30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Upp i detblå, Skönt att du kom i kontakt med vettig personal på mvc och bra att du fick förlängd sjukskrivning.
Upp i detblå, Skönt att du kom i kontakt med vettig personal på mvc och bra att du fick förlängd sjukskrivning.
Vi5, Helt sjukt! Förstår att du bytte bort TH. Sen funderar jag på hur man är skarpt om man klarar att ringa ett samtal till någon som har förlorat ett barn och kräva att de betalar tillbaka. Har försäkringsbolaget godkänt krissamtal så är det deras problem tycker jag. Om de inte hade tagit reda på all fakta innan så borde de stå sitt kast. Jag blir sugen på att byta bort TH efter att ha läst ditt inlägg. Arg!
Vi5, Finns inte pop i din stad? Vi har h&m, pop och en special affär för barn och gravida. Rätt bra utbud faktiskt.
Zenobia, Surt med husvagnen. Det enda jag har haft att göra med försäkringsbolag är när hunden gjorde illa tassen, när min cykel blev stulen och nu sist när jag utnyttjade alternativet med privat läkare. Agria, LF och TH och allt har gått smidigt, men det handlar om småsaker.
Upp i det blå, *kram* Känner igen tanken kring att köpa gravidkläder. När vi förlorade A ville jag bara vara gravid igen fast jag var ändå rädd för att bli det. Helst hade jag velat att allt var som innan, men det gick ju inte att spola tillbaka bandet. Det är bara så fel att det ska ta slut alldeles för tidigt.
Att pop har slutat med mammakläder var ju synd. I och för sig var jag för snål för att handla där ändå, men hittar man ingen annanstans så får det ju kosta.
Apropå försäkringskassan så funderar jag på hur lång tid det ska ta att räkna om SGI:n. Jag tycker det är skitenkelt. Månadslönen x 12=klart Inte ska det väl ta hela maj och hela juni plus kanske lite till?
Stramalj, Vi diskuterade igångsättning med min läkare i fall jag skulle gå över tiden. Hon pratade en del om att de inte gärna sätter igång om inte kroppen är lite förberedd själv. Nu behövde vi aldrig ta ställning till detta då det kom igång av sig självt på BF. Vi hade å andra sidan inga medicinska skäl till en igångsättning. Det var bara det att jag skulle ha upplevt det hela väldigt jobbigt om W hade kommit på A:s dödsdag.
EDA har jag haft båda gångerna. Underbar känsla och jag ska se till att få det om det blir en trea också. Jag blev igångsatt när A hade dött och då nämnde barnmorskan att det är vanligt att man får en sk värkstorm. Värkarna kommer så tätt att det inte går att särskilja dem. Sen har jag en kompis med diabetes som de inte lyckades sätta igång alls i v 38 så man vet ju inte vad som är bäst egentligen. Det är nog bara att försöka väga för- och nackdelar mot varandra.
Vi5, Skönt att allt är bra med bebisen.
Jossan, Galet system. Knasiga regler som gör att det kostar mer pengar för landstinget i slutändan. Nu är det nära för er. Skönt att du känner dig lugn.