• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Marge75 skrev 2010-10-25 21:37:32 följande:
    Hmm, ni skulle inte kunna skriva lite mer i tråden, jag tycker att det är lite segt här!

/tjyvläsarn

Det finns få saker som inverkar så på farten i en tråd som ett gäng gravida som antingen snart ska föda eller är sjukskrivna.

Men imorgon åker jag på kurs och är borta t o m torsdag kväll så då tystnar det härifrån i alla fall (även om jag givetvis letar upp en dator att logga in ifrån om - jag menar när! - jag får rapport från Lena). Det ska bli skönt att sova på hotell två nätter men det känns väldigt konstigt. T har jag varit borta från två nätter när hon var dryga ett och hon och hennes far åkte i förväg upp till svärisarna medan jag jobbade. R har jag inte varit borta från en enda natt hittills så det är väl banne mig på tiden. Men jag kommer att saaaaaakna dem (och maken)...
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Puh! Efter att ha hört/läst ett antal kommentarer om att detta kommer att bli den kallaste vintern i mannaminne har jag nu investerat i ett bärskydd. Vill liksom inte gå miste om att få sjala den här bebisen (om h*n går med på det) och förstår inte heller riktigt hur jag skulle få till dagislämningar/hämtningar utan sjal.

Skönt! NU kan jag gå och lägga mig.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Grattis aigee till en liten Ingrid! Äntligen!

Och så har jag precis fått SMS med lite fler detaljer från Lena. De har redan kommit hem och med sig har de förstås lillebror som kom kl. 8.50 med en vikt om 3995 g och längd om 53 cm. Stort grattis igen!

juni - Jag känner med dig! Du behöver avlastning och få vila ordentligt några dagar tror jag. Finns det något sätt att ordna det?

Själv är jag inte heller särskilt uppåt. Det var jätteskönt att vara iväg på kurs ett par dagar och jag soooov (på natten, på lunchen och på "fritiden" före middagen ) men samtidigt var det j-drigt slitigt på rygg och fogar att sitta hela dagarna. Jag kom hem lagom för att hämta tjejerna från dagis idag och det ville jag ju förstås eftersom jag saknat dem. Men jag fick extrema sammandragningar och kunde knappt gå hem med dem och när vi väl kom hem fick jag flera sådana där förvärkar jag fått förut och så fort jag reser mig får jag sammandragningar. Hoppas att det går över med lite vila...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

juni - Har du diskuterat sjukskrivning med din BM? Med tanke på din historik och de problem du har med din rygg nu borde det ju definitivt vara rimligt.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

juni - Jag tycker absolut att du ska diskutera det och logiskt sett förstår jag inte varför det skulle vara svårare sent i graviditeten - besvären har ju en tendens att bli värre. Men visst, jag är fullt medveten om att FK gärna krånglar (såg precis på nyheterna att de visst överklagat domarna där gravida fått rätt...*suckar*). Jag tycker att det är skandal att man ska behöva nalla av dagarna för bebisen för att man mår för dåligt för att jobba. I ett samhälle som uppmuntrar att föräldrarna ska dela lika på föräldraledigheten är det väl j-drigt konstigt att kvinnan ska behöva "slösa" dagar innan bebisen ens är född (och ja, jag VET att problemet knappast är att kvinnan tar för få dagar men princiiiiiipen!!!). Sjukt!

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2010-10-28 21:45:10 följande:
    Får väl se om jag kan få sjukskrivening. Hur funkar det om FK säger nej, kan jag ta föräldradagar i efterhand då? För om jag har tomma dagar försvinner ju min SGI... SÅÅÅÅÅ sunkigt alltihop!
    Ingen aning tyvärr. Sara kanske vet? Eller Galia i fått-tråden.

Ja, det borde finnas öronmärkta dagar som man skulle kunna välja om man vill ta ut före förlossningen.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Åh, Fia, Lena och aigee! Som vanligt blir jag alldeles rörd, knottrig och konstigt nog lite fnittrig när jag läser om förlossningar. Starkt jobbat alla tre! Det är verkligen ingen myt att det går snabbt andra gången (funderar ännu mer på hur snabbt det går tredje... ) - undrar varför förlossningen vill att man ska stanna hemma så länge (tänker på Fia som fick höra detsamma som jag fick). ?-) Härligt att ni är hemma alla tre med era små. Vad snabbt det går (när man betraktar det hela utifrån) - från känslan att det aaaaaldrig kommer att komma någon bebis till att ha hela familjen hemma.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

En sådan här gubbe ville jag få till:

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2010-10-29 10:39:31 följande:
    Såg att det börjar bli tunt i bf-listan för syskon. Vi är ju bara tre kvar nu, så jag hoppas på påfyllning den här månaden!
    Mmmm...och sedan väntar vi ju på några som ska känna sig redo att skriva upp sig också. *hintar till Boomie, Pysslig och eventuella andra som jag inte kan komma på för tillfället*

Men påfyllning vill vi absolut ha! Heja alla i planerartråden!
    Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8