Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

trots att det går dåligt har jag ändå lagt ut lite till, så kika gärna

• Mamma till Simon
    mollan nu skrev 2011-01-12 21:43:19 följande:
    ser ni andra bilderna på tradera? Jag ser bara tummarna
    krånglar för mej med
  • Mamma till Simon
    Sophie81 skrev 2011-01-12 22:21:37 följande:
    synd att jag inte kan pressa i ebba i strl 74Drömmer
    javisst är det synd Flört 
  • Mamma till Simon
    Hannah74 skrev 2011-01-13 09:18:43 följande:
    Surt, nu har jag fått tre tomma omdömen i rad...bl a en helt ny pop skaloverall, den köparen brukar lämna men lämnade inget till mig??
    hehe, att man ska tycka det ser så illa ut..
    fick också tomt av en som brukar lämna men fick sedan mail om att hon missat att få med en kommentar och hon var jättenöjd, hon hade tom mailat T för att kolla om hon kunde fylla i det i efterhand Glad Tråkigt nog hann jag ju lämna tomt på henne med innan detta mail kom
  • Mamma till Simon
    dicny skrev 2011-01-14 14:28:47 följande:
    Jag har lite bekymmer med en säljare...

Jag köpte tejprullar på Tradera av en säljare och fick de idag. I auktionen står det att frakten kostar 24 kr och i vinnarmailet så stod det bl a:

Genom att bjuda har du accepterat mina auktionsvillkor. Betalningsinfo finns direkt i mailet du får från Tradera.

Sen får jag ett mail från säljaren att han tar 4 kr extra för emballage. Vilket inte framgått verken i auktionen eller i vinnarmailet. Det står i hans personliga meddelande, men det ska ju inte räknas som villkor för auktionen. Där står det dessutom 3 kr och inte 4 kr som jag fick betala. Skriver ett mail till säljaren och klagar på att han lägger till extra kostnader utan att skriva om det i auktionen, men får ingen respons. Ville ju ha mina tejprullar så jag betalade de extra 4 kr som han begärde. Jag har inget emot att betala extra avgift för emballage, men då tycker jag man ska bli informerad om det i auktionen. Idag när jag fick tejprullarna har han bara frankerat för 12 kr och inte de 24 kr jag betalat för. Tycker det är riktigt dålig stil!

Skulle ni lämnat negativt omdöme på en sån säljare när ni är nöjda med det ni köpt, men inte säljaren eller skulle ni nöja er med att sänka fraktkostnadstabellen bara? Med tanke på att han inte svarade på mitt första mail så förväntar jag mig inte att få tillbaka mina 12 kr.

Han verkar ha fått en hel del negativa omdömen så jag är långt ifrån ensam om att vara missnöjd: www.tradera.com/MyTradera/Feedback/ViewFeedba...
    hade lämnat pos. men lagt lågt på frakten
  • Mamma till Simon
    Sophie81 skrev 2011-01-14 21:03:22 följande:
    ooops...Nu har jag varit otrogen... mot Tradera alltsåSkrattande La precis in en annons på Blocket. Hoppas på snabb affär. tycker att tradera går apsegt just nu...
    blir nog mer fart runt bb och löning
  • Mamma till Simon
    mal skrev 2011-01-16 15:16:26 följande:
    Ahh vad kul!! (både för dig och för mig ;) Vet du från vilket år den är?
    2008 har jag för mej att våran var ifrån
  • Mamma till Simon
    Jumbopolly skrev 2011-01-16 18:24:01 följande:
    trodde det blev osåltsavgift på allt som sattes ut för mer än 1 kr men så kanske det inte är längre då????
    1-9kr utrop ger ingen osåltavgift
  • Mamma till Simon
    Finsmamma skrev 2011-01-16 18:28:28 följande:
    men har man köp nu blire osåltavgift väl?
    japp då blir det 3kr vid osålt
Svar på tråden Traderatråden nr 16