Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lycklig, skönt att de (tillslut) hittade och åtgärdade Måste vara skönt att vara hemma.

Jag minns inte från förra grav. men ska håret vara såhär flottigt. Ser ut som en veckas smuts redan dagen efter tvät, och det kliar massor i min hårbotten om jag tvättar ofta. Helst var 3e dag. För att inte glömma den fina ungdomsacnen jag fått i hela pannan. Att ingen ser detta är otroligt, men vi är få av det kvinnliga könet på mitt jobb, tack o lov. Tänkte gömma grav. så länge jag kan, helst till jul. 

• Barbabok
    chiqita skrev 2011-10-15 12:53:47 följande:
    Lycklig: så skönt att du är hemma igen och att de fick bukt på blödningen! Tack för grattis också

Barbara: ingefärste ska ju också vara bra så det går nog bra. För mig gav det dock rakt motsatt effekt så här är det bara myntate som gäller

Jäklar, jag letade mint, inte mynta
  • Barbabok

Fisk, nice med symtom, eller inte.
    Jag är helt däckad idag av bihålor och huvudvärk, inte feber men det känns som om den vore här med, ajaj i hela huvudet. Jag har legat hela dagen, först på em fick jag i mig lite soppa och smörgås.

• Barbabok

Vi har thebutik i stan så det ska nog lösa sig, när jag letar efter rätt sort Det andra jag köpte var grönt the.

• Barbabok
    Eshack skrev 2011-10-15 20:09:27 följande:
    Barba, du kunde hämtat kilo is med färsk mynta hos mig, växer som ogräs..

Kanske lite långt bort? (men vet inte var i landet du bor så). Tack ändå

Just ja, inskrivning den 28e, samma BM, och VUL 31a, mycket att se fram emot, fam.rådg. 18e. Usch mycket frånvaro som ska hemlighållas på jobbet.     
  • Barbabok

Hemma och sjuk. Blev superförkyld i lördags och det vill inte släppa av. Grym rethosta och huvudvärk. Nästäppan har gett sig och bihålorna är bättre.
    Men, nåt märkligt händer när jag  är sjuk, huset förfaller Vi hjälps normalt åt (ok någorlunda), men om jag är sjuk och inte orkar gör han alltid mindre än hälften, varför? Det ser ut som ett bombnedslag i köket, Js saker är utspridda överallt, och hennes rum ska vi inte tala om. Det är skitigt på alla golv, jag hittar saker undanstoppade lite varstans (pennvässare uppe i lilla köksfönstret? varför liksom). Använda blöjor i badrummet, smutsiga kläder i vår säng, Js smutstvät bland hennes leksaker. Varför blir reaktionen sådan? Är det bara hemma hos oss?

• Barbabok

Det verkar som att förkylningen nått oss alla. Fast jag är sämst däran. Maken städade faktiskt idag, en eloge till honom. Måndag=städdag.

Imorgon är det fam.rådgivningen. Får se om det ger nåt.

Illamående japp värre än förra gången helt klart. Googlade lite och det verkar som att sånt ofta blir värre med andra barnet, huh!

• Barbabok
    Mrs Firren skrev 2011-10-17 13:14:30 följande:
    Men usch och fy för sjukor. Blä. Krya på er! Jag bara väntar på att mitt ont i halsen ska bli nåt mer men inget än så länge.

Nu ringde jag precis och bokade om nästa veckas besök på fertilitetsmottagningen. Vi skulle ha första utredningsbesöket men nu får vi göra ett tidigt VUL istället. Om allt stämmer är det v 9 då. Det kändes så jäkla roligt att få boka om besöket men jag vågar inte ens tänka på hur djupt vi fallet om det inte finns nåt där. Men just nu känns det bara jätteroligt och verkligen nåt att se fram emot.  
    Spännande, jag får snällt vänta till den 31a. Fast, ju längre tiden går ju mer ser man förstås så det är alltid en tröst. Bara allt är bra nu med min lille, ska ju på utlandssemester strax efter, kan bli jobbigt att åka om inte allt står rätt till.
  • Barbabok

Fisk, jo det ska bli jättekul (bortsett från att jag inte vet vad jag kommer att våga äta?). Det blir nämligen en repris för mamma, då J var på G berättade jag på Arlanda att jag var i v10, det blir samma nu hehe Eller v11? Jaja men samma överraskning! Jag måste ju berätta för jag kommer inte att dricka vilket annars hade ingått såklart, någon öl eller vin till maten.

• Barbabok

Jag har lite andra funderingar. Hur ska man räcka till, hur ska man orka? Jag är rädd att J kommer att känna avundsjuka, hon är fortfarande tuttfixerad trots amningsstopp för 1½ år sen, hon klämmer gärna och petar och grejar. Tänk om bebis har kolik, hur orkar man då? Hoppas vi får möjlighet att ha 5h/3dgr på fsk för 3h/5dgr kommer inte att ge oss så mycket, jag har en restid också. Man hinner inte direkt hem och vila eller så på 3h. Hoppas de är medgörliga.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8