Traderatråden nr 16
skulle nog prova
66xx-00688 xxx252
Jävla fanskap.
Köpte en ansiktskräm på tub på tradera för en vecka sen. Får hem paketet igår och hon har slagit in den i en tunn plastpåse och lagt i ett vanligt litet tunnt kuvert. Det var ren tur att det ens kom fram, kuvertet var helt blött och trasigt med ett stort hål på ena sidan och nerkletat med krämen. Själva locket till tuben var söndersmulat i säkert 10 småbitar och tuben hade även hål upptill så det fanns i princip ingen kräm kvar.
mailar säljaren igår att jag blev jättebesviken på den dåliga packningen och får till svar "du får vända dig till posten, det är de som har haft sönder krämen och paketet och bör därmed stå för kostnaden".
Jag blir så jäkla sur. Varför kan man inte meddela att köparen har möjlighet att få paketet levererat i tjockare bubbelplastkuvert? JAg hade gärna lagt en tia extra istället för ett vanligt brevkuvert
Tycker ni jag ska ge henne negativt omdöme? Känner för det..
Det gick mkt bättre och var betydligt roligare just pga av den anledningen, för en 1-2 år sedan. Det var väl många som flydde när avgifterna blev så höga. Minns att vi pratade mycket om det i tråden att man tappade lusten.
Vet dock inte vart alla tagit vägen? Kanske många säljer på barnloppisar och klädbytardagar. Tycker det har blivit stort med det senaste åren..
Har ett gäng villervallaplagg att slänga ut på tradden men när jag kollar andra auktioner ligger de ju jättelågt och dåligt?!
Men ah..Vann en vara i måndags. På tisdag morgon får jag ett mail: snälla betala in pengarna så jag kan få iväg varan!
Jag svarade lite syrligt: du vet att det kan ta 3 bankdagar?
Blir så sur på folk som har inom 3 dagar. Man hinner ju inte. Särskilt om man har barn som mitt som kräver ALL uppmärksamhet samt nattning som tar 1 timme.. Och jag har ingen iphone så jag kan betala när jag sitter på bussen.
Jag har avslut kring 20 men jag tror det är bättre med senare när folk nattat klart sina barn (om det är barnkläder man säljer).
Men aaah mitt j*la pucko, har glömt betala fakturan så nu är jag spärrad. Och har massa annonser ute, kan folk ändå buda? Jävligt surt annars, har massa dyra saker ute
Nu ska tradera höja priserna igen, fick mail om det för nån vecka sen. Helt absurt, de tar redan ut galet höga avgifter!!