30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Kasperina och Resande - Vilken start på helgen! Hoppas era små kryar på sig, och att alla mammor och barn får vila ut sedan!
Kasperina och Resande - Vilken start på helgen! Hoppas era små kryar på sig, och att alla mammor och barn får vila ut sedan!
Nr2 - Så bra att allt var ok i magen, trots det onda!
Vi5 - Grattis till lite extra sömn, hoppas det blir fler nätter och morgnar som den.
Och grattis till alla lyckade ul och undersökningar i tråden, ingen nämnd ingen glömd.
Och hos oss är det jag som bromsar lite. Jag vill gärna fundera på lite olika alternativ och tänka från alla vinklar innan det är för sent, maken vill gärna plocka fram borrmaskinen omedelbums och bara köra igång! Han tänker bara funktion, så jag får vara den som tänker design åt oss båda. Jag vill gärna att det ska bli fint också, inte bara praktiskt och funktionellt.
Och där kommer min "störning" in i bilden också: jag har hellre ett rum som ser ut att vara tomt på saker, även om det betyder proppfulla skåp och lådor. Bara jag slipper SE sakerna. Maken har hellre allting framme, finns inte en given plats för just den grejen i någon garderob, ja då kanske den grejens plats blir på ett bord? Eller i bokhyllan? Gah, UNDAN med den, säger jag. Opposites attract, eller vad säger man?
Cilla - Ohh, jag får lite ångest bara av att läsa om gamla kläder och skokartonger! Tur att min man åker till tippen/återvinningen varje vecka. Det passar mig så bra så.
Jag försöker inpränta principen en in, en ut gällande ALLA saker som inhandlas till oss (undantaget möbler, kläder och mat). Det går rätt bra, men maken har en gen (från sin far) som gör att han aldrig vill riskera att få slut på någonting. Så vi har ett helt skåp som är "refill-skåpet", fullt med plastfolie, tandborstar, hushållspapper, dammsugarpåsar, plåster mm. Och värst är det i köket där vi alltid har minst 10 paket spaghetti, 10 burkar tomatkross, 10 burkar oliver, 10 kartonger med bönor, osv. Det skåpet stänger jag snabbt när jag tagit ut det jag behöver, för att slippa se eländet...
Cilla - Ja, man är ju olika. För mig är det inte värt att spara på kartonger även om det ger mer pengar vid försäljning. På samma sätt handlar jag sällan på rea, eftersom jag avskyr att trängas med folk och hålla på och rota runt i röriga fyndkorgar. Jag ser det som att jag istället betalar lite extra för att få trivas och må bra, istället för att pinas på reor och spara en del pengar. Nämnde jag att jag tror att jag är lite störd...
Ghp - Haha! Ja, de verkar vara av samma skrot och korn.. Vi skulle också klara en längre belägring.
Hemulen - Välkommen hem!
Snow - Håller tummarna!
Mosing - Det där schemat känns ruggigt bekant. Em/kväll är ett elände, helt enkelt. Fy fabian. Håll ut!
ett elände för de som är gravida, menar jag. Jag ser när jag läser vad jag skrivit att det kan tolkas som att det även gäller mig själv i nuläget, men så är det ju inte!
Men Älgen då!! Det var minsann inte pk tänkt!
Och för mig har det aldrig ens varit tal om någon glukosbelastning, trots jättebebisar. Men om gränsen gick vid 4,5 kg som någon sade så måste jag ha klarat det precis (G vägde 4490 g), men skulle inte slippa undan om jag blev gravid igen (E vägde 4,9)!