• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tja, maken hade feberfrossa inatt men var feberfri på morgonen så lite hopp har vi att det är något snabbt övergående (han är aaaaldrig sjuk så det är bara så typiskt). Men inget ont som inte har något gott med sig. Han är givetvis inte på jobbet idag så vi har ätit en lång frukost i lugn och ro och sedan legat och slumrat tätt intill varandra i dubbelsängen. MAJ GODD! Det var inte igår. Så det kanske var precis vad vi behövde innan trebarnskaoset bryter ut - en lugn dag tillsammans som en förlängning av bröllopsdagen (som vi får fortsätta ha för oss själva - yey!) igår som av förklarliga skäl blev lite halvhjärtat firad.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Lena - All styrka till dig inför natten!

Cissi - Ah, lite mersmak på den kvällsaktiviteten kanske? "Regelrätt" sex är lite svårt på den här fronten just nu men förmiddagen i sängen gav ju åtminstone tillfälle till jämförbara aktiviteter och det var inte så dumt det heller.

Ja, vilken mysig dag det blev. Och febern verkar vara borta också även om han är lite förkylningshängig. Själv hostar jag så att gravidmagen blir alldeles trött men jag kan tänka mig att föda barn enligt plan imorgon ändå.

Nu har jag förresten fått besked att min sjukskrivning godkänts av FK. Halleluja, det var ju ingen självklarhet direkt. Och världens trevligaste handläggare på FK ringde också för att ge mig sitt nummer så att jag kan ringa när jag fött (är ju sjukskriven fram till förlossningen). Jag sa förstås att jag hoppades få ringa tillbaka riktigt snart och då sa hon att jag ju kunde ge mig ut och motionera och pölsa i snön i helgen för att sätta igång det. Hahaha! Vad tänkte hon med? Jag var ju helt slut bara efter att ha gått efter papper och penna för att skriva upp hennes nummer. Eller försökte hon "sätta dit mig" och få mig att erkänna att jag tillbringar hela dagarna med långpromenader på vinterväglaget? Eller inte...

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Nä, jag får nog knipa över helgen i alla fall för maken fick hög feber igår kväll igen och låg med frossa under natten. Så jag fick gå ensam på Luciatåget (även om han ju fick kämpa och hjälpa mig dit med barnen). Jättefint och mysigt var det i alla fall och fröknarna hade reserverat en stor läderfåtölj till mig på första parkett. En och annan liten tår smet ut ur ögat och alla var så där underbart snälla igen. Hjärta

Själv känner jag mig ganska risig nu också med den här envisa hostan som inte vill släppa. Ingen ultimat situation just nu direkt. En förlossning skulle vi nog klara av men att båda vara sjuka med tre barn hemma över helgen känns lite motigt. Jag får nog knipa tills nästa vecka...

Ursäkta att jag skriver så mycket ego numera men jag känner mig faktiskt lite ego just nu. Skäms

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Ha ha! Tur att man är hela 37 år och moooogen!

*tänker ändå inte föda barn under helgen när vi är så risiga - så det så!*

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2010-12-12 16:50:30 följande:
    Föder Ela barn idag?

Nehepp, det gör hon alls inte. Nu har syrran (barnvakten) fått magsjuka också så det går liksom inge alls bra med det logistiska för mig....

Måste bara tacka Milla för att hon har nämnt Pizza Online här i tråden. Förra söndagen beställde vi hemkörning av just pizza och nu har jag precis lagt in en beställning av sushi. Guld! Ingen av oss (ja, barnen har fått mat förstås) har någonsomhelst matlust denna helg (maken tycker att det är väldigt spännande att få prova det där att bara tänka "Neeeeej!" om all mat såsom jag har gjort stora delar av denna graviditet) men just sushi kom vi fram till att vi kan tänka oss.

Tilda - Kul att se dig och höra att ni fått se en fin liten tjej på UL! Foglossning suger - det kan ju jag varmt skriva under på...Demon Karpaltunnel också. Fingrarna har hittills liksom känts som ett väldigt litet problem med tanke på allt annat men den senaste veckan har jag svårt att styra mina rörelser. Igår ville T att jag skulle göra flätor och tofsar på henne. De blev inte vackra direkt.

juni - Kul att ni fick en sådan trevlig dag på Liseberg!

Tack alla för att ni har förståelse för att jag behöver skriva av mig.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    malinkat skrev 2010-12-12 22:55:49 följande:
    Fina bilder Juni!
    *håller med*
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Jaha, lite mer egorapportering då. Var hos BM nu på fm och Spiken har äntligen fixerat sig. OCH när jag sa att jag inte var så sugen på att gå över tiden erbjöd hon sig på en gång att göra en hinnsvepning. Det är bra att ha en BM som var gravid och otålig själv för inte så länge sedan (hennes yngsta är född samma månad som R). Så hon kollade läget och jag blev lite nedstämd när hon sa att tappen fortfarande var bakåtriktad men hon "fick tag på den" och jag är öppen drygt tre cm och hon kunde känna Spikens huvud. Visst, man kan gå så ett bra tag men det känns ändå skönt att något händer där inne. Nästan hela latensfasen är ju för bövelen över. Med tanke på att jag var så oberörd när hon var där och rotade trodde hon att förlossningen kommer att gå som en dans - jag behöver inte oroa mig för att barnet är stort (för det ÄR en stor bebis). Jag tror att jag väljer att lyssna på henne i det här fallet. Så nu får vi se om detta sätter igång något annars skulle jag höra av mig på torsdag så gör hon det en gång till.

Maken är fortfarande lite krasslig men feberfri och håller sig hemma idag för att kurera sig extra. Syrran är också på bättringsvägen men vi har pratat med grannarna igen och de ha åter försäkrat oss att det alls inte är några problem att ta tjejerna om det kör ihop sig (nej, de har ju bara tre egna barn - 4,5 år, 2,5 år och 6 mån gamla - vilken skillnad gör en treåring och en 1 ½-åring på det? ). Så nu känns det lite bättre och jag har hopp om att kanske ändå bli trebarnsmamma på denna sida av nyåret.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Nej, ingen jädra förlossning idag heller.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Jahapp. Nu har slemproppen gått i alla fall. Helt brun var den av en massa gammalt blod (ursäkta de fräscha detaljerna). Det betyder ju inte så mycket det heller men små små steg I guess... Drömmer Den har inte gått före förlossningen med de andra.

Sara - Nja, maken är fortfarande ganska hängig men feberfri och i tillräcklig form för en förlossning. Barnvaktsfamiljen har vi gett upp helt för där vandrar magsjukan runt bland familjemedlemmarna (får se om vi ens kan fira jul tillsammans ). Men grannarna är helt med på banan nu och en av fröknarna på dagis har också erbjudit sig så det ordnar sig. Men p g a makens krasslighet och barnvakteriet skulle jag så gärna vilja att det händer under veckan (helst idag då!) så att storasyskonen kan vara på dagis några timmar både under leverans och någon dag efteråt. Men just därför är det väl bara att ställa in sig på lördag. ,-)

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Känns fantastiskt att ha en hejarklack här inne! Tack alla!

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8