• ominte

Traderatråden nr 16

AochJsMamma skrev 2011-04-18 09:03:20 följande:
    samma här, 1 kr auktioner är ett minne blott för mig nu.. SÅ trist!!

Ang den idiot till säljare som ni nämner här ovan, vad är det för galning?!? Det är såna som gör mig mörkrädd att köpa eller handla av, jag betalar ABSOLUT Inte mina auktioner med en gång, står det fem dagar så tar det ibland tio minuter ibland fem dagar, det är väl upp till MIG som köpare! O detsamma för de som köper av mig! Att dessutom räkna helgdagar samt sätta negativt på dag 3.. huvva! Nästan så att det är värt att ta ett neg,  du kan ju nämna för henne att ett neg för henne med 21 omdömen kommer påverka henne mer än dig som har 150.. jag drar öronen åt mig om en ny säljare har endast 21 omdömen varav ett är negativt...  hade dock inte reflektat lika mkt om det var en med många omdömen som i ditt fall---
    Håller med!

Är det inte så att många drar på påsklovsledighet nu, dessutom helgen innan BB och lön...Jag ska slänga ut lite med avslut i mitten på nsäta vecka.
  • ominte
    Väntarochlängtar skrev 2011-04-18 09:36:37 följande:
    Att ha 1 kronors auktioner denna söndag var INTE roligt Men jag hoppas att köparna blir nöjda!

Erfarenhetsmässigt - brukar det gå bra att lägga ut under påskhelgen? Julhelgen brukar ju gå jättebra. Vad är er erfarenhet ang påsk?
    AochJsMamma skrev 2011-04-18 09:45:29 följande:
    menar du med avslut under påsk? Jag vet inte, minns inte från förra året, men vågade inte chansa så jag satte avslut på tisdag efter påsk..
    Jag minns Och det gick verkligen skitdåligt!
    Jag passade iaf på att fynda massor av barnkläder. Bl a 3 småfolks-tröjor för ca 50 kr/st. Jag minns också att jag tänkte att nästa år ska jag lägga ut t-tröjor och sommarkläder i slutet på april/början på maj! Likaså vuxenkläder. Har laddat en lista som väntar
  • ominte
    AochJsMamma skrev 2011-04-18 10:31:22 följande:
    aha, du ska göra det alltså! Jag hade tänkt slutet av maj (bb/lön) men kanske för sent då? Har kavatsandaler, POP, Molo och Småfolk t-shirtar, shorts mm som ska säljas...
    Det är nog ännu bättre i maj skulle jag tro. Jag är i akut behov av pengar som gör att jag inte kan vänta till maj :-/
  • ominte

Någon med erfarenhet av molo softshell-jackor?
    Jag säljer en på tradera åt en kompis och den är helt ny/oanvänd så varken jag eller hon har  koll på om den är stor eller liten i storlek.
    Fick ett mail av en ev köpare som undrar om den är stor, hon vill att en fleece ska kunna få plats under.

• ominte

Weheee mina avslut idag gick bättre än förväntat Eller ja jag vet inte men nöjd är jag ialla fall! Hoppas köparna blir det också!

• ominte
    Väntarochlängtar skrev 2011-04-29 09:45:55 följande:
    Budade på ett stort klädpaket hos en "nolla" och vi hade mailkontakt  under tiden och hon var jättetrevlig. Auktionen låg ute i 10 dagar och hon hade satt utgångspris 1 kr tror jag.  Hon mailade bilder på kläderna och var mkt trevlig och hon verkade seriös..
    Samma dag som auktionen går ut ( hade då legat ute 10 dagar) så har hon gjort ett tillägg att "auktionen inte längre gäller" - men jag budar ändå eftersom vi har haft mailkontakt och hon har inte sagt något att det skulle varit något fel med auktionen..

Men.. nu vägrar säljaren sälja kläderna till mig för "hon vill ju inte ge bort kläderna" och hon har skrivit reservationspris på fel rad ( ??) och det hade blvit fel enligt henne...

Hur skulle ni reagera på detta?

Dessutom skriver hon typ olika saker i varje mail.. Säger emot sig själv..
    En nyfiken fråga, ta inte illa upp. Du har ofta haft problem med folk på tradera, varför handlar du då av en nolla? Det gör jag aldrig, just av anledningen att jag vill slippa tjafs.
  • ominte
    Lizzyy skrev 2011-04-29 14:07:31 följande:
    Jag kan inte länka, men sök på absolut vodka, unikt skal" vitt plast fodral. Jag är fortfarande i chock....

Såg såna där röda glittriga, vi har en sån hemma, kanske ska lägga ut vår om den går upp högt
  • ominte
    Väntarochlängtar skrev 2011-04-29 16:17:03 följande:
     Men man kan ju inte garantera sig emot allt - eller hur?
    Det var ialla fall inte meningen att kritisera, även om det kanske lät så, jag tycker bara att man aktar sig noga om man råkat ut för några oseriösa och knepiga köpare/säljare för att minimera riskerna för att det blir tjafs igen..
    Absolut får man beklaga sig här, jag har inte skrivit annat, det var en simpel fråga men jag förstår att den är känslig.
  • ominte
    Väntarochlängtar skrev 2011-04-29 16:39:07 följande:
    Känslig vet jag inte men jag håller inte med dig..
    Ok Hur som helst var det en fråga jag ställde och jag tror jag har fått svar nu.
  • ominte
    x karin76 skrev 2011-05-03 19:07:38 följande:
    Hmm.. Tycker det är lite trist när man betalat en auktion samma dag som den gick ut, och sen ser man på säljarens omdömen att andra köpare har redan fått sina varor - vars auktioner slutade 4 dagar senare.
    Hmm hoppas det inte var mig du köpte av Drömmer Är just nu inte vid mina sinnes fulla så jag skickar lite hej vilt och har glömt jättemycket Många har säkert fått sina paket lite olika den här vändan...Men jag tar smällen på betygen eftersom det är mitt fel så klart..
Svar på tråden Traderatråden nr 16