30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Det låter förfärligt jobbigt att krysta i 3 h, eller för den delen även 1 h! Nä, högst 15 min säger jag!
Det låter förfärligt jobbigt att krysta i 3 h, eller för den delen även 1 h! Nä, högst 15 min säger jag!
Vi 5 - Jag gillar Algot! Har haft det som förslag en gång i tiden, men då var det Ida som kom. Och maken var aldrig så förtjust i det heller, så det hade kanske inte blivit någon Algot ändå.
Valter, Alvar och Tage hade jag också på min lista.
Vilgot?
Stramalj - Vad var det med bb-vistelsen som satte sådana spår?
Jossan - Skönt att du mår bättre nu! Ser att både Ida och Elsa finns med bland namnförslagen. Jag gillar dem!
Jossan - Jag gillar också Vera och Svea som namn.
Jag gillar Algot
Om W hade varit en pojke ville jag att han skulle heta Noel, men sambon tycker Noel Gallagher är dum i huvudet så det gick bort. Det är inte lätt det här med associationer. Ida var med på våran flicknamnslista, men det inte helt bra med efternamnet. Lovisa tycker jag är fint.
Vi 5 - Hur känns det idag? Hoppas du slipper fler vändor med de där elakingarna till bakterier nu!
Har läst igenom namnförslagen som kommit sedan sist jag läste, så roligt! Synd att jag inte får använda några fler själv...
Mina döttrar heter Elvira resp. Kristina i tredjenamn, Maria i andranamn. Och läste om Anna-Nora och kom att tänka på den Anna-Klara jag kände när jag var yngre. Det är fint, tycker jag. Ett dubbelnamn jag hört som jag däremot inte tycker är så vackert är Tommy-Roger..
Snow - Nej, det är inte helt vackert.
Dubbelnamn har jag hört en hel del vackra när vi tidigare bodde i Norge, så vill någon ha tips är det bara att säga till;) Jon Roger, Stine Emilie (Emilie uttalas alltså som det stavas) och Kevin Andre var alla under tre år, eller vad sägs om tvillingarna Kristine Line och Silje Bettine.
Firren - Tror det hänger mycket samman med åldern. Vi införde ju nolltolerans i början av sommaren och fick dela ut ett antal bestraffningar. Men sedan har det faktiskt inte varit mycket fysiskt bråk alls. Men så är barnen 5 och 7 (snart) nu också, de f ö r s t å r på ett helt annat sätt nu. Och Elsa gör som storarna gör, så hon slåss inte heller.
Stramalj haha jag kan ju göra massa annat så det kan ju inte vara på riktigt än.
Elsis lurigt värre det här med trean och när man bara har lite värkar.
Resande - Hur går det? Är du hemma fortfarande?