• ominte

Traderatråden nr 16

Måste få lie feedback på en situation som uppstått på den här jackan jag sålde igår
    http://www.tradera.com/Pop-Po-p-Polarn-Var-host-jacka-Rod-stl-86-auktion_302796_130031273

Idag när jag packade jackan såg jag en liten  svart prick på kragen (typ lika stor som man skulle ta en bläckpänna och trycka på ett papper, dvs milimeterstort) så jag mailade köparen direkt och meddelade det och skrev också at jag så klart kompenserar om det är nåt som inte går bort i tvätten eller om hon tycker det är väldigt störande, bara för att vara schysst (så klart) 
    Då får jag svaret att hon är besviken eftersom hon förväntade sig en jacka i nyskick. Så skrev hon att hon hör av sig när hon tittat på jackan och bedömt helhetsintrycket.

Allså jag skriver inte att jackan är i nyskick utan att den är i jättefint skick utan fläckar eller hål men jag skrev ju direkt i mailet att det fanns en svart prick på kragen..

Och vaddå helhetsintrycket? Det är pricken hon ska bedöma alt kolla om den går bort i tvätt! Jag har inget öppet köp på mina kläder annars.. Typiskt med en köpare med 14 omdömen Överreagerar jag?

• ominte
    Beetle skrev 2011-03-29 07:21:45 följande:
    Jag skulle nog skrivit tillbaka och uppmärksammat köparen på att det inte står "nyskick" i auktionen utan att den är använd och är i jättefint skick.
    Sedan är det kanske bättre att du kollar själv om fläcken går bort, och om inte tar kort och erbjuder en bestämd summa som kompensation som köparen får acceptera innan du skickar. För det där med att bedöma helhetsintrycket... låter lurigt
    Paketet är redan skickat..

Så här ser vår konversation ut:

Hejhej
    Hör av dig när du fått jackan!
    Jag vill också bara poängtera att jag inte skrev nyskick nånstans (för mig är nyskick något som är oanvänt/ möjligen använt max en gång),
    däremot skrev jag att den är i jättefint skick!
    Hälsningar Toula

Hej,

Det är klart att jag blir lite besviken om det finns en fläck, jag hade ju förväntat mig en "felfri"
    jacka eftersom den skulle vara i nyskick. Men det är svårt att säga hur mycket det påverkar
    helhetsintrycket på jackan innan jag sett den. Jag hör av mig igen när jag har fått den, vi kan
    säkert komma överens på något sätt...

Mvh XX

Hej XX
    Jag har sett pengarna och är på väg till postlådan med ditt paket.
    Jag märkte när jag packade jackan att jag hade missat en svart prick vid kragen.
    Hör av dig när du får jackan så kan vi komma överens om hur vi löser det. Självklart kompenserar jag dig eftersom jag skrev i annonsen
    att jackan var i nyskick men upptäckte pricken precis nu! Jag vet inte om pricken går bort med galltvål el liknande..

Hälsningar NN
  • ominte
    star67 skrev 2011-03-29 10:19:02 följande:

jag håller med Annanym en så liten fläck stör inte hellre och den går bort nog med vanish. jag hade aldrigt kontaktat henne.

Ångrar mig lite faktiskt..ibland känns det som man drar igång värsta grejen med att nämna en pyttegrej men å andra sidan vill jag vara en schysst säljare för har man otur kan man få ett neg omdöme direkt..
  • ominte
    StaffenAssar skrev 2011-03-29 11:40:53 följande:
    Problemet med formuleringen nyskick dyker väl upp eftersom du använt den formuleringen i ditt första mail tyvärr Det är ju dock inte en del av objektsbeskrivningen, men du skriver ju "eftersom jag skrev i annonsen att jackan var i nyskick"... Menar absolut inget illa, bara påpekar att du faktiskt är den som använder just den formuleringen först. Men jag tycker ändå att köparens svar är helt okej, och på det låter det inte som att det borde bli några större problem ändå. Men ingen kul sits att vara i, jag vet Och jag tycker du gjorde helt rätt som skrev på en gång, bättre det än att köparen får upptäcka den själv, tycker man kommer långt med att vara ärlig och trevlig som du var! Hoppas allt går bra!
    Ah fan de har du rätt i Det bar jag som skrev fel i mitt första mail...men men..Jag har inte skrivit det i annonsen iaf om det nu skulle bli något tjafs längre fram så kan jag ursäkta med att jag skrev fel i mitt första mail.
    Jag tar inte illa upp alls Tack för att du uppmärksammade mig på det!
  • ominte
    liv10 skrev 2011-04-01 23:04:56 följande:
    måste bara berätta om en köpare jag hade, hon sa att hon inte fått paketet. jag gjorde en reklamation hos Posten och vi avvaktade en vecka- sen skickade jag henne en ny vara (hade fler på lager hemma)- vad händer?! jo jag får neg omdöme med orden "sen leverans"- fy fasen så fräckt!!! jag vet ju egentligen inte om hon ljög om att den första varan inte kom fram! tyvärr väntade hon med omdöme till sista dagen- så jag kunde inte lämna nåt tillbaka!
    Skrev du inget mail till henne? Fy vad jag hade blivit arg och skrivit nåt riktigt argt mail till henne!
  • ominte
    star67 skrev 2011-04-06 23:03:16 följande:
    nu hon har bad om ursäkt men hon tycker inte att varan värde pengerna, hon hatar denna märke säger hon. och hon säger att hon ska hänga den i gardroben o försöka glömma det.

vad ska jag svåra tycker ni??
    Jag hade svarat:
    "Tråkigt at du inte är nöjd men ett köp är ett köp och man har ett ansvar att kolla upp en vara innan man bestämmer sig för att köpa den. Jag har ingen ångerrätt på mina varor men du har alltid möjlighet att sälja den vidare, lycka till"!
  • ominte
    HonSomVet skrev 2011-04-07 11:41:13 följande:
    Jag tycker det där lycka till på slutat är rätt provocerande.
    Ok, skippa lycka till:et då
  • ominte

Jag hoppas tradera går i kk så att andra sajter kan starta med billigare avgifter. Det går verkligen dåligt på tradera och det tror jag är deras eget fel.
    Själv är jag mycket mer sällan inne nu är förut och lägger upp annonser när jag måste. Avskyr den där skyhöga fakturan som kommer varje månad.

• ominte
    virknålarna skrev 2011-04-17 14:36:09 följande:
    Håller med, under alla mina år (sen 05) har det aldrig gått så här dåligt. Fattar ingenting?

Men vissa auktioner blir man ju inte klok på:

www.tradera.com/Lindex-Detroit-mudd-jeans-och...

Är det inte vad de kostar nypris, typ?
    Har sagt det förr...Många ledsnade när tradera höjde priserna. Sen tror jag att klädesmarknaden är ganska mättad, eller iaf mer än förut. Rabatt på rabatt och reor överallt.

Muddjeans går bra nu tror jag för de är slut överallt. Iaf på vår lindex och HM
  • ominte
    Pixxi skrev 2011-04-17 15:01:18 följande:
    Mina muddisar går inte toppen Tyst
    De ligger i min minnes Vad är de för märke? De med vit snörning.
Svar på tråden Traderatråden nr 16