Inlägg från: maadicken |Visa alla inlägg
  • maadicken

Traderatråden nr 16

charmmiss skrev 2010-09-19 23:32:58 följande:

nu är jag helt slut, fick upp nästan 50 auktioner.

www.tradera.com/auktioner/_Emeralda_

jag har lagt ett par everest kängor i minneslistan   är dom varma så dom klarar hela vintern?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • maadicken
    Sarah84 skrev 2010-09-19 23:48:12 följande:
    Oj vad mkt =)
    Men Hur "lägger" du upp allt sen? Själv tycker jag de blir "jobbigt" då jag ahr kanse 3 saker sålda samtidigt *haha*
    Känns som om de blir kaos sen då allt är sålt? Men så är ju inte jag någon inbiten traderare (än) =)
    det brukar gå ganska smidigt när jag skriver ut plocklistan, packar i mailingbags (och nu även DHL kartonger) klistrar på adresslapp och klistrar på färdig avs lapp.  allt som är ute ligger i en stor ikea bag så jag vet vart det är.
    men denna gången blir det nog inget mail om att betalningen kommit in och att jag skickat. och kanske postar jag inte samma dag eller dagen efter jag fått betalningen heller.

vänta du tills du blir lite mera van. då går det sååå smidigt! men såhär många har jag aldrig haft samtidigt tidigare. det blir ett heltidsjobb när sonen är på förskolan. tur just nu att jag inte har nåt jobb
  • maadicken
    AMDA skrev 2010-09-19 23:58:44 följande:
    Hur kommer det sig att ni har så mycket nya saker med lappar kvar? 
    Har ni shoppat på rea eller ni är shopoholics även i riktiga affärer??Flört 

Det enda nya jag har är ju det jag syr för AMDA sen är ju allt annat begagnat Obestämd 
    jag shoppar alldeles för mycket   ibland glöms det bort i lådan, ibland köper jag långt i förväg och gillar det inte alls när det väl passar och ibland gör jag riktiga kap på nån rea.
  • maadicken
    Mini Pantern skrev 2010-09-20 00:05:22 följande:
    Det blev några bud hos dig
    åh! det tackar jag för
  • maadicken

åh vad trist det är när säljaren segar med vinnarmailet. vill ju ha byxorna nu! vann auktionen i söndags på morgonen, mailade idag och bad att få betala men fortfarande inget svar

• maadicken
    timmy97 skrev 2010-09-21 18:03:37 följande:
    Hur länge tycker ni det är acceptabelt att vänta på vinnarmail?
    Vann en auktion i söndags mitt på dagen, och jag påminde om att jag inte hade fått något vinnarmail igår (ibalnd kan man ju missa om man har många auktioner) men inte ett ljud.
    Jag vill gärna ha varan och börjar nästan misstänka att säljaren ångrat sig då priset inte blev sådär jättehögt.

Ang frakt så har jag skrivit ut för lågt så får jag bita i det sura äpplet och gå back. Om det däremot blir billigare så mailar jag alltid til köparen om att det blev billigare så jag kan betala tillbaka. Oftast har de struntat i det och "skänkt" pengarna till mig som tack för en ärlig affär.

Hur gör ni??

har vi kanske handlat av samma säljare    här bör säljaren dock inte vara missnöjd med priset iaf.

angående frakt så gör jag precis som ovanstående ibland bjuder jag på 12 kronor medvetet när frakten blir 60 kr + skrymmande.
  • maadicken

bara för mig tradera segar enormt just nu? jag har missat 2 auktioner som jag skulle ninja nu bara för att sidan tog en hel evighet på sig att laddas

• maadicken

skit! jag har ju stavat fel i en rubrik    om jag skriver rätt stavning i ett tillägg i auktionen, kommer den upp bland övriga saker i samma märke då på en sökning?
    för det går inte att avbryta och starta om när jag har fått ett bud va?

• maadicken
    SAJ skrev 2010-09-24 10:51:42 följande:
    Tradera söker bara i rubriken så tyvärr hjälper det inte att du gör ett tillägg. Har du fått bud på auktionen kan du nog inte avsluta den heller.
    så surt  jag som alltid brukar vara så noga!  men då får jag väl tipsa om att det är stavfel då så den inte kommer upp när man söker   http://www.tradera.com/VILLEVALLA-mossa-stl-2-3-ar-fin--auktion_302977_118620790

sen får jag hoppas att många vill ha mössor och söker i den kategorin, för där finns den ju med iaf.
  • maadicken

det blev ett tillägg i min villervalla auktion. ni ger mig lite hopp om att det finns några som söker detaljerat

iser skrev 2010-09-24 13:01:22 följande:
    Om det är till någon tröst så skriver jag alltid villevalla när jag söker villervalla kläder, innan jag kommer på att jag stavat fel. Det kanske finns fler som gör fel förhoppningsvis
    då hoppas jag att det är mååånga som stavar fel!

besöken på auktionen har iaf ökat från 21 st i förmiddags när jag skrev till 67 st nu
Svar på tråden Traderatråden nr 16