Inlägg från: maadicken |Visa alla inlägg
  • maadicken

Traderatråden nr 16

Ia 70 skrev 2010-08-29 21:49:39 följande:
    Okidoki, men du behöver inte rusa iväg för vår del
    det är smidigt för min del sonen går på dagis ca 100 meter från postombud, affär och postlåda. jag går förbi minst 6 gånger/veckan, oftast mer eftersom jag har en hund som måste ut oxå
    jag tycker det är skönt att få iväg allt så snabbt som möjligt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • maadicken
    Ia 70 skrev 2010-09-01 17:54:28 följande:
    maadicken: Omdöme lämnat, paketet kom i går o hämtade det i dag. Tack så jättemycket!
    tack själv!  omdöme kommer till dig med inom kort

så skönt! av 27 auktioner som hade avslut i söndags så är det bara två som inte är skickade än. gillar när det går smidigt   nu får det bli en ny omgång lagom till BB. mycket vinterkläder kommer det att bli då sonen så passande växte ur sina kläder mitt i vintern...
  • maadicken

hmm... det verkar som att ett av mina paket har försvunnit på vägen hur gör man för att efterlysa det tro? det kanske inte ens går när det är postat som vanligt brev?

och vad händer om dom på posten skulle få för sig att det är underfrankerat när det inte står nån avsändare? kommer det fram i alla fall? tror att mitt postombud inte alltid tänker på skrymmande avgiften, och jag tycker inte att det är mitt jobb att sköta hans jobb när jag lämnar in paketen...

• maadicken
    snappi81 skrev 2010-09-07 19:55:55 följande:
    Är det inte skickat med rek så är det svårt att spåra, dom brukar komma till rätta förr eller senare. Är det underfrankerat och det inte står nån avsändare så får mottagaren betala avgiften.
    tack,  då vet jag iaf att det inte är för att det kanske är underfrankerat som det inte kommit fram och är det så att nån får lösa ut sitt paket så är jag rätt säker på att dom hör av sig  

jag får hoppas att paketet kommer tillrätta då och att köparen har lite tålamod. ddet har ju bara gått en vecka sen det skickdes iaf.
  • maadicken
    snappi81 skrev 2010-09-07 21:19:44 följande:
    Men du kan ju alltid kontakta posten ändå, tror all info finns på deras hemsida.
    ja jag får göra det. då har jag ju iaf gjort vad jag kan.
  • maadicken

nån här förresten som har tips på vart man kan beställa små klisterlappar med namn och adress på. billigast möjliga  tänkte ha dom att klistra på paketen som avsändare. jag är lite lat med att skriva det annars...

• maadicken
    Pixxi skrev 2010-09-07 22:14:45 följande:
    www.namnband.se/haftande.php
    Här beställde jag mina Köpte en sort som man kunde fästa på andra saker som hockey klubbor mm, perfekt
    tack

undrar om man kan skriva bara efternamn och adress på etiketten. eller M&L (jag och sonen) + efternamn eftersom jag har typ sveriges vanligaste efternamn... tänkte så jag kan använda lapparna till en del av sonens utesaker oxå.
  • maadicken

vista print får det bli! dom hade 50% på namnetiketter där nu, så då kan jag till och med kosta på sonen egna

nu ska bara fröken beslutsångest bestämma sig för färg och design av 477 st olika...

• maadicken
    Virrpirr skrev 2010-09-08 09:48:01 följande:
    Faaaaan!
    Tror jag har min första tradera-blåsning att vänta!

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

Bådar inte gott direkt..
    jag tycker det var lite väl snabbt av köparen att lämna negativt och skriva ingen leverans... det har ju bara gått en vcka sedan auktionen avslutades. sen att kontot är avaktiverat bådar ju mindre gott fast kanske blir det så när man får negativt som första omdöme?

hoppas du får dina skor!
Svar på tråden Traderatråden nr 16