• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cilla - Men hjälp! Har du fått reda på vad som är grejen med handen? Hur ofta kommer det?

• asap

Mosing - Så roligt! Grattis, berätta hur barnen reagerade sedan.

• asap

Kate - Kan bara kommentera nattningsbekymmer med

1. Precis, barnen får helt säkert inga men av senare och/eller annorlunda nattning.

2. Det måste vara en fas, som definitivt gått över långt innan 2,5 år.. För jag kan vagt minnas problem med nattning, men inte hur eller när eller hur vi löste det. Det är inga problem att natta alla tre själv, och känns som lääänge sedan det bekymrade mig. Nu är det löpande band-princip med tandborstningar och sagor mm.

• asap

Anceka - Jag har också hört att siffrorna på missfallsrisk iom fostervattenprov eller moderkaksprov är gamla siffror, utvecklingen har gått framåt och den verkliga risken idag egentligen är lägre än de siffror som finns. Men det är ingen lätt sak att fundera kring, förstår att ni vrider och vänder på det en del!

Mosing - Vad fint det låter med den reaktionen! Åh, jag blir helt rörd.

Herr Muffin, ja. Som jag har gråtit till den boken, den är fantastiskt fin!

Idag pratade min kollega om hur hon är standby just nu, hennes brorsdotter ska få barn inom en månad och faster ska vara med på förlossningen. Detta är andra barnet, min kollega var med på första förlossningen också, för lite drygt ett år sedan. Jag kunde bara tänka på hur fantastiskt det varit de gånger jag själv fått barn, tänk att vara med på någon annans förlossning! Undrar om det är ngt jag kommer få uppleva nån gång?

• asap

Poison - Så oroligt med blod, bra att ha en plan och numret redo om det skulle komma mera blod. Och så omtänksamt av bebisen att visa ordentligt att den är där, så att du kan minska din oro.

• asap

Alltså, jag har urdålig koll. Vad är framfall egentligen? Är det alltså att musklerna är av, som du säger ghp?

Jag blir jätteledsen att höra att så många har sådana problem. Att kroppen påverkas av graviditet och barnafödande känns självklart, och jag kan acceptera att jag har en annan form på kroppen nu än före barnen. Men skulle ha väldigt svårt att acceptera att den slutar fungera eller börjar göra ont för jämnan. Hoppas Eva Uustaal (heja Estland!! ) kan hjälpa er, Cilla och vi5!

• asap
    Mosing skrev 2014-04-05 07:33:30 följande:

Vi5, 4-7 matningar/natt och uppstigning kl 5... Att du orkar! Jag hade varit ett totalt vrak smile4.gif

Exakt min reflektion också!

Vi5 - Jag minns också de där små händerna i ansiktet och nappen som åker ur. Tänker nog som de flesta andra här att hon nog är övertrött.
  • asap

Aigee - Haha, vilken rolig fråga! Kan hålla med om att de inte precis är snygga, men å andra sidan har vi dem inte framme i vardagsrummet eller så heller. Skötbordet och blöjorna mm som ligger där matchar någorlunda våtservetterna i snygghet..

Firren - Jag gillar också Liberos förpackning som håller fukten i paketet, även om ICAs är snyggare.

• asap

Vi5 - Åh, vad roligt att det känns bättre med saker och ting nu, och så himla bra gjort att boka in städning!

Poison - Fönsterputs varannan månad!? Vi putsar våra fönster högst en gång per år, oavsett om vi gör det själva eller när vi har haft hjälp. Fördelen är att skillnaden blir enorm när man först låtit det alldeles gro igen..

• asap

Snow - Jag har en S4mini som jobbtelefon, är inte så bra kompis med den. Jag måste ladda den varje dag, trots att jag inte använder den så mycket. Min privata iPhone som är två år gammal behöver jag inte ladda varje dag även fast jag använder den mer.
    Jag tycker Samsungen känns lite plastig och lätt, men det är såklart för att jag är van med tyngre grejer.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8