• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Emsters mamma - Lycka till med rekningsrundan på stan, hoppas ni hittar en vagn som passar er.

M73 - Testa det i backen och se hur det känns i ryggen då. Förhoppningsvis bättre. Vi tog bort bågen på Gs tripptrappstol i helgen så att han ska kunna klättra upp och ner själv, min rygg pallar inte att lyfta honom längre. Kan ha att göra med att jag har varit förkyld och missat min träning i cirkus 1½ månad. Behöver stärka upp några (typ alla!) muskler igen.

• asap

Minimalla - Det är ju inte det minsta konstigt att oron finns där så påtagligt. Jag blir så glad av att de tar så bra hand om er på förlossningen. Även om det är vad man kan förvänta sig eller begära med er historia, så är det kanske änså inte självklart att bemötandet blir så bra.
    Stora kramar till dig, njut av sparkarna nu!

• asap

Lena - För mig (och många med mig, gissar jag) var första chansen att se/höra något från den inne i magen vid RUL i vecka 18, och innan dess har man ju hunnit fundera många gånger om på allt som kan ha hänt/inte hänt under de veckorna. Det är nog oundvikligt att man oroar sig, men nu är det snart måndag och förhoppningsvis kan du släppa oron efter det och få en skön resa resten av grav. sedan.

aigee - Så skönt att trycket håller sig i styr nu.

Sara - Jag hade nog huttat bh:arna (fast jag säger sutta ), för om man får vänta på de där generösare behagen kommer ju resåren ha torkat då iaf.
    Och visst kommer man långt i livet med en solig mentalitet (men det kan ju vara bra om man åtm i vuxen ålder behärskar sittandet någorlunda, det blir nog besvärligt annars ).
    Jobbigt med hörseln, hoppas det kan rätta till sig enkelt.

Björnes - Det var nog just det träningsexperten jag såg på tv menade - att man kan passa på att få sig starka ben och en vältrimmad bakdel när man är ute och går med vagnen. Och att det i längden kan leda till ryggbekymmer om man belastar fel.

• asap

Ela - Så sött! Gustav kör mer "Silvia" - handen upprätt vinkande i sidled med stel handled. Rätt gulligt det med.

• asap

juni - Men fy! Hoppas det är bebisen som ligger och nyper av flödet i något kärl och att den snart flyttar sig så att du får full skjuts på blodet igen.

Lena - Självfallet hålls tummarna för dig imorgon. Ha det så trevligt på restaurangen idag!

Billabong skrev 2010-04-18 14:13:31 följande:
    Assar: Du har en poäng där att det kan vara bra att kunna sitta som vuxen.
    Ser framför mig viktiga jobbmötet: "går det bra om jag ligger? Jag har inte lärt mig sitta än."
  • asap

Milla - Grattis Lucas! Nu är han ingen liten kille längre.

emsters mamma - Hoppas lilltjejen äter idag.

• asap

Lena - Grattis, vad skönt! Njut av liten i magen nu.

aigee - Jobbigt när de gör illa sig, men ofta ser det värre ut än det är, speciellt när det börjar blöda. Mysigt med planteringshjälp.

Minimalla - Jag har aldrig sålt något, så jag vet inte. Men testa och se vad som händer, det kostar väl inte så mycket?

Milla - Hoppas du får jobbet! Kan ni inte pussla de få dagar det handlar om?  Maken kanske kan jobba kvällar istället några dagar, du kanske kan få slippa heltid just då? Inte ska det väl behöva skita sig pga två veckor heller..? Kan ni få barnvakt någon/några av dagarna?

• asap

Milla - Hoppas det går att lösa iaf, eller att du kan få vänta två veckor med att börja om du får jobbet.

• asap

Sara - Grattis till Gs krypande! Tänk att han har slipat på tekniken sedan februari, jag kan tro att han är snabb nu!

Milla - Bra att det är klart, då är det bara att vänta på samtalet från jobbet nu då...

• asap

Emsters mamma - Grattis till lyckat UL och lillasyster.

Det låter ungefär som sitsen vi var i:
    Ida skulle fylla 2 i september, vi visste att syskonet skulle komma i augusti och att vi ville flytta så snart vi kunde. Vi valde att inte skola in Ida på hösten, med tanke på att syskonet skulle komma samtidigt och med tanke på att det kanske bara skulle bli en termin innan det var dags att byta fsk.
    Hon fick börja på "rätt" plats istället, efter att vi flyttat (vilket visserligen tog lite längre än vi hade tänkt), och det är vi väldigt nöjda med.
    Just när G var nyfödd var jag glad att vi inte hade dagistider att passa för Ida, och det funkade bra att ha henne hemma med oss. Hade hon redan gått på dagis när han kom hade det varit en annan femma, men vi tyckte inte att det kändes som någon bra idé att skola in henne precis samtidigt som han kom.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8