Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Traderatråden nr 16

Sophie81 skrev 2011-01-20 15:02:28 följande:
    OMG vad jag är nervös för mina kära auktioner som går ut idag. Inga bud de senaste dygnet-det kan väl knappast vara ett gott tecken?
    men ändå är jag sugen på att lägga upp mer... men jag väntar nog med sommarkläderna till mars.
    ja jösses vad segt det är, inga bud hos mej heller Rynkar på näsan 
  • Mamma till Simon
    straw2008 skrev 2011-01-21 16:07:09 följande:
    Jag tar MKT hellre emot paket i citygross påsar än betalar extra för paketering.
    är det nån som har sagt att de tar betalt?
  • Mamma till Simon
    Joddan skrev 2011-01-21 17:10:36 följande:
    Varför ska jag betala frakten på 200:- om jag bor 15 min därifrån och är föräldraledig och kan komma loss när som?
    stod det i auktionen att hon accepterade avhämtning?
    Annars kan man nog inte räkna med att alla ställer upp på det oavsett hur nära de bor.

Hoppas iaf att det löser sig för dej annars får du lämna negativt så andra ser vad det är för slags säljare
  • Mamma till Simon
    HonSomVet skrev 2011-01-21 17:33:54 följande:
    Lite tips och råd tack! Jag köpte en reimaoverall av en nolla. Det stod att den var i mkt fint skick. Eftersom det var en nolla så räknade jag kallt med att det kunde finnas skavanker ändå. Och så är det ju. Reima-märket framtill håller på att lossna (vilket har NOLL betydelse för funktionen och jag bryr mig inte om en sådan sak) + att den är lite ruggad på knäna (plus något som ser ut som en liten kaffefläck framtill, men som också för mig blir betydelselös då jag tvättar upp den oavsett). Dock betalade jag strax över 300 för den så jag ser det fortfarande som ett fynd. Jag tänker inte kräva någon form av kompensation eller så, jag är nöjd i det stora hela.

Dock tänker jag att man kanske skulle maila säljaren och bara ge tips om att skriva ut sådant väldigt tydligt för att slippa framtida problem? Eller skulle ni bli trampade på tårna om någon gjorde så till er?
    Hon kanske känner sig lite trampad på tårna men jag hade ändå mailat och tipsat om vad hon kan tänka på tills nästa gång
  • Mamma till Simon
    HonSomVet skrev 2011-01-21 17:39:55 följande:
    Ja så känner jag också faktiskt. Och hon kan inte ge mig negativt då hon redan gett mig postivit omdömde. :D
    Jag känner att hon gjort en del nybörjarmissar. Jag flyttade över pengar igår och hon skickade overallen igår, jag är inte säker på att pengarna ens hann komma in på hennes konto faktiskt... Och så gav hon mig genast positivt efter det. Jag är faktiskt så kall så jag ger omdömde först när en köpare lämnat omdömde ifall det uppstår en situation där saker måste redas ut på ett eller annat sätt.
    så gör jag med
  • Mamma till Simon
    Joddan skrev 2011-01-21 17:48:16 följande:
    Jag är inne på iphone nu så jag kan inte länka tyvärr. Men det finns en länk i Urban jungle tråden .
    Jag ringde nyss, hon svarade inte. På telefonsvararren lät hon som världens trevligaste 30-åring typ. Jag lämnade ett glatt meddelande att hon skulle ringa tillbaka så vi får lösa det... :) Hoppas det fungerar att vara extra trevlig :)
    Ja annars åker du dit och knackar på dörren
  • Mamma till Simon
    StaffenAssar skrev 2011-01-22 15:17:32 följande:
    Vad tror ni om att lägga ut en ns väst nu? Går det eller ska jag vänta till i höst? Och en ofodrad manchesterjacka, är det för tidigt?
    västen hade jag lagt till hösten eller med högt utrop nu
  • Mamma till Simon
    Viktorsmamma skrev 2011-01-23 10:29:38 följande:

ojoj, tog fram och räknade mina mailingbags och ja är nere på mina sista 20st!!!

AJAJ och har 20 avslut idag och om de 5 sista få bud så tar mina slut.
    nu måste ja köpa flera bags.

det problemet hade jag med, men hann beställa nya innan dagens massavslut
  • Mamma till Simon
    Sophie81 skrev 2011-01-23 18:22:38 följande:
    Jag tänker tvärtomSkrattande, att plagget är märkt med strl 86, men du anser att den är mer som 92.
    så tänker jag med
  • Mamma till Simon
    aLttjolajban skrev 2011-01-24 10:25:07 följande:
    Suck kan inte folk skriva RÄTT mailadress.
    en köpare som vann av mig i december har mailat mig på en "felstavad" mailadress för 2 veckor sedan.
    Villket jag såg först idag
    Jag har samma adress men den ena slutar på se och den andra på com.

Kollar inte folk att mailadressen är rätt?

Igår lade jag ut auktionerGlad. Buden trillade in jättesnabbt. maken fick sin mobil såld nästan direkt.

Nu är kruxet om jag ska lägga ut två virkade överkast tillsammans eller var för sig? Villket är bäst?
    var för sig tycker jag
Svar på tråden Traderatråden nr 16