Xgirl83 skrev 2010-09-15 11:24:27 följande:
Jag har märkt att det är lite olika hur man tolkar "staplarna" där man ska lämna betyg på säljarna. Hur tänker ni när ni lämnar? Som t ex på kommunikation, om man bara får ett automatiskt vinnarmail från Tradera och sen inte hör nåt mer från säljaren så är jag "bara" nöjd, inte MYCKET nöjd med kommunikationen. Jag tycker om man ska få 5:a på den stapeln så ska det vara något extra, t ex att man skickar ett personligt mail också där det typ står "nu finns pengarna på mitt konto, jag postar imorgon".
Men en del verkar resonera att så länge det inte är några direkta problem så ska man ge högsta betyg.
Jag ger alltid högsta betyg om inget krånglar dvs antingen automatiskt eller vinnarmail inom en dag,snabb leverans dvs runt 3 vardagar,korrekt frankerat och att varan är enligt beskrivning.
Det är oftast på objektbeskrivningen som jag brukar ge mindre- detta eftersom "fint använt skick" kan se ut på alla tänkbara sätt och vis tydligen