Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

fick dessutom ett mail av en på åland som ville buda på en, så öppnade upp den till nordiska budare för henne, få se om hon tar köpnu *hoppas*

• Viktorsmamma
    charmmiss skrev 2011-01-10 12:06:00 följande:

Lite ot, men ni som kan lite om vagnar, en emmaljunga scooter årsmodell 2005 med regnskydd för 400kr, är det bra pris?

du som säljer?
  • Viktorsmamma
    charmmiss skrev 2011-01-10 14:52:25 följande:
    nej, jag vill köpa som extra vagn att ha till dagis, hittade en på blocket.
    men funderar nu om ståbrädan jag har till urban jungle vagnen skulle passa, en kiddy board.
    jaja okej, var ute efter en sånn till Viktor, eller brio sitty, en beg. men ändå bra skick men under 500kr vår är så klumpig fast den är liten, (babytravel milano) smidig och så, men vill ha en enklare nu då han inte sitter så mycket.

han ha inte åkt vagn mer än 3ggr sen i höstas. till sommaren blir de väl mer då man är ute och går mer men ändå, en enklare framåtvänd...
  • Viktorsmamma
    charmmiss skrev 2011-01-10 15:25:20 följande:
    ja,egentligen behöver jag ingen vagn då vi redan har 3, men jag är sugen på en till, fanns en jättefin brio race häromdagen för 400kr men den missade jag, får väl avvakta lite till.
    jo vi har en bara, och vill ha en enkel framåtvänd då han ändå är 2.2år nu behövs de väl eg. inte men kan tänka mig att de blir mycket gående i sommar då vi ska resa lite o förmodligen till finland så måste ha en vagn då oavsett.

hoppas de kommer upp nån, fanns 1 sitty i mitt län men den las ut för 1½månad sen så lär ju va såld då den va så fin...

avvaktar närmare våren.
  • Viktorsmamma
    mullenupp skrev 2011-01-12 06:42:30 följande:
    Hoppas någon vill svara mig på det här!

Hur brukar ni göra när en köpare inte betalar? Hade avslut den 13 dec och bet skulle vara inne senast den 16:de. Har mailat samt  ringt och pratat med vid flera tillfällen och han är alltid lika trevlir och säger att han ska betala. I fredags sa han att han hade betalat men att pengarna hade kommit tillbaka till hans konto, vi har samma bank!? Han har rätt kontonr, ingen annan har haft problem. I morgon åker jag på semester och vill gärna bli av med det hela. När l'ämnar ni negativt omdöme? 

usch vilekn jobbig än.. han verkar dra ut på de så han ska slippa köpa och slippa negativt.

ja hade avslut den 2.a jan. och den 7e skickade ja påminnelse. hon svarade den 9.e att hon haft problem med mail men hade då betalat över. igår syndes inte pengarna än, så mailade och bad henne dubbelkolla så överföringen gått över och rätt nr osv.

får se om pengarna kommer idag då... så trist när köpare ska krångla, va hände med tiden då man betalade inom de 3 dar som de står i fraktvillkoren...............
  • Viktorsmamma
    mullenupp skrev 2011-01-12 06:52:12 följande:
    SaraEU: Ja det är jätte tråkigt! Men hur menar du med att "slippa kopa och slippa negativt"? Typ om jag säger till köparen att vi struntar i affären och lägger ut grejerna igen så kan inte jag ge honom negativt? 

Hoppas du får dina pengar idag! 

ja tror han drar ut på de, vet han att du ska bort? han kanske hoppas att han ska kunna dra ut på de så pass länge så 2mån. går och du inte kan ge neg. längre.

men skirv eller ring och säg pengarna SKA finnas idag (spec. om ni hade samma bank) annars får du negativt av mig. ta i med hårdhandskarna!!

• Viktorsmamma
    mullenupp skrev 2011-01-12 07:14:50 följande:
    SaraEu: Sa i fredags att jag ville avsluta affären nu, eftersom jag ska på semester. Men jag får nog ringa honom igen och säga att han måste betala idag annars ger jag negativt! 
    ja de skulle jag gjort.

de har ju ändå 1månad sen avslut nu....
  • Viktorsmamma
    Finsmamma skrev 2011-01-12 08:29:11 följande:
    blir så löedsen, inte ett negativt men ändå ett dumt o inte så bra omdöme fick jag idag:

"Fin tröja, men väldigt liten och kort för att vara en st L. Missvisande bild!"

Min bild visade tröjan, den var itne liten för en L då jag kunde ha den som var XL. dock kände jag itne för att använda den och den hängde då i garderoben ett bra tag.

hon som vann hörde EJ av sig till mig innan, så jag vet inte vad fan som var missvisande med bilden?

vad ska jag skriva i hennes omdöme? tänker itne låta detta slippa undan!

någon som har ett tips?
    ja skulle be tradera tabort de, de va ju positivt så då kan man be dem ta bort de.

vet dock inte va du ska skriva. dålig på de.
  • Viktorsmamma
    Finsmamma skrev 2011-01-12 08:36:56 följande:
    men tradera gör väl det bara om båda vill?
     tänkte skriva typ : tröjan var stor i storleken o bilden stämde.Verklighetsuppfattning kanske vore något?

fast ska vänta o titta om jag får svar om vad f*n som var missvisande med bilen?
    nej, positiva bestämmer du själv över.

negativa däremot måste båda säga att de får tas bort.

men vänta och se om du får svar.
Svar på tråden Traderatråden nr 16