustav) har velat luta sig mycket framåt har vi bara använt selen så att de inte trillar ur. Och visst är den snygg! Vi har en svart vagn men liggdel och åkpåse är bright orange, syns bra i trafiken.