Traderatråden nr 16
De är stadiga och lätta vilket är viktigt om man har ortoser, men jag tänker att det är bra annars också.
De är stadiga och lätta vilket är viktigt om man har ortoser, men jag tänker att det är bra annars också.
Jag tror att stora saker är lättare att sälja på blocket, saker där frakten blir dyr. Iaf för mig som bor i Stockholm och har en relativt stor marknad. Kanske spelar det ingen roll om man bor på en mindre ort som är svår att ta sig till för avhämtning?
X Karin 76- jag förstår att du övervägde neg, verkligen. Inte så mycket för skicket (detta med namning tycker ju många helt olika om tex) men pga svaret du fick och slutpriset... Svår sits som jag inte avundas dig, jag tycker iaf absolut att du ska fundera så att du får med allt 'negativt' i ett pos omdöme...
Tettan- nej, självklart kan ju inte säljaren rå för slutpriset, men slutpriset beror ju också på objektbeskrivningen och just kombinationen att det blev ett högt slutpris, att säljaren inte ens ids tvätta byxorna och sedan nekar återköp är det jag menar. Jag har svårt att uttrycka i ord varför priset spelar roll märker jag nu, men det handlar liksom om att anledningen till att de slutade så högt var ju antagligen att säljaren inte skrivit att de var namnade och otvättade... Jag tycker på något sätt att säljaren iom slutpriset borde förstå dels om köparen vill ha återköp pga att det saknades info i objektsbeskrivningen och dels ha vett att tvätta byxorna innan de skickas. Men jag inser att det låter luddigt hur jag uttrycker mig Och jag instämmer ju ändå i att det ju inte var säljaren som satte slutpriset. Och detta är ju något som jag inte ens är inblandad i, jag tycker bara att det lät lite fräckt och nonchalant av säljaren.
Tänkte lägga ut lite ikväll, men velar över utrop... Törs man ha 1 kr? Jag har haft rätt höga utrop på sistone och jag tycker inte det gått så bra, har fått en del osålt... Fast tex Ida t törs man väl inte ha 1 kr på, de brukar ju inte gå så bra? Väntarochlängtar- jag skulle vänta och se vad det sitter för porto på paketet och sedan skriva som kommentar i ett positivt omdöme samt dra ner rejält på fraktstapeln OM det stod att säljaren samfraktade, annars skulle jag nog vara sur men skriva snällare eftersom säljaren väl egentligen inte behöver samfrakta och då får man ju räkna med den kostnad som står. Men antingen är det någon som är rätt ny och inte har koll eller någon som kör en fuling, för lite fult tycker jag nog att det är...
Nu har jag slängt ut lite till, det mesta med 1 kr, så får jag se vad som händer Fast jag tog 14 dagar så att jag har avslut lagom till bb.
Om ett paket inte kommit fram till köparen Vad gör ni då? Det är ca en vecka sen jag postade och jag skrev Avs, ersätter ni eller?
Blir lite orolig då jag tycker att två av mina auktioner börjar sticka iväg mer än jag anser att de är värda... Jag har skrivit så här: "dessa är väl använda och både luddiga och blekta, vilket tyvärr inte framgår av bilden" finns det något man kan misstolka då? Vill inte hamna med missnöjda köpare när jag skrivit vilket skick det är och att de alltså ser finare ut på bilden än i verkligheten... Ska jag göra ett tillägg i objektsbeskrivningen? Och vad ska jag skriva isf?
Jessika82- kanske har du höga utrop? Eller kanske är det "fel säsong" för just det du vill sälja? Jag har en långärmad tröja ute nu, med högt utrop (eftersom det är fel säsong och jag inte vill riskera 1 kr på den) och den går inte alls... Trots att jag tycker utropet är helt okej...
Tack för alla svar! Då får det stå kvar som det står helt enkelt.