30+ som väntar/har fått syskon, del 8
GRATTIS Ellie, till ett fantastiskt "slutresultat"! Ljuvligt söt! Det är så kul att se såna där gosbilder så man blir påmind om att det faktiskt kommer nåt gott ur detta tillstånd ... :-P Jättetråkigt att höra att du har mått så dåligt, men skönt å andra sidan att du redan kan tycka att det var värt det. Skönt att allt gick bra, och du kan ju som sagt inte ha behövt föda mycket för tidigt med tanke på lillebrors storlek.
Så intressant att höra hur det går till på olika ställen i Sverige när man har fött andra/tredje barnet! Jag har sett framför mig hur jag ligger och "vilar" (hm, eller vad man nu gör med en nyföding) kvar ett par dagar på patienthotellet ensam med bebis, men det kanske jag inte står ut med ändå. Vi får la se hur det går till, det får jag ju ta reda på.
Fio, särskilt antologin Syster och bror, liten och stor tror jag kan passa O redan nu, texterna där är rätt så varierande. Och så får ni väl köpa Emma och lillebror om ni inte har den! De kan ju dessutom kännas lika aktuella om ett år, när man (O alltså) hunnit tröttna på att lillasyskonet river i allt och tar sönder ... ;-p
Milla, vad jobbigt att vara så himla överkänslig! Hoppas du slipper just den tjänstgöringen där i fortsättningen.
Vi reser till Astrid Lindgrens Värld på lördag (jajamänsan, tiiidigt på midsommardagens morgon, småbarnsföräldrar som vi är!! ) och stannar en natt. Några särskilda tips? Vad är för otäckt och bör undvikas, undrar jag framför allt (med Katla och Nils Karlsson Pysslings råtta från Junibackens rundturståg i färskt men två år gammalt minne, riktigt trauma för stor-A!). Har fått höra att Saltkråkan är läskigt????!!!!!!!!! Måste komma ihåg att fråga uppgiftslämnaren varför.