Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

God morgon!

Tänk vad lite som krävs för att man ska bli glad...Som att säljaren jag vann två Meanditunikor av igår mailar mig och säger att hon bjuder på fraktenSolig

♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    star67 skrev 2010-08-30 15:09:51 följande:
    om man säljar något på köp nu betalar man såld avgift??
    Du betalar provision
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    carbe skrev 2010-08-30 18:48:15 följande:
    Måste bara fråga er inbitna traderare... Tycker själv det är lite jobbigt att sälja. Ni som har många auktioner ute samtidigt? Hur håller ni reda på vem som ska ha vad? Tycker det verkar vara superjobbigt. Även om man får alla uppgifter om köparen, så verkar det jobbigt. Är det så? Vad har ni för "system" för att hålla reda på alla insättningar, adresser, vikt, paketering och kläder...? Behöver nog bli lite peppad tror jag
    Plocklistan på Tradera,Prolist,mailingbags och färdiga avsändarklisterlappar gör mitt Traderande mindre jobbigt
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    KossanMuu skrev 2010-08-30 19:59:35 följande:
    såg att ni pratade om hur ni packade era paket. Nu är ju jag fortfarande nybörjare :P men jag använder skrivarpapper och packar in som en present (får ibland tejpa ihop två papper). Lite bökigare än kuvert och så men mycket billigare =) men så säljer jag bara små storlekar än så länge. Blir svårare sen när kläderna blir större..

Föresten en fråga. Fick hem ett par byxor idag som det stod i annonsen var i nyskick. Visade sig att de var tvättblekta i muddarna. Frågade säljaren om hon kan tänka sig betala tillbaka en del av summan eftersom beskriviningen inte stämde, men börjar känna mig snål.. var det en konstig sak att be om? Hade inte köpt byxorna om det stod att de var tvättblekta... hur gör ni vid sånna situationer?
    Råder dig att isf packa i hundbajspåsar istället- papper är värdelöst när det är mjuka paket.. Lite regn eller hård åtgång gör alltför ofta att paketen inte håller måttet, vilket i sin tur isf slår tillbaka på dig då du som säljare är ansvarig för att ha packat bra.

I de situationerna tar jag återköp när jag är säljare och brukar även be om det som köpare
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    Smultronhjärta skrev 2010-08-30 20:02:43 följande:
    Råder dig att isf packa i hundbajspåsar istället- papper är värdelöst när det är mjuka paket.. Lite regn eller hård åtgång gör alltför ofta att paketen inte håller måttet, vilket i sin tur isf slår tillbaka på dig då du som säljare är ansvarig för att ha packat bra.

I de situationerna tar jag återköp när jag är säljare och brukar även be om det som köpare
    Jag menar om man inte vill lägga pengarna på mailingbags

Jag tar till hundbajspåsar när jag inte har hunnit beställa nya bags!
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    KossanMuu skrev 2010-08-30 20:08:49 följande:
    jo det är klart, nu när hösten kommer är det nog bättre med plast. Har dock funkat bra hittills =) Men är det inte svårare att undvika skymmande när paketet blir så slappt, eller tänker jag fel?

Okej, får se vad säljaren säger. För jag vill ha byxorna nu när jag har dem, så då får det vara så. Men tycker det är tråkigt att man inte kan lita på beskrivningen.
    Tvärtom tycker jag..det är ju de mjuka paketen som man kan vålda ner i lådan
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    AnnaFreja skrev 2010-08-30 20:19:48 följande:
    Då måste jag få smyga mig in i diksussionen och fråga. Är reglerna så att om man får ner paketet i lådan så är det inte skrymmande, eller hittar jag på nu?
    Nej..skrymmandereglerna gäller ff..Dock följer jag sällan Postens regler Men eftersom jag alltid skriver avsändare så är det ju jag som får ta smällen om paketet fastnar vid koll och inte mina köpare.
    KossanMuu skrev 2010-08-30 20:21:54 följande:
    tråkigt att folk inte meddelar det, om man inte är nöjd med förpackningen för då är det svårt att veta. Men nu vet jag då =) Tycker dock lite synd om postarbetarna för det är besvärligare att sortera sladdriga paket än fasta (f.d. brevsorterare ;) )

Men kan man tejpa på adressen skrivet på papper? för hundbajspåsar är ju svarta, lite svårt att skriva på...
    Det finns hundbajspåsar i alla de färger på t ex Rusta
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • Smultronhjärta
    KossanMuu skrev 2010-08-30 20:32:50 följande:
    vilken nybörjare jag är då :P haha! Tur att vi noobs har er veteraner som kan hjälpa oss på traven ;)

men provar nog skriva adress på papper, eftersom jag redan har en massa svarta bajspåsar hemma. Kan ju tejpa över all text så borde det vara säkert.
    Jag har alltid använt svarta och tejpat på en adresslapp.. Vi har inte ens någon hund men brukar kapsla in blöjor i hundbajspåsarCool
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
Svar på tråden Traderatråden nr 16