Traderatråden nr 16
yes! paketet som var på villovägar har kommit fram slarviga posten! det tog över en vecka...
yes! paketet som var på villovägar har kommit fram slarviga posten! det tog över en vecka...
nån mer som har problem med postens leveranser? har fått mail av 3 köpare denna omgång som undrar vart paketet tagit vägen 2 av dem har nu kommit fram, men inte det tredje. jag postade den 30/8 och 1/9 så posten har ju haft ett tag på sig... bra packat, rätt adress och rät frankerat. själv väntar jag även ett paket med böcker från en webbshop. enligt sms så är det postat den 2/9 men har inte kommit fram än.
jag har aldrig haft nåt problem tidigare, men vad sysslar posten med nu??
inte bara för mig som posten segar alltså... dags att klaga lite på dom kanske! jag ska iaf maila dom, för såhär långsamt ska det bara inte gå! vi betalar ju för att dom ska leverera dagen efter. två dagar kan jag gå med på att dom tar på sig ibland, men absolut inte två veckor.
är det med schenker eller dhl som man skriver ut egen adresslapp med streckkod på? eller med båda kanske? jag har aldrig skickat med dom så jag har ingen koll. har en skrivare som är halvkass, så jag är rädd att streckkoden inte fungerar om jag skriver ut.
någon som har koll på vilken kartongstorlek från DHL som behövs för att skicka ovreraller i stl 98,104 och 116? en overall i varje kartong alltså
nån som vill svara lite snabbt på vad DHL:s fraktpriser genom tradera är? främst medium kartongen, men har du lust får du gärna skriva alla priser (eller länka)