Inlägg från: StaffenAssar |Visa alla inlägg
  • StaffenAssar

Traderatråden nr 16

Fråga: i vilken kategori lägger jag en fjällräven ryggsäck för barn? Något under barn eller under ryggsäckar?

• StaffenAssar

Astarte- Tack för tipset, ska genasr kolla var andra ligger Det är tyvärr inte en minikånken jag ska sälja, utan en campus ace. Minikånken bor kvar, i hopp om att lillebror kan ha den en vacker dag Den jag ska sälja är mer en riktig friluftsryggsäck med vadderade axelband, bröstrem, regnskydd och så

• StaffenAssar

Jag har lagt ut sandaler, dock inte kavat, med utrop 100 kr och avslut på söndag. Har bud på utrop, så det går ju att sälja iaf

• StaffenAssar

Aldrig mer 1 kr utrop kan jag säga... Sålde jättefina Moonkids byxor för 13 kr tex, och snygga shorts från hm för 2 kr

• StaffenAssar
    iser skrev 2011-05-31 22:48:49 följande:
    Jag undrar hur ni skulle gjort i min situation. Jag hade avslut på mängder med auktioner nyligen och jag är noga med mina syningar. Men nu när jag hållt på att packa kläderna så märkte jag att det på ett plagg har det kommit en fläck. Antagligen måste det varit något i påsen för fläcken är inte med på bilden i auktionen. Köparen har varken betalat eller hört av sig.  Men jag mailade henne iallafall och berättade. Tog en bild av fläcken och erbjöd att hon kan strunta i att fullfölja köpet eller betala en mindre summa. Jag hoppas bara att det inte anses som att föra affärer utanför traderas regler? På sätt och vis önskar jag i mitt stilla sinne att hon inte vill ha plagget längre eftersom det har lite affektions värde.
    Precis så har faktiskt hänt mig två ggr, ena gången gjorde jag som du nu gjort och fick mycket positiv respons från köparen som valde att få plagget till lägre pris och andra gången såg jag inte förrän jag packade och skickade då ett liknande mail men postade ändå (eftersom köparen redan betalt) och erbjöd givetvis återköp eller kompensationssumma. Den köparen har jag dock inte hört av, och inte fått omdöme från heller, så jag vet inte riktigt hur det blir med det... Men jag tycker att du gjort helt rätt och trevligt och jag skulle som köpare absolut uppskatta att få ett sådant mail. Har väldigt svårt att tänka mig att det räknas som att slutföra affär utanför tradera? De får ju fortfarande betalt för provision på slutsumman, och du får ta smällen.
  • StaffenAssar

Nu har jag slängt ut lite sedan jag anmält mig till kampanjen, så tack snälla för länken! Har hur mkt som helst som ska ut, så förhoppningsvis orkar jag lägga ut lite mer sedan... Satte avslut om två veckor, då borde väl folk vara tillbaka från semestern?

• StaffenAssar
    Eti skrev 2011-08-09 21:20:39 följande:
    När är det bäst att lägga ut vinterkläder nu eller senare?
    Tidigare år har jag haft avslut på vinterkläder i slutet av augusti och fått bra betalt för dem

• StaffenAssar

Ni som har auktioner ute nu, tycker ni det går trögt? Jag har bud på 7 av 37, och bara på utrop Har iofs höga utrop nu när det är gratis osåltavgift, men ändå...

• StaffenAssar
    MejaKiZnic skrev 2011-08-12 12:49:09 följande:
    Sök och kolla, min första tanke är blocket men själv har jag ju inte sökt på det Drömmer

Måste bara säga, är de bara jag som saknar KÖP-NU, visst köp-nu på de flesta brukar vara höga men jag älskar att få köpa saker jag vill ha på en gång. Även om jag får betala lite mer Skrattande
    Jag älskar köp nu! Vissa saker kan jag betala nästan vad som helst för, och de vill jag ha nu nu nu
    Men vad menar du med saknar köp nu? Att för få väljer det, eller har de tagit bort det? För jag har iaf satt köp nu priser på allt jag lagt ut nu...
  • StaffenAssar
    MejaKiZnic skrev 2011-08-12 14:28:00 följande:
    Men vissa lägger ut auktioner på 1 krona men utan köp-nu tex Drömmer får kolla in på dina auktioner. Är shoppingsugen, bara väntar på klockan ska rulla lite snabbare för sen blir de stan Guld i mun
    Mm, ja, det är störigt, gillar auktioner med köp nu som sagt. Gillar att sälja på köp nu också Guld i mun Så in och kika nu Oskyldig
Svar på tråden Traderatråden nr 16