Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Eller, gäller SGI-skyddet bara för ersättiningar som kommer från FK? Tänker att SGI används ju till en mängd andra ersättningar med, som A-kassa t.ex.

• Barbabok

Pyttis, jag tror jag förstår. SGI är skyddat dvs sänks inte då det är mindre än 6 mån kvar till BF, dvs räknas inte om.
    Jag tycker bara att SGI skyddet ska gälla för alla övriga  ersättningar också, det verkar det inte göra om jag blir sjuk före BF och inte fyller ut. Om jag förstått rätt.

• Barbabok

Hittade ingen chatfunktion, de verkar anslutit sig till fejjan numer.

Heeelt OT.
     I min tråd fick jag en följdfråga  om en sak, förklarade att nä så kan man inte göra. Då är människan envis och ringer FK 2 ggr, jag blir tveksam men kollar vidare. Hittar skriftligt från FK på motsatsen men nix, hon ska göra som de i tfn säger ändå. Jag fattar inte, vill man riskera sin FP för att man "vill" att det ska vara på ett visst sätt? Jaja hon gör som hon vill.

Perse, jag har läst att man inte kan förutspå när förlossning kan ske alls beräknat på den föregående, tyvärr   Förstår att du hoppas på det, jag med när det gäller för mig då jag gick över 2v!
    Här hoppas jag bara på livstecken från magen. Alla verkar känna så tidigt och jag känner inget, även om jag trott mig känna en gång. 

• Barbabok

Ja jag hade ju mk nedtill med J och kände först i v20. Går in i v17 imorgon.

Jag tänkte chatta vid lunchtid men hittade ingen så jag googlade och hittade iallafall inte. Kollar en vardag. 

• Barbabok

Sara japp jag är på det klara med den, jag ska fylla ut med LN-dagar så jag får 100%.

Funderar också på att om jag lägger de må-fre, kan jag bli beordrad ö-tid(ja mertid alltså) då? 
    Som jag gjort nu har jag lagt ½ dag lö samt 3/4 dag sö totalt 10h. Kanske smartare att lägga 1/4 dag om dagen? Jag vill alltså inte jobba mer än de 75%.

Inatt/morse drömde jag att jag fick MF och det gick inte att göra nåt alls, den kom ut. Usch Var dessutom på fest och visste inte vad jag skulle göra alls. Tänkte på hur jag skulle hinna börja om och dessutom göra MF-uredning och tja, många tankar.  Kollade att magen var kvar det första jag gjorde när jag vaknat.  

• Barbabok

Sara, nä jag anser väl inte att AG har med det att göra heller, tänkte bara att nu när det är rätt rörigt på kontoret vill jag inte riskera ö-tid, och då borde jag kunna neka med hänvisning till att jag faktiskt tar FP/är FL övrig tid.

Idag har julmaten inhandlats, vi blir 11 vuxna, 2 tonåringar och 3 små, kul  

• Barbabok

Är det bara jag som tror att bebis inte lever I morse syntes inte tillstymmelse till mage, usch jag oroar mig. Vet inte ens om jag vill berätta på julafton utan vänta till efter RUL den 28e. Om man ändå fick en vink eller så. Enda jag har är en mage som ibland sväller upp och ömma stora tuttar, allt annat är som inget vore.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8