• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Minimalla - Skönt att lillebror växer som han ska, och skönt att de har så bra koll på allt annat också! Har inte hört talas om det med njurbäckenet, men som sagt skönt bara att de har koll på det. Kör man antibiotika medan han är kvar i magen då alltså, eller är det något man "åtgärdar" efter fl?

• asap

juni - Haha, stackars student som hamnade bredvid ett par sådana rattar! Han vaknade väl upp efter att ha haft näsan i böckerna ett tag, och insåg att det finns mer än plugg i världen...

Emster - Så bra av din sambo att ta stressen på allvar! Alltför många fortsätter att köra på och hoppas att det ska bli bättre av sig självt, men det blir det ju sällan. Hälsan är ju absolut viktigast, allt runtomkring som ekonomi och sådant löser sig på något sätt ändå, det måste det ju. Lycka till, hoppas han hittar ett bättre jobb snart.

• asap

Emster - Ta hand om er och se till att bli ordentligt ompysslad nu då.

• asap

LaGallina - Fy så jobbigt du har det! Jag kan inte ens föreställa mig att vara själv med barnen 4 veckor i stöten, särskilt inte med så små barn som dina. Skönt att du fått tag på en psykolog iaf. Ursäkta att jag frågar, men hur tänker ni ang. sambons jobb? Är det otänkbart att han försöker hitta något "vanligt" jobb?
    Och visst är det toppen med mamma och svärmor som ställer upp och hjälper till, men det förstår jag ju är inte dem du har tänkt dig att dela vardagen med. Kram!

• asap

juni - Kram!
    Instämmer med de andra: du är ju helt fantastisk med hus och hem, barn och hästar, plugg och pendling!! Och gravid. Jag läste programmering när jag var gravid med Gustav, och det var ju jättejobbigt bara att sitta framför datorn med stormagen. Och det var bara 7.5 poäng, jag vill inte ens tänka på att jag skulle ha gjort civingutbildningen som gravid med ett barn redan. Hoppas tentan går bra och sedan blir det ju ett otroligt välförtjänt sommarlov för dig!

aigee - Grattis till lilla långbeningen!

Mandra - Min systerson är också åksjuk, men som Sara sade så blev det bättre när de vände honom framåt. Annars är det bra att tänka på att inte dricka mjölk innan man ska ut och åka. Jag vet inte varför, men jag minns att jag som också var jätteåksjuk som liten, alltid kräktes om jag druckit typ mjölk eller o'boy eller något.
    Jag blir fortfarande åksjuk ibland, och sjösjuk om det gungar när vi åker till Åland, och det blir alltid värre om jag har ätit dåligt innan. Så om jag vet att det blåser och kommer att gunga på sjön, så börjar jag med att äta direkt innan det drar igång.

• asap

Sara - Jag är så trög att jag trodde du blev sjösjuk under ytan, men efter ett tag kom jag på att man tillbringar en hel del tid på båten också.

• asap

Lena - Jag trodde jag var safe med bara en månads förskjutning, men så visade det sig att G är större än I vid motsvarande ålder - DET hade jag inte tänkt på att det kunde hända. Så planera in barn av samma storlek också för att vara säker på att kläderna passar.

• asap

Hjälp! Jag har inte haft en tanke på om magmusklerna har varit delade, jag har tränat på som vanligt (dvs. otroligt sparsamt, MEN med en del riktiga situps ). Kan jag ha sabbat något, eller vad? Har aldrig hört talas om Tupler. Bara Tupla. (som är en sorts choklad-bar) {#lang_emotions_tongue_out}
    Och redan på lördag ska beach-formen upp till bevis! Hur ska det gå?

• asap

Sara - På lördag drar vi till Mallorca, så jag hoppas verkligen vi slipper 10 grader och konstant regn... Idag är det riktig sommar här, så det skulle kanske funka att beach-debutera även om vi stannar hemma.

• asap

Lena - Fy, vilken trist kommentar. Bra svarat!
    Ska försöka klämma lite tapas för dig, ja.

Sara - Det blir en vecka i Alcudia, tillsammans med mina föräldrar och min syster med familj. Resmålet är valt nästan enbart för att det ska vara så barnvänligt, vi får väl se om det uppfyller våra förväntningar. Och, ja, Gustav var rätt billig att skeppa med till skillnad från oss övriga, så det verkar smart att åka innan grabbarna fyller 2 med tanke på att de är två st också.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8