Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Sophie81 skrev 2011-01-24 11:12:44 följande:
    håller på att packa traderapaket i mina nya fina mailingbags från emmis.
    Himla smidigt, men gud var "glatt" det är. Slinter med pennan och det blir ganska fult när jag skrivit. jag som annars tycker jag har fin handstilObestämd
    Inget större problem jag vet, men ville ändå delge er det.
  • Mamma till Simon
    Sophie81 skrev 2011-01-24 11:14:13 följande:
    dessutom drar ju påsarna till sig varenda dammkorn som finns. Jag kommer behöva damma av mina paket innan jag postar dem...
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2011-01-24 14:09:46 följande:
    Tänk vad bra det kan bli om man håller en trevlig ton och står för sina misstag Detta omdöme fick jag idag av den köpare som jag trodde skulle ge mig neg i fredags :
    En riktigt SERIÖS säljare,rekommenderas varmt.Många+++++ till dig!++++++++

oj vad trevligt
  • Mamma till Simon

Packar och packar paket och mitt i packandet inser jag att jag skrivit att en klänning jag sålt är stl.86 men den är 86/92.
    Väldigt klantigt, mailade köparen direkt och väntar nu på svar om hon fortfarande vill ha den, hoppas det för fick ju naturligtvis riktigt bra för den.

• Mamma till Simon
    Joddan skrev 2011-01-26 17:32:53 följande:
    Hur länkar man till bara sina egna annonser? (ska inte länka här men på min blogg tänkte jag. Är ju helt nybörjare och har nog bara gjort 15 köp/sälj än så länge)
    klicka på säljverktyg, då står din länk där
  • Mamma till Simon
    Sophie81 skrev 2011-01-28 14:38:02 följande:
    Har en DVD som jag ev tänkte sälja på T. Hur packar ni dem? Bara i en mailingbag eller har ni bubbelplast runt? Blir det inte skrymmande då? Tänkte att det ev räckte med en mailingbag eftersom själva fodralet skyddar. men jag vill ju inte att fodralet skall gå sönder heller innan köparen fått den... Är det ngn som sålt dvd och har tips?
    jag skickade i mailingbag, har bara gjort det en gång och då gick det bra iaf
  • Mamma till Simon
    Sophie81 skrev 2011-01-31 09:59:27 följande:
    esprit går inte så där superbra på T (enligt min erfarenhet...har inte sålt så mycket). Ha ett utrop så du blir nöjd. Med utrop 1 kr riskerar du nog att sälja plagget billigt.
    tycker också esprit går dåligt, iaf de plagg jag sålt iofs i liten storlek
  • Mamma till Simon
    mianf skrev 2011-01-31 10:44:52 följande:

Måste fråga er misstänker starkt att att en säljare har vänner som budar på hennes annonser i sista stund om de inte gått upp till önskvärt pris då många utav hennes sålda auktioner läggs ut igen. Just nu har hon tre auktioner ute igen i två av desa har haft samma köpare innan och de har lämnat pos. omdöme till varandra.
    Är det lönt att anmäla till tradera, kommer de göra något? 

anmäl!
  • Mamma till Simon
    Gaby 01 skrev 2011-02-01 09:35:11 följande:
    Kan ju varmt rekommendera Schenker istället. För ett small-paket kostar det 37 kr, kanske blir någon krona dyrare än att skicka ett plagg med posten, men då kan ju både köpare och säljare spåra paketet vilket är en STOR fördel. Jag skickar ytterst sällan med posten längre då jag tycker det känns så otryggt. Dessutom så är det sällan ett brev kommer fram dagen efter som det ska.
    de har höjt priserna from idag
  • Mamma till Simon
    Gaby 01 skrev 2011-02-01 10:10:54 följande:
    Rackarns... hur fungerar det då? Om jag lade ut igår med 14 dagars utgångstid, har jag den billiga frakten då när jag ska skicka?
     du får den dyrare då
Svar på tråden Traderatråden nr 16