Inlägg från: Kusin Knase |Visa alla inlägg
  • Kusin Knase

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack fina fina ni.

Mini: Jag vill gärna läsa! Ska försöka hitta tid lite senare ......

Fiolina: Jag har faktiskt aldrig riktigt fattat hur man gör en Noi, men är det att få barn på naturlig väg efter IVF så är nog att göra en Knase snäppet "värre", då jag nu är gravid naturligt för första gången efter en massa IVF (mf, utomkveds + dotter) och dessutom en adoption (son)!   Så du är också gravid, aha! Vilken vecka är du i? Och vad har du för barn innan? Hur mår du? Känner du till om någon mer här i tråden är gravid nu?

Fick göra vul idag! Eftersom jag inte har en aning om ifall jag hade mens i november så fick jag veckan 6+4 och 27 augusti som bf baserat på fostrets längd. (Glömde fråga hur många cm knytet var!!!!!!!) Men tja, vi föder rätt små barn i vår familj (min bror och jag har fått sammanlagt 3 biologiska barn under tre kilo) så kanske, kanske (hoppas!!) jag har gått lite längre ... Nån som har lust att räkna ut när jag borde haft mens (tror min lutealfas är 24 dagar, det var den iaf innan jag blev gravid förra gången) och när befruktning kan ha skett??

Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase

Iiiih, vad roligt att få träffa på -- och få gratulationer av -- så många gamla trådvänner på en gång! TACK!

Fiolina, tack för uppräkningen, några stycken är gravida då med andra ord. Hur gick det till när du upptäckte graviditeten den här gången? Eller den var superplanerad? Och oj, ska du inte träffa din bm på så länge??? Då gör du inget KUB alltså. Jag kommer inte riktigt ihåg från 2006--07 när jag var gravid senast men visst sprang man på mvc titt som tätt kändes det som?!

Ang mediciner kan jag bara dystert konstatera att det för vissa barn inte spelar någon roll hur god den är eller hur bra sprutan än är, suppar is the shit för envisa ungar som hellre kräks upp den goda medicinen än tar den -- och det är ju bara för att mamma vill att ungen ska ta den såklart. Inget, inget, inget alls har hjälpt oss med den envisa medicinvägrerskan genom åren -- utom vid den senaste febertoppen då jag faktiskt lyckades övertala henne!!!!!!!!!!!! Makalöst. Hon kan sen smaka och tycka att den är god men ändå vägra. Suck. Ungefär som med mat. Det blir en grej på en gång. Så jag har tyvärr inga bättre råd än suppar jag heller. Det är så synd att man ska behöva ta till våld ... :-/

Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Kusin Knase

Tack oyra (hej, längesen!) och Boomie, och trevligt att råkas, Boomie, tror inte att vi har råkats tidigare?

Fiolina, haha, sorry, jag vet inte riktigt hur jag tänkte. KUB och MVC har väl oftast inte alls med varann att göra, nä. Jag är så glad som har gångavstånd i vår lilla håla till MVC/BVC (även vanliga VC), så man slipper åka in till Lund och Malmö, det verkar jättekrångligt där och så är det ju skönt med egna mammagrupper etc i hålan.

Min pappa flyttade ner till oss i Skåne i början av december, lyxigt!! Idag t ex vill darling åka till en badhus med barnen, men jag tror att jag kommer att må för illa av klorlukten, och morfar var bara glad att bli tillfrågad att följa med!   Så jag ska bara skrota runt och så ev *hrrrm* fortsätta sortera kläderna i källaren som är till sonens barnhem i Colombia. (Jag fick efter upprop bl a på Facebook och här så oerhört mycket kläder från så många håll att jag på en gång hamnade efter i sortering och räknande av plaggen och är fortfarande inte ikapp, men jag har heller inte fått någon deadline för när det ska vara klart.)

• Kusin Knase

Ela, glömde ju svara på din fråga senast -- nu är ju vår situation lite speciell eftersom dottern var närmare tre när hon blev storasyster och lillebror var nästan ett år när vi fick honom. Ingen pyttebebis alltså utan snarare nästan lika stor som hon, och jäkligt hårdhänt och bitig etc. Inte lätt för syrran att tackla, hennes vapen har varit att illvråla så att taket lyft sig. Nu går det bättre och bättre, men ofta bara minuter i sträck ...   Även de gånger de menar att vara snälla mot varann så kan det bli tokigt, liksom. Återstår verkligen att se hur det bli i höst ...

• Kusin Knase

Äsch, jag fattar inte ens varför jag försöker skriva när jag blir avbruten hela tiden ...

Elas svar skulle ha postats igår, tankegångarna blev bara halva. Känns igen?!

Jo, mer till Ela: Storasyster vill hemskt gärna hjälpa till vid blöjbyte etc (har ju läst Emma och Lillebror, gubevars), men det har nästan aldrig gått utom någon liten enstaka handräckning av ny blöja, eftersom skötbordet är högt och eftersom lillebror är så vansinnigt SKITFÖRBANNAD varenda gång man lägger honom där. Är det bajskalas (som det är flera gånger om dagen) så flyger det verkligen också, högt och lågt, eftersom han sparkar så mycket och eftersom han ska ner med händerna och riva och klia sig där blöjan har suttit, så det är mer eller mindre paniksituationer varenda gång och inte alls något mysigt, tyvärr!

Hon kommer nog att ääälska att få en "äkta" bebis -- MEN samtidigt blir det ju en svår konkurrent om mammas bröst som fortfarande är det aaaaaaaabsolut godaste och mysigaste hon vet ... Det bävar jag för, måste jag säga, hur det ska gå!

• Kusin Knase

Hej hopp och godkväll!

Kul att se Vi 4, klart att du ska svara på precis de inlägg du vill/hinner/orkar/kommer ihåg! Vi andra vet nog precis vad du menar med dina funderingar, men om alla tänkte så skulle det ju inte bli nåt skrivet! När jag kikar in hinner jag som mest läsa igenom sista sidan men det är inte ens säkert jag hinner kommentera nåt mer än i huvudet ...

Johanna, hej och grattis! Läskigt med blödningar men vad mysigt att få se hjärtat! När har du bf, i början av augusti eller redan i slutet av juli? Själv är jag i v 8 om nu det tidiga vulet jag fick förra veckan stämmer.

• Kusin Knase

Berättade just för min man att jag var med på en kompis förlossning inatt, hon är höggravid och skulle föda när som helst och det vet jag ju, och inatt hade jag extremt livliga drömmar om kompisen förlossning och såg den jättetydligt. Mycket riktigt, i eftermiddags fick jag sms från kompisen om att sonen hade fötts vid tretiden inatt, just när jag drömde det (jag blev väckt av dottern strax därpå, så jag vet att det var då). Coolt, jag är lite synsk i vissa fall men vågar bara använda/släppa fram det när det känns "ofarligt"!

• Kusin Knase

Håller med alla kloka tjejerna ovan och viskar ett litet grattis till Fiji -- häftigt att ni lyckades på egen hand och stort, stort lycka till nu!!! KRAM.

• Kusin Knase

HEJ alla!

Först lite ego: Jag blir mer och mer säker på att jag inte hade mens i november som "alla" nu utgår ifrån och är orolig att missa KUB-veckan i v 12 -- den kanske är snart??! Som jag minns det finns det en stor händelse i slutet av november att hänga upp mens/icke-mens på och det är pappas flytt 45 mil ner hit till Skåne. Min bror och jag hyrde lastbil i Lund och körde i ett fruktansvärt oväder upp genom landet, stundtals var det ingen väg alls, och sen ner tillbaka igen samma kväll/natt -- GALET. Jag tror mig ganska bestämt minnas att jag tog med bindor och tamponger i min väska ifall ifall, och att jag även tog på mig en binda på morgonen eftersom vi ju skulle vara på resande fot hela dagen. Väl förberedd alltså -- MEN ingen mens kom. (Tror jag.)

Sååååå ... Vad innebär detta?? Hur långt skulle jag nu då i så fall kunna vara gången? Enligt vul är jag i v 8 (v 6 + 4 fick jag den dagen jag gjorde det, två veckor sen imorgon), men kan man börja må jätteilla redan i vecka 4--5??? Jag mådde ju verkligen skit på juldagen redan, och min förra grav kom illamåendet på vecka 7 + 0. Fast det kanske man inte kan jämföra???

Någon som har tankar eller rentav kan räta ut några frågetecken åt mig?

Jag ska på gynekologisk cellprovskontroll hos min mvc-sköterska imorgon så jag ska ta upp mina funderingar då ... Får se om hon lyssnar.

Förresten, någon som har tips på antiillamåendemedicin som verkligen hjälper????

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8