• ominte

Traderatråden nr 16

Tonarslisa skrev 2010-11-16 22:07:39 följande:
    Lathund för clearingnummer. Finns hos alla banker. I nordea klickar du på hjälpfliken.

Vad komplicerat hon har gjort det.
    Sparbanken nord har clearingnr som börjar på 8264. Det var iaf det jag fickf ram när jag sökte.

Kanske är bara problem med servern som någon skriver.
    Japp, hennes celaring är 8264-4.
    Tyckte jag hade lärt mig alla nollor och sånt som ska tas bort/tas med vid överföring på olika banker så jag blev lite förvånad att det inte gick nu plötsligt
    Ska prova igen imorgon , då kanske det funkar. Annars återkommer jag med mer gnäll

tack för er hjälp!
  • ominte
    badplats skrev 2010-11-16 22:17:53 följande:
    Information angående Swedbanks tekniska driftstörningar Samtliga driftstörningar, förutom avseende internetbanken, är nu åtgärdade. Vi arbetar på att lösa kvarvarande problem och återkommer med ny information så snart som möjligt. Om du har drabbats ekonomiskt på grund av detta kan du begära kompensation. Kontakta då ditt närmaste bankkontor så hjälper vi dig. Vi beklagar åter igen det inträffade.

www.swedbank.se/privat/index.htm 
    Men GAAH jag kan fortfarande inte föra över pengar till swedbankkontot
  • ominte
    Prodin skrev 2010-11-17 11:20:37 följande:
    Jag vann ett par cheap mondayjeans i Linköping, endast avhämtning stod det. 11 kr. Allt var fine tänkte jag, jag kan skicka min syster att hämta dom. Inga betalningsuppgifter kom, så jag mejlade och frågade efter det när det gått ett par dagar. Så fick jag ett mejl från säljaren; "bara så du vet kommer jag inte släppa jeansen för 11 kr, för de kostade över 300 kr nya! Det borde du faktiskt fatta!!!"

När jag svarade struntade hon bara i mig, enkelt och bra. Hon var ny, men jag tycker att hon kunde svarat mig och hållit en trevlig ton i alla fall. Det var ju knappast MITT fel att hon satt för lågt utropspris. Så jag blev sur och tänkte att jag skulle vänta tiden ut och sen sätta neg. Men så fick jag igår ett positivt nomdöme av henne. Utan kommentar givetvis.
    Ska jag skita i det tycker ni? Det känns lite hårt att sätta neg, även att hon var jäkla sur och tråkig.
    Jag hade neggat ändå. För att varna andra om inte annat.
  • ominte
    Mamma till Simon skrev 2010-11-17 10:41:03 följande:
    Fick mail från en köpare som var missnöjd. Hon köpte en ny nova star mössa av mej.
    så här lyder mail kontakten, har jag gjort rätt eller fel?

Hej,

Fick mössan idag och jag måste säga att jag är riktigt besviken. Den ska vara strl 48/50 och denna låg under barnkläder. Mössan är ju så stor att en vuxen kan ha den. Jättetråkigt, min dotter kunde inte ha den.

Mvh Xxxxx

Hej!
    Trist att du är besviken, men nova star är ju barnkläder och jag skrev ju att det var stl.L
    Mitt barn på 6 år har ett huvudmått på 54 och jag tycker då att han är ett barn iaf.
    Men jag är inte omöjlig och kan ta tillbaka den om du vill men då får du stå för returfrakten.
    Bara skicka den till mej på den här adressen:
    xxxxxxxxxxxx xx
    xxx xx xxxxxxxxxxx 

och maila mej ditt konto nummer så sätter jag tillbaka vinstsumman på ditt konto när jag mottagit mössan.
    Är det ok?
    Mvh Eva

Hej igen,

Enligt din beskrivning så skriver du endast strl L och enligt Nova Stars storlek så är det 48/50 och det har en ca 2-3 åringar. Då antar jag att min treåring kan ha denna mössa då det är 48/50. Du skriver inget om att den är stor i storleken. Tycker det är väldigt dåligt att jag ska betala porto själv.

Mvh Xxxxx

Hej igen!

Nu har ju jag lagt mössan under barnkläder-mössor inte under en viss storlekskategori.

Vi har inte ens provat mössan så har därför ingen uppfattning om att den skulle vara stor eller liten och gick därför

bara på märkningen. Därför anser inte jag att jag har gjort fel och du får själv bestämma hur du vill göra för det är detta

jag erbjuder.

Ett tips kan ju vara att du lägger ut den på Tradera själv.

Mvh Eva
    Meh! Vilken idiot!
    Vad sur jag hade blivit om jag hade fått något sådant mail av en köpare.
    Iofs har jag skrivit i mitt PM att "jag har inga återköp om du inte nöjd med varan" så jag hade hänvisat till det.

Hur tänker man om man kräver att folk ska skriva ut exakt hur stor/liten den är? Jag brukar försöka undvika att skriva sånt just för att folk inte ska komma och säga "du skrev att den var liten i storlek men den var enorm".
  • ominte
    ominte skrev 2010-11-17 11:27:19 följande:
    Meh! Vilken idiot!
    Vad sur jag hade blivit om jag hade fått något sådant mail av en köpare.
    Iofs har jag skrivit i mitt PM att "jag har inga återköp om du inte nöjd med varan" så jag hade hänvisat till det.

Hur tänker man om man kräver att folk ska skriva ut exakt hur stor/liten den är? Jag brukar försöka undvika att skriva sånt just för att folk inte ska komma och säga "du skrev att den var liten i storlek men den var enorm".
    DESSUTOM! Kan du upplysa dena otroligt konstiga köpare att när man köper kläder i affär/på nätet som man inte provar/använder utan väljer att sälja vidare så är det omöjligt att veta om den är stor eller liten.
  • ominte
    Stormis skrev 2010-11-18 16:26:38 följande:
    Man blir ju onekligen nervös nu när Tradera strulat flera dagar . Jag har avslut på massor ikväll. Nåde T om det inte funkar ikväll. Och förlänga med en dag är ju inte intressant om det skulle strula. Vill j inte ha avslut en fredag kväll!
    flera dagar?? harj ag inte märkt..
  • ominte

Jag har alltid avhämtning på mina uaktioner. Bor mitt i storstan och brukar mötas upp vid något riktmärke. Har gått jättebra!

• ominte

Åhhh halva priset på mini a ture-overaller i en butik här jag bor. F*N att jag inte har pengar och att vi redan har köpt en vinteroverall..

• ominte
    Maj bebis skrev 2010-11-20 20:44:17 följande:
    Hjälp mig någon, jag blir galen på en köpare. Jag råkde skicka hennes paket innan betalning, hade typ 20 auktioner och alla utom hon hade betalat men så råkade jag som sagt lägga även hennes paket på lådan. Problemet är att hon har fortfarande inte betalat hon hon svarar varken på mail eller telefon. Jag har nu lämnat neg men när jag tittar på hennes auktioner så har hon lagt ut MIN vara till försäljning som hon inte ens betalat för!!!!!! Jag blir så irriterad, men vad kan jag göra???
    Min auktion som hon vann
    www.tradera.com/BABAR-Det-snalla-monstret-DVD...
    hennes auktion nu på min film!
    www.tradera.com/Se-Hit-DVD-Babar-Det-Snalla-M...
    Vilken apa!!! Bra att du hotade med att åka hem till henne!

Såg att hon hade ute en rullator i en auktion, kunde inte låta bli att garva
Svar på tråden Traderatråden nr 16