Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi5, Om man har otur kan urinvägsinfektion leda till njurbäckeninflammation. Det behandlas väl också i och för sig med antibiotika, men du kanske borde ringa 1177 eftersom du har så ont bak i ryggen och i magen.

• Snowgirl

Jossan, Låter underbart härligt! Nu har nedräkningen börjat på riktigt för dig. Minns inte om ni har tagit reda på kön? Jag har fått för mig att ni får en tjej till.

• Snowgirl

Vi5, Jag har hållit tummarna sen igår Hjärta Bra att de talar om att det tar lång tid så man kan förbereda sig.

Jossan, Ja den där gravidhjärnan. Själv märkte jag inte så mycket av den, men när W hade kommit så blev det tok med tiderna på BVC. Hon ropade upp en Tova, men hon var inte där så då fick vi komma in istället fast vi var en hel timme sena. Förstår inte hur hjärna kan minnas 10.30 när det stod 9.30 i kallelsen och jag dessutom hade skrivit rätt tid i kalendern.  

• Snowgirl

Upp i, Det kan ju tyvärr bli väldigt laddat bara med sjukhuslokalerna. Jag klarade knappt av att åka förbi sjukhuset där jag fick beskedet att A hade dött. Det var inte mitt hemsjukhus så återbesöken blev inte lika jobbiga, men det var så klart jobbigt att vänta tillsammans med de som väntade på att få göra ultraljud, men det gick. Jag tror att jag hade stängt av på något sätt. Hoppas att det går bra för er imorgon och att du slipper vänta tillsammans med andra. Stor kram!

• Snowgirl

Stort grattis jossan! Vad härligt att det var bättre än väntat. Jag gissade rätt när jag gissade tjej för det är väl inge tur med när det är 50/50

• Snowgirl

Upp i, En stor kram till dig. Tror det är vanligt att hata t ex sommarvädret. För mig var det julen som jag hatade. Det blir extra tydligt att man själv mår dåligt när andra är glada och njuter. Livet rullar på utanför den bubbla man själv befinner sig i. I alla fall var det så det kändes för mig. Vad det gäller att försöka igen så tror jag att man ska lyssna till tankarna om att man kanske ångrar sig senare om man inte vågade försöka. Samtidigt gäller det att inte bryta ihop helt av oro. Svår balansgång tyvärr.

• Snowgirl

En tjej i en IVF-tråd som jag hängde i fick tid hos en kurator som var höggravid. Det blev inte mycket med det samtalet. Hon satt bara och tittade på magen. En av anledningarna till att hon var där var att hon tyckte det var jobbigt med gravida. Jag vet inte hur man ska lösa problemet, men det känns som att en förvarning hade kunnat vara på sin plats. Man kan ju inte omplacera en gravid kurator, men hon kan ju heller inte hjälpa till när det blir som det blev för min trådkompis.

• Snowgirl

Vi5, Jag tror säkert att du får lämna odling på annan ort. Jag veckopendlade under båda mina graviditeter och det var inga problem att få hjälp på den ort jag befann mig. Det vore bäst om du får hjälp i tid tänker jag.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8