Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Jag hade ingen vattenavgång med någon så jag har ingen kommentar till det, däremot så började båda väldigt lika.... Det enda var att den andra gick lite fortare, men inte mycket...

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Både H och N kom sex dagar före bf, med ett par timmars mellanrum, kanske tillverkades de med ett par timmars mellanrum också

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag förberedde mig också bara genom föräldrainfo på mvc. Jag tyckte absolut det räckte för mig men förstår om andra vill ha mer info och träning. Håller med om att hela grejen med förlossning är helt surrealistisk! Jag tycker att alltihop känns lite overkligt

• Piggley Wink

Min killkompis lånade min bikiniöverdel när vi var 4-5 år, han tyckte den var så snygg Jag behövde den ju inte

• Piggley Wink

Sara: Vi kom dit torsd kväll (åt middag där) och åkte hem efter frukost på Sönd. På fred var vi på Legoland hela dagen tills H nästan somnade i Ns vagn. På lörd badade vi ca 10-17 . Helt underbart!

Vi bodde i Lalandias stugby. 8-personers stuga, det var kök pch vardagsrum i mitten och i varje ände fanns två sovrum och ett badrum med dusch. Bastu och jacuzzi fanns bara i ena badrummet. Superfint och fräscht, helt nybyggt, massor av lekplatser i stugbyn bara 100-200 meter mellan dem. Stugan var perfekt planerad för två familjer men det fanns såklart mindre stugor också.

Fördelen med att bo där var ju också att vi hade gratis inträde på Lalandia. Plan B var ju att gå på Legoland på förmiddagarna och bada på eftermiddagarna båda dagarna om det var dåligt (kallt/regnigt) väder. Inträdet där kostar rätt mkt så det lönade sig inte att bo längre bort.

N ligger och klappar händerna, han somnade snällt men vaknade efter en timme och kunde inte somna om. Maken är såklart inte hemma... N har fura prickar, undrar om de blir vattkoppor tills imorgon? Vi tänkte ju åka till mässan och kolla hundar . Men å andra sidan passar det FÖR bra att få dem nu så det är det säkert inte. Jag börjar ju inte skolan förrän om en vecka.

• Piggley Wink

N har fått ärva Hs badbyxor så länge de varit blå eller orange. De rosa med volanger sålde jag på Tradera Gränsen går någonstans vid volanger...

Vi läste inga böcker innan. Berättade för H strax efter RUL, när vi började berätta för andra än de närmaste. De närmaste var ju ändå Ombedda att hålla tyst och visste att H inte visste...

Lilla stora syster läste vi efter några månader när de där känslorna började komma. Jättebra då tycker jag men den blir nog, som någon påpekade, lite konstig innan man fått syskon.

Stackars Barbas lilla J! Hoppas medicinen gör sitt FORT!

• Piggley Wink

hormon: Näe vad surt att bli av med paddan, var den privat eller jobbets? Dvs: Vem betalar självrisken Jobbigt med sparkunge , men skönt att veta att den mår bra

Oj, vi tog inte farm bebissakerna så tidigt heller . Jag tentade tre veckor innan N kom, sen började jag fixa och greja. iofs hade jag och H köpt liggdel till ena vagnen innan dess, så det kanske räknas

Är lite neg mot datorer idag. Igår köpte ajg en mojäng som ska sätta fart på det trådlösa nätverket i sovrummet där vi har den stationära datorn. Vi använder den inte så ofta, har denmest som backup för bilder och sånt. Nu funkar varken det trådlösa tangentborde eller den trådlösa musen. hittar inga andra som funkar hemma Jag som planerat att bränna lite CD-skivor och röja bland korten idag. Barnen är på fsk och jag laddar för nya terminen som börjar på måndag. N har ltie inskolning denna veckan eftersom han bara gick några veckor före jul och sedan varit ledig i två veckor. H går 15 tim för att jag är fl med H. 

Igår så försvann H från MediaMarkt. ÅNGEST! Hon såg morfar gå ut ur affären, han skulle till en annan och köpa en grej. Hon gick efter och hittade honom sedan inte. Efter typ 10 min (eller en evighet som också kan ha varit fem min) så hittade jag henne strosande omkring i köpcentrat. Hon var inte ens ledsen . Vi har en deal att hon inte får gå ut ur affären men hon trodde att jag gått med morfar och stack efter. Tur jag hittade henne iaf. Dagens lesson learned är att det inte är lätt att leta efter ett barn där de säljer ljudprylar, inte en chans att höra om hon ropar, eller att hon skulle höra om jag ropar

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

H har ju alltid mitt mobilnummer i kläderna, så om hon tappar bort mig ska hon be någon vuxen ringa mig. Alltså inte följa med någonstans utan bara be dem ringa. Det förutsätter dock att hon tycker att hon tappat bort mig och inte bara myser omkring . Jaja, hoppas det blev en tankeställare att jag blev så rädd!

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8