Gaby 01 skrev 2011-01-25 14:35:50 följande:
Det är svårt det där, men kanske hade inte kunden förväntat sig ett tvättblekt plagg om det är i fint skick!
Du kan ju erbjuda henne att få pengarna tillbaka efter att hon skickat tillbaka varan så lägger du upp den igen (kan ju be Tradera fixa det så du ej behöver betala en ny auktion). Fraktskillnaden tillbaka bör hon stå för och det rör sig väl max om 24 kr via posten?
Jag har också märkt att det är bättre att vara övertydlig i annonserna men på ett fint sätt.
Tex plagget är använt men det enda som finns att anmärka på är att det är pyttelite tvättblekt men inget som man direkt lägger märke till... typ...
MEN ibland råkar man ut för köpare som man faktiskt undrar varför de överhuvudtaget budar på Tradera.
Ja, det är svårt
Håller på och skriver ett svar, vad tror ni om detta:
Hej X! Jag anser absolut att bodyn fortfarande är svart. Den är använd och tvättad 3 ggr och den är inte som ny, vilket jag tycker framgår eftersom jag valt skicket begagnat och sedan skrivit fint skick, och dessutom av bilden. Jag hade dock ett lägre köp nu pris (99 kr) än det du budade hem den för och blev väldigt förvånad över att den steg så mycket. Om du inte vill ha bodyn alls så får du gärna skicka tillbaka den, men eftersom jag anser att beskrivningen stämmer så får du stå för frakten själv. Men om du fortfarande vill ha bodyn så betalar jag gärna tillbaka en del av vinstsumman.
Mvh
X
Kom på att den kan vara tvättad 3 ggr, så jag skrev det, frakten går på 12 kr så det är ju inte så farligt. Låter det otrevligt? Tycker att det är så svårt med mail...