Har just ingen input kring fosterdiagnostik annat än rul. Men läser era kloka ord i ämnet.
Mosing - Idag tror jag Elsa var och nosade på er nivå vad gäller dagishämtningar. Jisses! Hon väger en del (18, tror jag) och med overall mm blir hon ju dessutom rätt bylsig. Så när hon spjärnade emot och spände sig till en pinne var jag chanslös i momentet "spänna fast barnet i bilstolen". När jag hållit på ett tag och klockan visade för-sen-till-Idahämtning hade jag inget annat val än att stänga dörren, fast hon låg tvärs över sin stol istället för att sitta fastspänd i den, och krypköra till skolan. Usch, det var inte alls roligt. Tur att det är jättenära och bara 30 i området (fast jag körde 20), annars vet jag inte hur jag hade gjort, hade väl stått kvar där än. Vi kom hem till slut iaf, och där låg Elsa i hallen i 40 min fullt påklädd innan hon gick med på att klä av sig och komma in.
Mitt i kaoset på parkeringen hör jag dessutom Gustav säga "blä! Det smakar som bananskal!" och mycket riktigt har han hittat ett fruset, brunt, platt bananskal som han har plockat upp. När jag sade att han självklart inte får plocka upp saker från marken och äta svarade han "men det såg ju ut som choklad!" Just då kände jag mig rätt så... matt.