Kate Lynn skrev 2013-11-24 07:51:33 följande:
Mosing - M vägde 2.7 kg i v 39. Jag och min kusin, som också fick ett tunnis till första barn, brukar skämta om bauta-bebisar på 3.5 kg. Det är alltid härligt att känna sig som norm ibland!
Vi 5 - Läser Gabis info om reflux, och det låter ju som att det inte är omöjligt att det är det LillA har. Det verkar smärtsamt, stackars liten! (Och er!)
Söndag morgon, och vi har bjudit in några kompisar på brunch. Det ska bli urtrevligt, men det känns också bra att de kommer med lite profylaxmaterial och tens-kunskaper. Profylaxandades genom förlossningen senast, men kommer inte ihåg ett skit och hade visst råkat slänga allt material...
Heh, mina har varit way beyond bauta alltså, någon sådan liten plutt som 3,5 kg har jag inte upplevt.
Det minsta jag sett för egen del var strax över 4.
Jag är helt lost på sådant här, men är profylaxandning något speciellt? Är det inte bara andas långsamt, kort in och långt ut, som gäller? Ska man andas på flera olika sätt? Jag ber om ursäkt om jag låter dryg, det är verkligen inte min mening. Jag undrar mest bara vad det där materialet innehåller, det kan väl inte finnas så väldigt många varianter på andning?