Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

Traderatråden nr 16

Aprikos skrev 2010-08-27 22:31:45 följande:
    Mäh!! Det är ju inte DU som sätter priserna hos posten. Löjligt. Hur kan man klaga när man fått tre tröjor, inklusive frakt för 65kr? Du har ju knappt tjänat nått på tröjorna heller, särskilt inte om du står för emballaget. Suck, somliga...

VA!!!!?? Har hon inte fått sina grejer ÄNNU??? jaha, då vet jag att jag inte ska handla av dig, eftersom du uppenbarligen inte är Superman som flyger hem till folk med paketetn på irekten. Det borde du ha skrivit i din auktion tycker jag.
    precis, se ovanstående för hennes åter svar^^ Gah, när man får tröjor för 9&10kr st så ska man inte klaga. om hon hade kollat nogrannare så såg hon ju att jag hade andra tröjor med dyrare frakt avslut samtidigt.

känns som att denna köpare kommer vara trubbel , hon kommer säkert lämna låga staplar och skriva nått fult....
  • Viktorsmamma
    x karin76 skrev 2010-08-28 09:44:58 följande:
    Ja hon borde ju kunnat föreställa sig ungefär vad det skulle bli totalt... fast jag kan förstå henne lite grann, alla har inte lika bra koll på hur mycket olika plagg väger.. Har man inte varit säljare själv och vägt hundratals plagg så har man nog ingen exakt koll.

Och det är ju lite på gränsen, säg att tröjorna hade vägt 80 gram/st, då hade det kunnat klara sig på 24 kr i frakt.

Jag brukar skriva ut exakt vikt i auktionen, då är det ingen som behöver fundera på det.
    jo precis, klart jag kan chansa och sätta 24 och ge henne 12kr tillbaks men då är risken att hon får lösa ut de när de kommer fram. då de vägde 245gr opackat så ca 260gr packat och de är ju precis på gränsen....

men man kan ju tänka lite själv ungefär hur mycket de väger
  • Viktorsmamma
    Viktorsmamma skrev 2010-08-28 09:59:40 följande:
    jo precis, klart jag kan chansa och sätta 24 och ge henne 12kr tillbaks men då är risken att hon får lösa ut de när de kommer fram. då de vägde 245gr opackat så ca 260gr packat och de är ju precis på gränsen....

men man kan ju tänka lite själv ungefär hur mycket de väger
    bara för att få henne att må dåligt over att ha klagat så la jag med en av de tröjorna jag inte fick sålt igår på köpet så fick ju hon de hon ville.. orkar inte tjafsa med köpare och få sämre omdömme.

och på detta vis blev jag ju dessutom av med en tröja till :D
  • Viktorsmamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-28 22:58:22 följande:
    Hmm...det är så lite pengar så jag hade nog inte begärt tillbaka något faktiskt. Hade  nog känt mig nöjd med att säljaren var en reko säljare. Men om du ändå vill det, så kanske hälften, alltså 15kr
    har en av dina mössor i Minneslistan.. överväger om jag ska ta den på Köpnu, 48-52 menas väl då Huvudomfånget?
  • Viktorsmamma
    Lilla Ego 07 skrev 2010-08-29 09:04:44 följande:
    Yes det är ca huvudomfång. Kan användas från ca 48 cm till framåt beroende på  hur man vill att den ska sitta.

Avslut ikväll på massor av auktioner, ska bli spännandeGlad
    bra, han hade 48 på 18mån kontrollen i april så den borde passa perfekt.. dn hade visst avslut imorgon så håller koll istället för köpnu.
  • Viktorsmamma
    Pixxi skrev 2010-08-29 15:34:57 följande:
    Såna här jeans verkar ju helt omöjliga att sälja iallafall

www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...

Har jag skrivit fel? Dåliga bilder? Eller helt enkelt fel storlek på jeansen? Jag tycker de är så snygga.
    sen så har du ju skrivti 152 i rubrik och  146 i beskrivningen?

kan också va de som förvirrar folk så du skippar dem?
  • Viktorsmamma
    Pixxi skrev 2010-08-29 16:17:52 följande:
    Men gud vad slarvigt Skrikandes Jag blir så trött på mig själv........ Kollar o ändrar direkt.
    =) jo ibland blir man blind när de gäller sina egna auktioner om man gjort nått fel, man ser inte på samma sätt som på andras då de är fel. =)

kul att hjälpa bara så du kanske kan få dem sålda ändå!
  • Viktorsmamma
    StaffenAssar skrev 2010-08-29 16:57:43 följande:
    Fb är super!
    har både köpt och sålt där  
    hur gör man? :D

hittat en POP mössa där jag vill ha, skriver man bara då "utgångsbudet" som va 50kr sen då?  hur länge måste man vänta innan man vet om man "köpt den"
Svar på tråden Traderatråden nr 16