Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar, 1 juni tror jag. Kommer att smyga länge, så länge som möjligt, allt för att vår vidriga vikarie inte ska få förlängt pga min grav. Hårda ord, men sitt bredvid EN dag och jag lovar ni håller med

Usch jag mår illa i vågor, bättre än tidigare men ändå. Nedifrån-kissnödig-ovan det-tarmstillestånd-ovan det-katarrkänsla/hunger-ovan det-sura uppstötningar/halsbränna... vad mer önskas?  Jo, jag är mätt, men vill äta!

Jag vill bestämt minnas att det inte var såhär förra gången. Iofs var varje grej en stor grej då, nu är det bara nåt man ska gå igenom för att nå målet, men hur ska man klara 30-33v till? Jag går säkert över 2v som sist

Sa jag att maken är på väg och köper pizza trots stor middag?   

• Barbabok

Norrland, hoppas det inte stämmer, att det är som Anna säger istället.

Jag var på inskrivning idag, konstig känsla. Samma BM som sist, hon är toppen. Nu längtar jag till måndag och VUL så jag också får se status, oavsett utgång, för jag får inte in det i huvudet att nån kanske bor där inne. Sen är det semester efter nästa vecka, en vecka i soliga EgyptenSolig

• Barbabok

Lena, men åh Önskar jag hade ett gott råd att ge men har ju liknande dilemma. 
    Här ska vi på fest ikväll och karln har lovat att vi ska vara där till midnatt eller när jag vill hem och att han ska ta det lugnt. Jag kör. Min är ju inte heller den torra vid fest. Nu är jag ju i v10 idag och mår till och från illa och är grymt trött, så han har lovat, men men, det är upp till bevis. Festen är en sån som är lagd mellan 19 och 09! så det blir nog både en och två fyllon där. 50-årsskiva där värdarna inte spottar i glasen. J är med farmor på bio så hon hämtas imorgon.

• Barbabok
    EGO
    Näe nån vidare fest blev det inte. Eller, festen var ok. Jag blev trött vid 22.30 vi åkte hem. Jag frågade varför han var tvungen att bli så full, och då var det i full gång (nedbantad version) Han gormade och jag var en idiot osv tom slog näven i dörren för att han var så arg. Jag blev arg jag med och gick in i sovrummet och låste dörren, tillslut stack han, antagligen tillbaka till festen för vid 6.30 kom han hem och ligger nu och sover ruset av sig på soffan. Lyckat va? Gråter
    Han följde med som lovat, (ett framsteg) men full var han enl. sig själv inte, trots att han inte hittade sina egna skor, sluddrade ordentligt och knappt fick på sig bältet. 

Jag kan inte sova så bra, vaknar kissnödig flera ggr/natt, så om en timma eller så ska jag hämta J. Hoppas han flyttar in i sovrummet då för på soffan ska han f*n inte ligga och stinka!   
  • Barbabok

Nä vi har tid hos fam.rådg. om 2v. Vet bara inte om det ens är möjligt att lösa nåt. Han anser inte att han har problem med alkoholhantering. Sen är jag visst emot att han har kul, jag vet inte vad det är? fick jag höra.
    "Full" är man inte förrän man kryper fram Obestämd Han kommer aldrig att låta bli drickat för vår skull, det VET jag. Jag vill inte separera av massor av skäl, men visst hade dragit för länge sen om det inte vore för J. Jag skulle inte lita på att han tog hand om J ordentligt om han fick för sig att dricka när hon är med. Han anser ju att han knappt är påverkad. Nu är det inte ofta han dricker, går månader emellan, men det kompenseras ju över en kväll. Vilken soppa. Undrar varför han vill ha ett barn till när allt är så skit, och jag är så hemsk, tråkig och trist?

Och jag som ska på semester 1v snart, kul att åka ifrån, not.     

• Barbabok

Fiji, precis SÅ är det. Alltsammans. Första stycket. Vi pratade om det flera ggr innan festen att jag inte ville att han skulle bli full, han lovade. Jag var rädd för en upprepning av vår kraschade bröllopsfest då han spårade ur totalt. Tänkte att han kan väl ändå inte vara så dum att han vågar sig på en upprepning? Men det kunde han visst.
    Jag ska absolut ta detta på fam.rådg. Kanske kan de få honom att fatta, jag lyckas inte. 

Senär det så att hans föräldrar gjort precis som han gör nu, och de gör såklart aldrig fel. Man dricker även om barnen är med, ganska mycket. Hans jular är precis som du beskriver dina svärföräldrars. Där är fokus på mat och drickat, inte på barnen. Sorgligt.

Jag är väl extra allergisk då min mamma är anti, min far är ju nykter alkoholist. Hennes pappa var alkis. Jag är nog lite extra anti just för detta. Barn ska inte behöva se eländet, jag slapp. De skilde sig. Min mormor gjorde det inte och mamma blev både misshandlad och fick stå ut med baksidorna av alkoholismen då det inte fanns pengar till mat, mormor fick stryk osv.
    Nu är inte jag oroad över det scenariot, bara en bakgrundsstory.

Han är säkert lite ångerfull idag, men bara för att han "bör" vara det, jag tror han säger mycket för att det förväntas, inte för att han verkligen menar det. Han är inte bra på konflikter.

Lady, jag kände första sparkarna först i v20, och jag tror det är flera veckor senare man förväntas känna dagligen.      

• Barbabok

Tack alla för input! Ja målbilder låter bra (Fisk), men vi pratar inte än Jag hämtade J hos farmor och farfar, åkte sen till min mamma och fikade lite. Mötte honom i dörren hemma på väg ut? han hejade på J och slog igen dörren. Hon ropade efter honom stackarn.

Vi åt och sen vila tilsammans, då kom han hem och la sig bredvid henne i sängen och somnade. Usch vad det stank i hela sovrummet. Vi gick upp för en stund sen och hon fick mellis, han är kvar i sovrummet. Usch, jag är inte ens ledsen, bara förbannad. Hur kan han göra så!

Imorgon är det VUL, vill nog åka sjäv tror jag. 

Försöker han straffa ut sig själv tills jag kastar ut honom eller? Så han kan säga åt andra att jag gjorde det. han ÄR så barnslig.    

• Barbabok

Fortfarande tystnad
    Jag är faktiskt mer och mer inställd på att få åka själv imorgon, men det suger. (VUL). Vill inte att han ska fråga om det heller (strunta i bråket och bara gå vidare alltså), vill att han någongång erkänner sin "skuld" frivilligt, för det är alltid jag som tar upp saker, och ska medla. Nu jäklar räcker det.

• Barbabok

EGO, för att jag inte läst och hinner inte nu.

Idag var en bra dag. Fick förlåt-SMS av karlsloken (icke avhandlat än men på gång), VUL visade en vinkande liten i rätt storlek på dagen 9+1 och BF 120602. Fick faktiskt en bild med. Han följde med. 
    Det roliga vi också fick reda på var att har man frysisar får man använda dom även efter fyllda 40, så i vårt fall ligger de till sommaren 2016! Vi har 3 till. Så, detta måste inte bli vårt sista barn. Fast, som jag mår illa vettehmm om jag vill ha ytterligare. Halsbrännan är under kontroll (tack P), det är mest det vidriga illamåendet som sköljer över en när man minst anar det.

• Barbabok

Jag vill ha lasagne NU för att slippa illamåendet, och känner jag mig själv rätt äter jag för mycket och mår lite illa ändå sen

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8