Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Gaby 01 skrev 2011-01-25 14:08:21 följande:
    StattenAssar: Jag skulle nog betala tillbaka en del av summan då det är bättre att "kunden" blir nöjd och ger bra betyg än att få minus. Sedan kanske det är bättre att vara mer utförlig i sin annons.
    Tack för ditt svar.
    Jag har inga problem att betala tillbaka en del av summan, särskilt eftersom jag själv satte 99 som köp nu och det var vad jag själv kunde tänka mig att betala. Tyvärr är jag ganska ojämn i hur mycket jag skriver i auktionerna har jag upptäckt, måste bli bättre på det. Jag tycker dock fortfarande att den är i fint skick och att den fortfarande är svart. Men tänker du när du läser auktionen och tittar på bilden att den är i nyskick? Måste nog börja förtydliga att jag skiljer på fint skick och nyskick kanske.
  • StaffenAssar
    Viktorsmamma skrev 2011-01-25 14:13:33 följande:
    du har en otursvecka!! :-/
    Ja  
    Håller på att filar på ett svar nu, men det känns så otrevligt att inte erbjuda återköp, men jag har faktiskt ingen lust. Om man budar på något som är begagnat så kan man ju inte förutsätta att det är som nytt om det inte står det? Och den är inte mycket blekt heller, då hade det ju varit en annan sak... 
  • StaffenAssar
    Gaby 01 skrev 2011-01-25 14:35:50 följande:
    Det är svårt det där, men kanske hade inte kunden förväntat sig ett tvättblekt plagg om det är i fint skick!
    Du kan ju erbjuda henne att få pengarna tillbaka efter att hon skickat tillbaka varan så lägger du upp den igen (kan ju be Tradera fixa det så du ej behöver betala en ny auktion). Fraktskillnaden tillbaka bör hon stå för och det rör sig väl max om 24 kr via posten?

Jag har också märkt att det är bättre att vara övertydlig i annonserna men på ett fint sätt.
    Tex plagget är använt men det enda som finns att anmärka på är att det är pyttelite tvättblekt men inget som man direkt lägger märke till... typ...

MEN ibland råkar man ut för köpare som man faktiskt undrar varför de överhuvudtaget budar på Tradera.
    Ja, det är svårt

Håller på och skriver ett svar, vad tror ni om detta:

Hej X!
    Jag anser absolut att bodyn fortfarande är svart. Den är använd och tvättad 3 ggr och den är inte som ny, vilket jag tycker framgår eftersom jag valt skicket begagnat och sedan skrivit fint skick, och dessutom av bilden. Jag hade dock ett lägre köp nu pris (99 kr) än det du budade hem den för och blev väldigt förvånad över att den steg så mycket. Om du inte vill ha bodyn alls så får du gärna skicka tillbaka den, men eftersom jag anser att beskrivningen stämmer så får du stå för frakten själv. Men om du fortfarande vill ha bodyn så betalar jag gärna tillbaka en del av vinstsumman.
    Mvh
    X
    Kom på att den kan vara tvättad 3 ggr, så jag skrev det, frakten går på 12 kr så det är ju inte så farligt. Låter det otrevligt? Tycker att det är så svårt med mail...

• StaffenAssar
    Gaby 01 skrev 2011-01-25 15:02:51 följande:

Staffen: Börja så... så får du se vad hon svarar. Det är ju liksom inte så mycket mer du kan göra.

Tack! Då skickar jag och ser vad hon svarar
  • StaffenAssar
    Joddan skrev 2011-01-25 18:31:30 följande:
    Den står här hemma nu!!!!

Min man hämtade den faktiskt, kände inte för att möta henne.
    Men hon hade vart supertrevlig mot min man och inte alls sur och vrång som jag trott :0)
    Härligt att det löste sig Förstår dock att du inte hade lust att åka dit själv...
  • StaffenAssar

Nu har det löst sig med min missnöjda köpare, hon höll absolut med om att fint begagnat skick kan variera men ville skicka tillbaka bodyn och står själv för frakten. Skönt!

• StaffenAssar

Tycker det går konstigt på t nu... Vissa saker går inte alls, och andra som jag trodde skulle gå dåligt gick bra? Sålde ett par fula (tycker jag) mjukisbyxor från kappahl som var nya med lapp för 71 kr? Hade utrop 49 och trodde knappt jag skulle få det... 

• StaffenAssar
    3småttingar skrev 2011-02-05 00:25:14 följande:
    Usch hade en missnöjd köpare.. Tar så illa vid mig, hon skrev på ett sätt som att jag brukar lura mina kunder? Hon tyckte tröjan var jättefläckig osv så jag måste ju gjort världens miss men det kan man väl få göra en enstaka gång :( och typ att om du inte tar tillbaka den så får du neg omdömme. Jag hade självklart tagit tillbaka den ändå, behöver inte hota med det liksom :(
    Jag har ju massa fina omdömmen där folk är jättenöjda med kläderna så klart hon måste förstå att detta inte är något jag brukar göra.. Och om hon skulle läsa detta så skickar jag pengarna imorrn bitti, har redan stängt av datorn.

Nån mer som har liknande erfarenheter?
    Så har jag också haft nyligen
    Det har dock löst sig bra! Detta fina omdöme fick jag sedan: En riktigt SERIÖS säljare,rekommenderas varmt.Många+++++ till dig!++++++++
    Håller tummarna för dig! 
  • StaffenAssar

Om det är ett litet hål så kanske säljaren missat det? Jag skulle inte bli så glad för ett 'dåligt' positivt omdöme om jag inte fått chans att rätta till det först. Eftersom hon redan lämnat omdöme så har du ju inget att förlora på att maila om detta om du vill ha kompensation? Om hon då inte vill eller tjatar om portot eller är otrevlig DÅ kan du nämna det i omdömet tycker jag

Svar på tråden Traderatråden nr 16