Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara, jo olika dagar går nog. Frågan är vad AG säger för mitt jobb är nog svårt att få ledigt så. Vi har precis fått ny chef och jag vet inte hur han är än. 
    Buss för karln är inget alternativ, den går åt helt fel håll plus byte tillbaka, sen promenad. Går nog fortare att gå hela vägen 30+min eller så. Det ordnar sig

Saknar redan J  

• Barbabok

Lena, oj vad jobbigt med sömnbrist. Jo är det släkt, vänner etc så vågar jag köpa. Tänkte mer Blocket..

Har nog packat klart nu, undrar vad jag glömt? Nåt brukar det alltid vara. Håll nu tummar för att det går bra med graviditeten, vore fruktansvärt att få MF utomlands, men det SKA inte hända! 

• Barbabok

Hejhej
    ego
    Tillbaka efter semestern som var som förväntat. Berättade inget för mamma, hade liksom ingen lust. Vet inte varför. Känns som att jag har svårt att ta till mig att jag är gravid, och har motstridiga känslor runt det hela. Känner mig trött innan det ens blivit jobbigt.

Väl hemma väckte jag J som blev ledsen och skulle till pappa först, sen somnade hon om. Hade ju tänkt vi skulle ha kul idag men hon har fått se TV hela dagen, jag mår illa  

• Barbabok

Hej F

V 11+0 idag. Jo jag skulle bara berätta för att jag inte kunde dricka nån öl på semestern, men mamma var inte intresserad ändå och frågade inte. Däremot var inte alltid mitt tålamod det bästa. JAg blir grinig/snäsig när jag inte mår bra, och magen har inte fungerat alls över semestern, har sett ut som en höggravid Totalstopp men inte förstoppad.

hormonstinn, näe jag har inte provat, äter jag regelbundet/ofta går det ofta bra, och semestern var riktigt uthärdlig, men idag blä... Postafen får duga, har bara inte kommit ihåg att ta någon. Granny smith funkar bra också men det fanns inte i Eg.  

Dumma jag. Maken hade städat (hjälpligt) och köpt rosor (bröllopsdag u min semester) men jag blev riktigt sur när han ringde för jag uptäckte hur skitigt det var i övrigt, han har alltså struntat i städning och delvis tvätt när jag varit borta, inte kul att upptäcka att jag inte har byxor till jobbet imorgon så han fick en mindre avhyvling över tfn    

• Barbabok

Lena, jo visst är det så, jag tackade för blommorna sen när han kom hem iallafall.

Vill inte jobba imorgon, och efter det utv.samtal på fsk. Antar att de kommer att ta upp blöjproblemet. De verkar sätta på henne blöja jämt? Hon säger inte till. Här hemma går hon ju själv på pottan, och säger att hon har kissat om hon har blöja. Några olyckor i veckan blir det men resten går bra. En fsk.lärare hade sagt till maken att hon nog inte är mogen, men vaddå, ska vi tvinga på henne blöja när hon själv vill gå på potta och ha trosor? Jag tycker det är skitsvårt. Vi brukar göra som J vill. 

Nu har vi haft engångs på natten här hemma då det gått igenom, men hon har fått massor av utslag på insida lår, har haft IcAs, Huggies och Libero nu. Ska nog försöka ha mer ilägg i tygisarna och se om det avtar. 

• Barbabok

Perse, jo jag saknade J men de hade det bra. Hon hade frågat första dagarna men sen sagt att jag var och hälsade på kamelerna Jag saknade nog henne mer.

Mrs F, ja fast vi städar alltid måndagar, och bara för att jag åker bort en gång (över 2 månd.) så verkar han struntat i det mesta. Jag vill inte be om ursäkt, jag ska alltid känna att jag gjort fel fast det är han som gjort det... alltid. Är less på det. Vi ska på samtal på torsdag, ska ta upp bl.a. det om jag kommer ihåg.  

• Barbabok

Mrs F, grattis till lyckat VUL

känns konstigt att samtidigt beklaga MA för Anna, näe fy vad tråkigt Hoppas det onda går över fort, och ta hand om dig .  

• Barbabok

Usch jag mår illa. Ska det inte vända nu? Inte så jag måste kräkas eller så men det är ändå obehagligt. BM ringde idag, hb 120, järnvärde 9! Ska ligga över 20. Får alltså börja med järntabletter redan nu (som man mår mer illa av).Jag vill minnas att det gick bäst att ta dom före läggdags.

Jag får även ett morfologiskt UL i v20, samt samtal på specialmödra pga min medicin som jag ändå slutat med nu men dr där ville det.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8