Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Viktorsmamma skrev 2010-12-28 18:06:06 följande:
    ojoj, mina kavatskor jag la ut, man ser felen att de är slitna osv, harr skrivit de noggrant enligt mig i auktionen.

satt 40 utrop 100kr köpnu, nån tog utropspriset igår och idag är de uppe i 125kr :-S

sånt är kul när det går bättre än förväntat.

Själv blev jag av med skaljackan ja la ut idag nästan med engång Glad

• Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2010-12-28 18:16:07 följande:
    kul, jo men jag blir osäker för på bild 2 så ser man ju verkligen hur nötta de är vid tårna.
    ta det du lungt, du har ju skrivit tydligt och tagit bra bilder Glad
  • Mamma till Simon
    TinaZ skrev 2010-12-29 08:58:01 följande:
    när är det läge lägga ut pop skaloveralll och regnkläder???
    jag la ut en skaljacka igår, gick på köp nu med engång
  • Mamma till Simon
    Flickmamma skrev 2010-12-28 16:32:44 följande:
    jag hade sparat den till september och lagt ut den då!
    Mamma till Simon skrev 2010-12-28 16:35:50 följande:
    ja jag vet att det är lättare då, men hade gärna blivit av med den nu
    nu gick den på köp nu, skönt så slapp jag spara den Glad
  • Mamma till Simon
    Sophie81 skrev 2010-12-30 09:13:48 följande:
    jo, det tycker jag med egentligen. skulle ju inte skriva att den var ny. Tänkte mest bara på Traderas regler om att inte sälja använda underkläder...för den är ju knappt använd... *funderar vidare*
    skriv endast provad och tvättad och pröva det enda som kan hända är ju att de stänger mer auktionen
  • Mamma till Simon
    Sophie81 skrev 2010-12-30 09:38:27 följande:
    det har du ju rätt i, men det känns ju jätteläskigt tycker jag. ungefär som att få skäll från rektorn.
    Men kollade runt på tradera-folk lägger ju ut vad som helst nästan. så min annons kommer inte vara värst i alla fallDrömmer
  • Mamma till Simon
    Bellbox skrev 2011-01-01 12:51:43 följande:
    Får jag FRÅGA en sak: VARFÖR ska man som köpare lämna omdömme först egentligen enligt Tradera?
    Undrar bara eftersom man som köpare ju fullföljt sina åtaganden (väl?) när man snabbt & snällt betalat och skött sig?
    Är det inte ärligt talat för att de som säljer är så oerhört rädda för att de skulle ha sålt en vara som inte lever upp till beskrivningen? Så man är rädd för att få dåligt omdöme så därför väntar man till köparen (som redan fullgjort sin del av avtalet) har skrivit något snällt?
    Eller?

Jag är både köpare & säljare men har inte köpt eller sålt så mycket ännu
    det är först när köparen fått varan och lämnat omdöme som jag anser affären som avslutad och då lägger mitt omdöme.
    Är nån missnöjd vill jag gärna få chansen att lösa det innan de lägger negativt och har jag då redan lämnat omdöme innan så tror jag att det är ändå lättare för många att lägga neg.än att ta kontakt med säljaren.
  • Mamma till Simon
    Bellbox skrev 2011-01-01 20:08:25 följande:
    vad får man ha för skäl för att bryta en auktion då?
    Sen undrar jag; kan man lägga till ett "köp nu" i efterhand på annonsen?
    Gissar på nej Men jag är 99% säker på att jag fyllde i det (& det blev rätt på 2 av 3 av annonserna) Visade t.o.m mannen vilket pris jag satt + hur annonsen såg ut, men det var inget köp-direkt pris när annonsen väl var ute så måste ha blivit konstigt...
    sålänge som du inte fått bud kan du göra det
  • Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2011-01-02 18:39:59 följande:
    jo och hon har redan betalat, och 1till är bet. redan.

hoppas att fler kommer in innan posten töms imorgon vid 12 tiden så många kommer iväg redan imorgon.

hur skulle ni göra, har 1 julfrimärken karta kvar, skulle ni "fuska" såattsäga och skicka då 2-3 paket med b-post eller ska man maila om de till de som de gäller? handlar ju bara om 1-2kr per paket som skickas.
    jag hade inte gjort det
  • Mamma till Simon
    Hannah74 skrev 2011-01-04 08:39:29 följande:
    :) Dessutom glömde hon bort mitt i allt att jag hade sagt att kontonr stod i vinnarmailet så fick 2 mail som frågade efter det.

Men hon skrev själv-" Jag ammar, märks det?"
    Och -" Förlåt att jag är så förvirrad, bara rädd att göra fel"

Stackarn.
    Men nu har jag fått pengarna iaf;)
Svar på tråden Traderatråden nr 16