30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Tommy-Roger Jag gillar inte Ola-Conny så mycket heller.
Tommy-Roger Jag gillar inte Ola-Conny så mycket heller.
Milla, Kan det möjligtvis börja på J
Vi5, Vad jobbigt att få såna där flashbacks. Bra att han hade haft det bra och att du fick rapporter. Vad besvärligt du har med UVI Hoppas att du får bukt med dumma bakterier.
Firren, Vad kul att MrF ber tråden om råd Herr Snowgirl brukar säga "fråga familjeliv" när jag funderar på något Tyvärr har jag inga bra råd angående David och Stella. Spontant skulle jag vara där och stoppa och säga ifrån hela tiden. Så småningom går det väl in, men det tror jag att ni redan gör.
Resande Det är samma om man verkligen tar sig för att boka tid på vårdcentralen för någon krämpa. När man kommer dit är det borta
Hoppas bebisen stannar inne tills du känner dig redo.
Stramalj, Den klassiska frasen skit i det du kanske funkar Jag fattar inte varför folk måste lägga sig i allt, men det är ju så det ser ut tyvärr.
Upp i detblå, skickar en varm kram till dig. Skönt att höra att du mår lite bättre. Hoppas du kan få hjälp med anpassade arbetsuppgifter när det är dags. Jag gick tillbaka relativt tidigt efter att vi förlorade A. Det gick pga att jag helt fick bestämma tempo själv samt att jag inte behövde ha kund kontakter. Jag hade ingen fast tjänst då så det betydde mycket att jag fick avsluta arbetet. Hade jag varit fast anställd hade jag nog väntat lite längre innan jag hade gått tillbaka.
Läser om hur olika det kan vara med barnomsorgen. Varan kommun har ganska mycket köer och jag tror att det är 19-20 barn i barn grupperna i snitt. Vi har dock haft tur. Det är 19 barn på w:s avdelning, men det är sällan så många där. Det brukar vara ca sexbarn vid frukost och liknande vid hämtning. De har aldrig krävt in något arbetsschema och bryr sig inte om man handlar på vägen hem, men de behöver inte bry sig heller eftersom många har oregelbundna tider vilket resulterar i ganska få barn. Sen måste jag hylla personalen. De har verkligen strategier för att organisera när det är fler där.
Vi5, Kram! Förstår att du blir orolig. Förnuft och känsla går inte alltid hand i hand.
Vi5, Jag blir tokig på när de ska spela på det dåliga samvetet. Jag skulle nog seriöst överväga att byta förskola om våra pedagoger höll på så. Det är bättre att de lägger energin på barnen istället för att ifrågasätta föräldrar. Det finns ju vissa som utnyttjar förskolan på ett tokigt sätt och de behöver naturligtvis få en tillsägelse, men att vara så rabiat att man ifrågasätter förälderns transportsätt till jobbet gör mig irriterad. Det finns ju några sådana pedagoger här på forumet som hörs mycket. De är allmänt negativa och förskolan är den värsta plats som finns typ. Visst det är ett problem med stora barngrupper, men inte ett så stort problem att det gör skillnad om Lisa hämtas 16.00 eller 16.30. Det är inte föräldrarnas problem att pedagogerna inte får tid till planering etc. Så klart måste problemen inom förskolan lyftas, men det blir knappast bättre av att kontrollera föräldrar in absurdum.