Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Här var det vrålet från avgrunden idag när jag skulle hämta J. Jag fick för mig att k l ä på henne, skulle jag inte inbillat mig, kunde tro att jag försökte elda upp henne eller nåt om man bara lyssnat och inget sett. Helt rabiat Vet inte vad som tog åt henne. Jag höll om henne löst så gott det gick men det slutade med att jag slängde ner tröja, overall, stövlar och allt i påsen och tog henne på armen till bilen, gråtandes argt! På väg hem lugnade hon sig. Hon var alltså så arg att hon nästan höll andan, och tårarna sprutade, hela hon ormade sig.

• Barbabok

Evasha, hon uppförde sig bra idag, inga problem alls. Igår gick barnskötaren ut ur hallen när J började trilskas men det hjälpte inte alls. Hoppas det var en engångsgrej.

Moppen, grattis till hus!

Här får jag höra  att jag bara sitter framför datorn och han får göra allt (efter jag lagar middag)! Suck. Nä jag sitter inte för att jag mår illa, är uppsvälld som om jag skulle föda valfri nära förestående dag, eller är trött. Nä, jag gör det för att jag är lat och gillar att delegera, så måste det ju varaObestämd   

Just ja, så sover jag lite väl mycket också. Gah!

Orka ens börja argumetera när han framstår som mindre vetande... ibland. Alldeles för ofta på sistone.

Imorgon är det dags för fam.rådg. igen. Usch. Vi skulle göra en lista på 5st +/- vad vi gillar ogillar hos den andre och hos en själv. Jag har gjort en del men har egentligen ingen lust att ens gå dit. Motivationen är noll. Han tar inte ens upp nåt efter vi åkt därifrån, nada. Som om inget ens hänt. Kanske lika less som jag. Ingen av oss vill separera lustigt nog.         

• Barbabok

EGO, möttes upp på fam.rådg. men tror ni nån var där? Nä tanten ringde oss senare och berättade att hon varit sen! Nere på stan alltså, jag som slängt i mig matlåda, stressat ner, betalat parkering som inte var lätt att hitta, så var det låst och ingen kom Jag var så sur att jag sa nu skiter vi i detta, jag jobbar hellre, och vi var rörande överens. Synd bara att nästa gång är då J är ledig för planeringsdag, och tanten slutar till nyår, så vi hinner nog men en hel gång till

Nog om det, jag är gräsänka hela helgen så J och jag ser på tecknat och äter chips  

• Barbabok

Idag har vi med bråkat, jag och J alltså. Sååå skönt att pappsen kom hem för jag orkar verkligen inte mer. Bara gap och skrik och trots!

Vi fick iaf bakat pepparkakor och lite pyntat, bara gardiner kvar nu men måste putsa lite fönster först, det hann inte karln innan han tog helg.

Jag mår fortfarande illa, gott tecken eller?      

• Barbabok

Ja jag måste nog göra det Mrs F Ska säga det åt honom när han kommit hem (han är och köper sig godis).

Imorgon ska jag ringa och boka tid till specialmödra, vad tiden gått fort! Jag har fortfarande inte bestämt när vi ska berätta för resp. familj. Vet inte varför jag vill vänta?  

• Barbabok

Myyyt Jag inseminerades på ÄL-dagen och ut kom en tjej. Apropå. Men kinesiska kalendern här på FL däremot, den tror jag stenhårt på Jag är inställd på en grabb nu men misstänker starkt det blir en tjej till, och det tror kinenserna med.

• Barbabok

Jag hinner knappt med att läsa men buntar ihop er då och säger grattis till allt skoj som hänt med RUL och TUL och rull och allt annat, ingen glömd Skäms

Idag är det planeringsdag och vi ska baka kanelbullar och lussebullar, och jag ska ringa spec.mödra och boka UL och morfologiskt UL. Ska bli skoj med datum.  

• Barbabok

Mrs F, "räcker upp handen", blir tokig på detta vaknande på nätterna. Och jag verkar vara otroligt lätbäckt med, räcker med att karln snarkar till, och det gör han ju hela tiden. Eller så slänger J upp en fot på ryggen på en. Eller så måste jag kissa, fast just det har lugnat sig nu.

Jag hade många katastroftankar när J var yngre, och om jag inte är nära att kunna göra nåt typ innan jag åkte på semestern oroade jag mig massor.

Jag har tänkt lite på iaf ekonomin, och jag tror jag klarar mig ett tag i huset men skulle absolut flytta ändå, och jag har jobb. Men, det resterande svåra psykiska, går det ens att föreställa sig?

Tänker på Istapp (om ni minns henne) vars karl dog plötsligt pga diabetes, hon blev ju ensam med bebis        

• Barbabok

Vi har inte så bra koll får medges, men karln har livförsäkring, och så är vi förstås gifta numer.
    Precis som Persefone har vi utsett en ny familj åt J om så krävs, min lillasyster med sambo. Frågat och klart. 

Blev full i skratt *ödet*, jag blir själv på jobbet i mellandagarna trots att det absolut inte funkar men vår nya chef tycker inte det borde vara så jobbigt (!), det är ju bara 4 dagar (jo, men inte mindre jobb, det är fortfarande 7dgr på en vecka och på golvet jobbas det och skapar pappersjobb alla dagar, dag som natt). Hur som helst, när fick jag RUL, jo den 28:e Undrar om inte det tar rätt lång tid?Oskyldig Han kan knappast neka mig. 

• Barbabok

Glömde, Sara nä jag har inte kontakt med henne längre, vet inte om hon är inloggad så ofta Tänker på Rakel.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8