dicny skrev 2011-01-14 14:28:47 följande:
Jag har lite bekymmer med en säljare...
Jag köpte tejprullar på Tradera av en säljare och fick de idag. I auktionen står det att frakten kostar 24 kr och i vinnarmailet så stod det bl a:
Genom att bjuda har du accepterat mina auktionsvillkor. Betalningsinfo finns direkt i mailet du får från Tradera.
Sen får jag ett mail från säljaren att han tar 4 kr extra för emballage. Vilket inte framgått verken i auktionen eller i vinnarmailet. Det står i hans personliga meddelande, men det ska ju inte räknas som villkor för auktionen. Där står det dessutom 3 kr och inte 4 kr som jag fick betala. Skriver ett mail till säljaren och klagar på att han lägger till extra kostnader utan att skriva om det i auktionen, men får ingen respons. Ville ju ha mina tejprullar så jag betalade de extra 4 kr som han begärde. Jag har inget emot att betala extra avgift för emballage, men då tycker jag man ska bli informerad om det i auktionen. Idag när jag fick tejprullarna har han bara frankerat för 12 kr och inte de 24 kr jag betalat för. Tycker det är riktigt dålig stil!
Skulle ni lämnat negativt omdöme på en sån säljare när ni är nöjda med det ni köpt, men inte säljaren eller skulle ni nöja er med att sänka fraktkostnadstabellen bara? Med tanke på att han inte svarade på mitt första mail så förväntar jag mig inte att få tillbaka mina 12 kr.
Han verkar ha fått en hel del negativa omdömen så jag är långt ifrån ensam om att vara missnöjd:
www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...hade lämnat pos. men lagt lågt på frakten