Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Pumanprinsen skrev 2010-09-16 17:05:38 följande:
    ååååå nu har mina mina 200 mailingbags kommit!!! dags att börja packa
    Mina har också! Snål som jag är så väntar jag alltid lite för länge med att beställa nya så jag får packa old style därimellan och därför är det nu total lycka när mailingbagsen har kommit
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥ www.tradera.com/auktioner/Christ0ffer
  • Smultronhjärta
    SAJ skrev 2010-09-16 19:21:05 följande:
    Kan det vara för att du skrivit "po p" istället för "pop"? När jag säker på Polarn käder skriver jag "pop". Kanske bara jag?
    Det är garanterat därför..jag söker också bara på pop
    LJ2 skrev 2010-09-16 19:26:02 följande:
    nej =)
    Bra! Då åker den randiga
  • Smultronhjärta
    LJ2 skrev 2010-09-16 19:44:58 följande:
    jag ser ju bara till mig själv iofs, men vi anv softshell som mest just nu. *o lurv*
    men jag kollar efter nya hela tiden.. milda vinterdagar anv vi softshell med, eller vid bilåkande o liknande.. de hängs inte undan under vintertiden.. =)
    när börjar du ladda upp? Oskyldig
    Om några minuter laddar jag upp en liten lista på 25 objekt..bara beggat. Det är ovanligt för att vara mig
    Har å andra sidan börjat ladda helgens lista och där är fina softshellen med
  • Smultronhjärta
    kram059593 skrev 2010-09-16 19:47:32 följande:

Snälla finns det någon som kan hjälpa mig?! Vet inte vad jag ska göra.
    Köpte ett par pop överdragsbyxor och nu när jag fick hem dem har limningen släppt på dragkedjan på ena fickan.
    Ca 1 dm är alltså helt öppet in till fodret.
    Säljaren säger att hon inte står för porto 36 kr och inte heller returporto. Hon säger att detta inte hämmar funktionen på byxan och att hon aldrig fått pengar för porto tillbaka när hon ångrat ett köp. Men jag har inte "ångrat" köpet jag ville ju ha byxorna men hade ALDRIG budat om jag vetat att de var trasiga!
    Skickade med bild så hon vet ju att de är RIKTIGT trasiga!
    men herregud..den säljaren vill jag veta vem det är? Såå illa beteende!

Det handlar ju om återköp dvs alla utlägg tillbaka. Jag hade iofs behållt byxorna och istället reklamerat de hos pop om jag var du.
  • Smultronhjärta
    Tonarslisa skrev 2010-09-16 20:18:22 följande:

Så visst är det säljaren som ska stå för returportot? Varför vägrar vissa? De får ju trots allt behålla något de inte lagt ut för.

Ja vid återköp står säljaren för allt, om säljaren och köparen inte är överens så blir det en retur och då står köparen för portot
  • Smultronhjärta
    kram059593 skrev 2010-09-16 20:55:37 följande:
    Här är senaste svaret jag fick, när jag skrev att de inte fyllde sin funktion, inte värst tillmötesgående

Jag håller inte med dig på den punkten det sitter ju runt fickan och med en jacka över så har det ingen betydelse det är ju en överdragsbyxa inga galonbyxor som tex ska gå att sitta i vatten utan att bli blöt.
    Mitt alternativ kvarstår 250:- tillbaka då byxan är returnerad eller behåll dom mitt erbjudande står kvar till i morgonkväll.
    Maria
    Jag tycker att du imorgon ska testa att reklamera..Säljaren är såå spärrad hos mig! Fy f*n för oseriösa säljare..hon vet väl inte hur aktivt ditt barn är? Skalkläder ersätter ju ofta galonkläder dessutom,iaf hos oss
  • Smultronhjärta
    Varne skrev 2010-09-16 21:10:40 följande:
    hej. vann denna auktion på tradera igår :

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

fick mail av säljaren nu ikväll att frakten kommer kosta 48 kr! Tycker det låter rätt mkt, eller är jag helt ute och cyklar?
    frågade vad hon skickar med då för det priset.

tacksam om någon vill hjälpa
    Tror tyvärr inte det..troligen väger de strax över 250g och är skrymmande
  • Smultronhjärta
    Varne skrev 2010-09-16 21:14:51 följande:
    okej , tack för svaret då vet jag 

har bara aldrig betalat så mkt i frakt tror jag hehe så jag har inte så stor koll
    Men kolla paketet när det kommer..sitter det inte 8 frimärken så klaga eller gör som jag oftast gör:drar ner stapeln
Svar på tråden Traderatråden nr 16