HEJA juni! Är värkarna regelbundna kanske du ska slå en pling till förlossningen för att höra om de vill ha in dig för en koll med tanke på droppet.
Lena - Usch för lock för öronen. Är ju inte direkt en sådan amningsbubbla man vill gå in i...
Pyttis - Stort grattis till fyraåringen idag!
Rapport från UL. Både jag och Spiken är kollade in i minsta detalj nu och det ser inte ut att vara någon fara med någon av oss. Moderkakan ligger långt ifrån öppningen, bra flöde i navelsträngen, gott om fostervatten, tappen har bra längd o.s.v. Spiken beräknas väga ca 3,2 - 3,3 kg så det verkar inte vara något fel på tillväxten heller. Det som var skönt var att läkaren kunde se ett hematom när hon kollade med VUL så då kommer ju blödningen från utsidan av livmodern. Så sådana här småblödningar behöver jag inte oroa mig över. Kommer det mycket får jag ringa förlossningen och fråga. Hon hade inget egentligt svar på varför jag blödde men det kan vara för att hinnorna börjar stretchas ut lite och att kroppen förbereder sig (behöver inte vara nära förestående för det).
Sedan åkte jag och vaccinerade mig mot influensan också så nu är jag helt slut (lite beroende på att R fortfarande är en natterrorist av rang - morr!) så jag ska försöka sova lite.
PS. Efter UL lutar jag liiiite mer åt att det kanske är en liten kille där inne ändå men jag har svårt att tyda de där bilderna så jag vet inte jag.