Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

pysslig, jo han är ju (oftast) omtänksam i övrigt, nyss kom han hem med te, det är mer det där med ordningen som är katastrofal. Får se om vi får lite bättring då vi fr.o.m. imorgon går på fam.rådg. igen, fast inte gällande städning.

(hormonstinn, var det pepparmyntste jag skulle ha, bara mynta fanns visst inte). Gott är det iallafall.

Håller tummar nu för att inte alla ska bli liggandes, maken lät heltäppt och J hostar. Orkar ärligt inte ha alla hemma, jag vill vara sjuk ifred  

• Barbabok

Här kommer de inte undan att bjuda på åtminstone frukost för det serveras 8 och lunch 11.15. Jag tror man lämnar 8-11 för det pedagogiska.

Slutsats te, nix det hjälper inte mot illamående även om det var gott. Och inget biter på min hemska huvudvärk, haft den i 4 dagar nu! Orkar inte mer. Plus snuvan då.

Vi får VUL pga FET.    

• Barbabok
    cilla67 skrev 2011-10-18 09:50:37 följande:
    Assar, när vi väntade A hade vi ett poängsystem av melodifestivalsnitt för att rangordna namnen på listan! (Som jag skrev nyss i samlingtråden är min man ingenjör och lite nördig, det var förstås han som konstruerade poängsystemet och förde in alltsammans i Excel...) Sen tror jag att det hade blivit samma resultat om vi bara hade väntat ut gossen... Fast hade vi döpt honom idag, snart 3 år gammal, så hade Emil kommit upp som en bubblare. Han ser verkligen UT som Emil ibland. 

Förstår att det känns skumt att sluta helamma, och man måste ju inte börja med smakisar redan. Om du känner så, tycker jag du ska vänta ett tag. 

Grattis, inlägg 10K

Idag kräktes jag, fast jag bara druckit lättdryck, allt och lite till kom upp. Blä Mår illa.    
  • Barbabok

Jag ville helamma tills J var 6mån men fick inte för BVC. Kanske var jag hemmablind för jag såg verkligen inte hur mager hon var Hon orkade inte äta pga hjärtat. Därför infördes gröt när hon var 3mån 3v, gluten- och mjölkfri. Maten fick vänta till 6 mån.
     Med nästa nu vet jag inte, är så kluven. De vill inte att man ammar med min medicin för det innebär försvagat immunförsvar och inga levande-vacciner får ges. Hur gör man då? Det känns som att man inte törs gå till ÖF eller träffa andra alls om ungen kan bli dödssjuk? Vill verkligen amma. Eller ska jag sluta med medicinen som jag ändå inte tycker hjälper. Den ska vara ute ur kroppen inom 6 mån.

Ang. illamåendet. Jag har fått i mig mat nu och behöll den. Tyckte lättdrycken var god, citron/lime, men kanske var det starkt för magen? Det märkliga är att illamåendet kommer och går hela dagen, inte bara på morgonen.     

• Barbabok

Jag vill så gärna amma, enda anledningen till att jag slutade amma J var att vi ville göra syskon, och tur var väl det då det tog 1½ år. Om allt går vägen. Jag tror absolut på ersättning, det är inte det. Egentligen får jag inte ens bli gravid med medicinen, men studier (de få som gjorts) säger bara att tillväxten kan påverkas. Lite skrämmande är det.

• Barbabok

Fisk, ja den smakade så gott på vägen ner, surt o bra, men kanske för starkt som du säger. Kvällarna är bättre för matintag, undrar bara hur jag ska mörka det på jobbet? Där är folk som iglar och har koll, frågar rätt ut dessutom.

johlinn, ja det som skrämmer mest är att det liksom inte finns fler mediciner att prova verkar det som. Operation är ett alternativ om det blir så illa, men de kan ju inte ens bestämma sig för om det är UC eller Crohns jag har. Chrons verkar inte gå att operera. Vad gör dom då?  

• Barbabok

Assar, låter fint med den säsongen kommandes, blir värre att ha såna sug på vårkanten Jag gillar satsumas så det kan funka! Här verkar illamåendet vara värre efter lunch, men middag går ner iallafall. Får se när min förkylning är över hur det känns i övrigt.

• Barbabok
    Älgen skrev 2011-10-18 21:03:57 följande:

Johlinn, tack för det förtydligandet! Undrat varför det snackas så mycket amning numera men har inte orkat läsa.

Barbabra, sura äpplebitar, kolsyrad dryck ex. Loka och smörgåsrån hjälpte mig lite ibörjan. Men du får nog hitta det som hjälper dig och så hoppas jag att det inte håller i sig så länge.  

Ja just ja, äpplen åt jag ju i massor, tack! Hade glömt. Sen åt jag riskakor, solrosfrön och torkad frukt på jobbet. Kolsyrat vatten har vi tack och lov på jobbet, en sån vattenmaskin.
  • Barbabok
    Mrs Firren skrev 2011-10-19 08:41:27 följande:
    Jag testar ½ tablett nu och ½ sen i eftermiddag. Kör så några dagar så får vi se.

Jag läste nånstans att man kan uppleva att illamåendet kan ta ordentlig fart runt v 7-8. Det skriver jag defininitivt under på. 7+0 idag förresten, det rör på sig.  

Skriver under jag med!

Grattis Pandora, härligt! 
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8