• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Cissi - Tack för kram - den behövs. Nej, jag har inte ringt förlossningen. Blödningen jag hade för en och en halv vecka sedan var ju betydligt större (även om jag inte skulle klassa den som stor) och då kollade de ju allt och kom fram till att den måste ha kommit från tappen eller något blodkärl i slidväggen. Nu är det betydligt mindre - skulle inte ens kalla det för blödning utan helt enkelt att det kommer lite blod när jag torkar mig och på trosskyddet. Jag avvaktar BM-besöket imorgon om det inte blir värre. Men påfrestande är det. Springer på toa hela tiden för att kolla att det inte kommer mycket.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Lena - Det tar...en stund. Nej, men allvarligt så är det ju ganska speciellt i början när amningarna tar sådan tid. Jag gick ofta omkring och ammade R för att kunna få annat gjort samtidigt. Drömmer

juni - Skönt att allt såg bra ut. Och bra att BM tipsade om vila. Flera här har ju gjort det och jag vill ansluta mig till den kören. Jag tror att Barba2 tycker att du har haft för fullt upp in i det sista och vill ha en utvilad mamma (som är snygg i håret ) att komma ut till.

Tack för medkänsla angående blod. Ja, jag tycker faktiskt också att jag har fått tillräckligt utan att behöva oroa mig över detta. Jag har n ä s t a n accepterat att jag kommer att vara mer eller mindre sängliggande sista tiden men då känns det lite jobbigt att jag ska börja blöda de få gånger jag reser mig upp. Typ. Det jag funderar på är att jag bar R upp för en trappa igår ett par timmar innan jag upptäckte blodet. Kan det vara så att jag har så veka blodkärl att de brister för en sådan sak? När jag hade blödningar under tidiga graviditeten med R blev jag ju sjukskriven i två veckor med bär- och aktivitetsförbud och då slutade det ju till slut. Kanske den läkaren var något på spåren...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Nu är jag tillbaka från BM. Hon trodde absolut inte att det var någon fara med tanke på att allt såg bra ut förra veckan MEN hon skickade iväg en remiss för UL för säkerhets skull (och hon tyckte inte heller att jag skulle gå på vattengympa i eftermiddag vilket jag mitt nöt tänkt att göra Drömmer). UltraGyn här i Stockholm är grymt snabba och ringde och bokade in mig innan jag ens hunnit lämna MVC så imorgon kl. 8 ska jag dit. Känns bra. Jag är egentligen inte orolig utan mest frustrerad och med tanke på att UltraGyn måste vara ett av de ställen i landet som gör absolut flest ultraljud kanske de kan komma med en förklaring och det vore ganska skönt.

Cissi - Läkaren som sjukskrev mig när jag var gravid med R var på gynakuten dit jag begav mig efter en veckas blödningar för att få missfallet konstaterat typ (tänk att det istället blev en alldeles helvild unge Hjärta) så det är ingen jag kan återkomma till tyvärr.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

HEJA juni! Är värkarna regelbundna kanske du ska slå en pling till förlossningen för att höra om de vill ha in dig för en koll med tanke på droppet.

Lena - Usch för lock för öronen. Är ju inte direkt en sådan amningsbubbla man vill gå in i...

Pyttis - Stort grattis till fyraåringen idag!

Rapport från UL. Både jag och Spiken är kollade in i minsta detalj nu och det ser inte ut att vara någon fara med någon av oss. Moderkakan ligger långt ifrån öppningen, bra flöde i navelsträngen, gott om fostervatten, tappen har bra längd o.s.v. Spiken beräknas väga ca 3,2 - 3,3 kg så det verkar inte vara något fel på tillväxten heller. Det som var skönt var att läkaren kunde se ett hematom när hon kollade med VUL så då kommer ju blödningen från utsidan av livmodern. Så sådana här småblödningar behöver jag inte oroa mig över. Kommer det mycket får jag ringa förlossningen och fråga. Hon hade inget egentligt svar på varför jag blödde men det kan vara för att hinnorna börjar stretchas ut lite och att kroppen förbereder sig (behöver inte vara nära förestående för det).

Sedan åkte jag och vaccinerade mig mot influensan också så nu är jag helt slut (lite beroende på att R fortfarande är en natterrorist av rang - morr!) så jag ska försöka sova lite.

PS. Efter UL lutar jag liiiite mer åt att det kanske är en liten kille där inne ändå men jag har svårt att tyda de där bilderna så jag vet inte jag.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Namaste72 skrev 2010-11-16 10:11:41 följande:
    Hehe, eller blingade du din fiffi inför förlossningen?
    Ha ha! Mycket hann skrivas medan jag knackade ner mitt inlägg och detta fick mig att skratta högt.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Aj aj aj, juni. Inte gå efter hur starka värkarna känns. Hade jag gjort det sist hade det blivit bebisleverans hemma.

Cissi - Det skulle man kunna tro men det är för att T på frågan "Vet du vad mamma har i magen?" förnumstigt svarade "En spik!" när vi skulle berätta om det nya syskonet på väg.

Lena - Huuuur kunde raka Fiffi när du hade värkar? Det skulle jag inte klara nu kan jag avslöja. Inget Bling bling här med andra ord.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

MEN jag var inne alldeles nyss och inga nyheter men NU!!!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till juni med familj! Vad roligt!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Jobbigt Milla!

Och Boomie! Hoppas verkligen att du inte åker på någon infektion som krånglar till allt.

Gaaahhh! Har fastnat i pojknamnsproblemet igen. Har ETT alternativ men är inte säker på att det kommer att kännas rätt. Känns ju urlöjligt att hoppas på att det är en tjej bara för att vi har ett klockrent namn (både tilltals- och andranamn) klart. Om någon har lust att brainstorma lite pojknamn är det varmt välkommet. Ni vet ju vad våra andra barn heter så det är ju en hint om vilken "stil" vi gillar.

Och tyvärr är jag lite löjlig och vill inte outa varken det pojk- eller flicknamn vi har i åtanke så här i förväg...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Ah, tack tjejer! Ni är ju helt inne på rätt stil - de flesta av de namn ni föreslår har varit uppe för diskussion men fallit på att de är "upptagna" eller att någon av oss inte riktigt klickar med det. Grrrr....Konstigt är också att killnamn som var på tapeten när vi väntade tjejerna känns förbrukade. Jag hade t.ex. - tror jag i alla fall - varit väldigt nöjd med att T hade fått heta Joel om hon var en kille. Men redan under graviditeten med R kändes det passé. Rent hypotetiskt borde vi ju ha en massa killnamn att ösa ur eftersom det varit uppe utan att behöva användas två gånger, men de namnen känns som sagt var inte rätt längre. Drömmer

Cissi - Jag gillar också namnet Martin men eftersom jag var sambo med en sådan när jag träffade maken är det inte riiiiiktigt aktuellt. Vad tycker du om Mark? Jag gillar det men inte min man.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Cissi - Som jag har förstått det är det lägsta nivå-dagarna som ska användas de dagar då man lämnar barnet några timmar och är stand-by.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8