Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Tonarslisa skrev 2010-09-14 12:27:47 följande:
    T-shirtar går på 24, så den skulle nog hamna på 36, tror jag. Ja, ofta är det så att frakten (om den är hög dvs) brukar inte spela någon roll om varan möter ens förväntningar.
    "Ja, jag är extremt petig både som säljare och köpare  " - Du är nog inte ensam om det! Flört
    Det är bra med petigt Det värsta jag vet är åsikten som en del säljare sitter på som menar att köper man begagnat så får man ibland räkna med oväntade skavanker...
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    AlexanderBubben skrev 2010-09-14 16:37:14 följande:
    599kr??? Kostar barnkläder så mycket, eller var detta mer av ett modemärke?
    Ny kostar den 1200 så nog var det ett fynd

Molo är ett danskt märke som är lite dyrare men man blir lätt fast när man väl har börjat
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    September09 skrev 2010-09-14 16:51:35 följande:
    Lätt fast?? Njae.....Skäms

Dessutom inkl frakt så jag tycker jag gjorde ett superfynd!
    Ha ha- åhjo man blir fast och det rejält..Fråga min man som suckar högt över ungarnas garderober
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Pumanprinsen skrev 2010-09-15 08:59:58 följande:
    Pratat med hon från Kylli emballage och hon hade inte högt sin frakt avg.
    Så här skrev hon: Nej, det har jag inte gjort kan du säga till dem. Tvärtom, sen jag började med DHL på paketen har det blivit billigare vid paketvikter än med posten. Jag tar inget mer än den faktiska kostnaden.

Bara så ni vet
    Det stämmer säkert..Dock får jag 92kr i frakt på det jag tänkte beställa hos henne medan magasinglag tar 65 för samma. Klart jag tar säljaren på Tradera som dels har lägre priser och som kan skicka med Schenker för 43 kr då
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    7småtroll skrev 2010-09-15 09:29:23 följande:
    Kylli emballage finns också på tradera. ~pingvinmamman~ heter hon där. Även emmis75 finns på tradera och är en säljare jag kan rekommendera!
    Jag vet Alla dessa tre webshoppar finns som säljare på Tradera.
    Emmis har jag handlat mycket av tidigare-oerhört snabba leveranser.
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Xgirl83 skrev 2010-09-15 11:24:27 följande:
    Jag har märkt att det är lite olika hur man tolkar "staplarna" där man ska lämna betyg på säljarna. Hur tänker ni när ni lämnar? Som t ex på kommunikation, om man bara får ett automatiskt vinnarmail från Tradera och sen inte hör nåt mer från säljaren så är jag "bara" nöjd, inte MYCKET nöjd med kommunikationen. Jag tycker om man ska få 5:a på den stapeln så ska det vara något extra, t ex att man skickar ett personligt mail också där det typ står "nu finns pengarna på mitt konto, jag postar imorgon".

Men en del verkar resonera att så länge det inte är några direkta problem så ska man ge högsta betyg.
    Jag ger alltid högsta betyg om inget krånglar dvs antingen automatiskt eller vinnarmail inom en dag,snabb leverans dvs runt 3 vardagar,korrekt frankerat och att varan är enligt beskrivning.
    Det är oftast på objektbeskrivningen som jag brukar ge mindre- detta eftersom "fint använt skick" kan se ut på alla tänkbara sätt och vis tydligen
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    FamilyGay skrev 2010-09-15 11:59:26 följande:
    Aha skickar inte alla mail om att de fått pengarna och skickat varan? Jag är nybörjare på tradera och vann en auktion i måndags kväll och satte in pengarna direkt. Säljaren borde ha fått dem direkt då vi har samma bank men jag har inte fått någon bekräftelse på det och varit lite orolig, men detta är alltså helt normalt?
    Är jag på bra humör så skickar jag till alla mina köpare, har jag många avslut samtidigt så skickar mail till de som har mailat mig om att de har betalat. Själv är jag som köpare inte såå intresserad av att säljaren ska ta sig tid att maila mig,snarare att posta snabbt. Som rätt aktiv på Tradera blir det en jäkla mailande åt höger och vänster annars..
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Pumanprinsen skrev 2010-09-15 13:33:20 följande:
    Tipsa mig om vilka Nu köpte jag dock 200 påsar så jag klarar mig ett tag...
    Vad kostar påsarna för dig då? stl?
    Nu kostade de 1,49 styck vilket jag egentligen tycker är för dyrt så jag lurar på att kasta iväg en megabeställning från ebay nästa gång
    Jag köpte 25x35 och 15x23- perfekta storlekar för mitt säljande
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16