Inlägg från: maadicken |Visa alla inlägg
  • maadicken

Traderatråden nr 16

yes! paketet som var på villovägar har kommit fram   slarviga posten! det tog över en vecka...

♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • maadicken

nån mer som har problem med postens leveranser? har fått mail av 3 köpare denna omgång som undrar vart paketet tagit vägen 2 av dem har nu kommit fram, men inte det tredje. jag postade den 30/8 och 1/9 så posten har ju haft ett tag på sig...  bra packat, rätt adress och rät frankerat. själv väntar jag även ett paket med böcker från en webbshop. enligt sms så är det postat den 2/9 men har inte kommit fram än.

jag har aldrig haft nåt problem tidigare, men vad sysslar posten med nu??

• maadicken

inte bara för mig som posten segar alltså... dags att klaga lite på dom kanske! jag ska iaf maila dom, för såhär långsamt ska det bara inte gå! vi betalar ju för att dom ska leverera dagen efter. två dagar kan jag gå med på att dom tar på sig ibland, men absolut inte två veckor.

är det med schenker eller dhl som man skriver ut egen adresslapp med streckkod på? eller med båda kanske? jag har aldrig skickat med dom så jag har ingen koll. har en skrivare som är halvkass, så jag är rädd att streckkoden inte fungerar om jag skriver ut.

• maadicken
    TonÃ¥rslisa skrev 2010-09-11 00:20:02 följande:
    DHL är snabbast.
    Du behöver inte skriva ut något om du använder DHL.
    "När du har sålt din vara är ett klick på Din sida allt som krävs för att boka din frakt. När du sedan lämnar in ditt paket på din lokala SERVICE POINT finns dina adressuppgifter redan i våra system. Du behöver inte printa något hemma i förväg."
    kampanj.tradera.com/frakt/dhl/
    kampanj.tradera.com/frakt/schenker
    då ska jag kika om mitt postombud även innefattar dhl   i så fall får det nog bli dhl till nästa omgång. blir ju massa stora paket då med overaller och diverse vinterkläder.
  • maadicken

någon som har koll på vilken kartongstorlek  från DHL som behövs för att skicka ovreraller i stl 98,104 och 116? en overall i varje kartong alltså

• maadicken
    Pixxi skrev 2010-09-13 11:05:25 följande:
    Jag skullle välja storl M tror det funkar. Jag har skickat overaller i storlek 92 utan problem, är de går ju trycka ihop Då har det blivit plast över. Men ta hem kartongerna o testa om du är osäker, då har du dessutom kartongen hemma när du ska skicka.
    tack!  ja jag tänkte jag skulle ta hem några kartonegr idag, men det kan ju vara bra att veta lite ungefär iaf

får man hur många kartonger som helst? vågar jag be om 10 st tro... dom kommer ju att användas, men inte förrrän om ca 2 veckor.
  • maadicken
    Pixxi skrev 2010-09-13 12:16:09 följande:
    Fråga, det borde ju inte vara något problem
    hihi ja jag får göra det!
  • maadicken

nån som vill svara lite snabbt på vad DHL:s fraktpriser genom tradera är? främst medium kartongen, men har du lust får du gärna skriva alla priser (eller länka)

Svar på tråden Traderatråden nr 16