Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma

har också en köpare som strular, auktionen gick ut den 17:e, har 3 bankdagar som bet. ska vara inne på.

imåndags mailade jag en påminnelse, har ännu inte fått svar på mailet, eller några pengar. väntar tills på måndag för påminnelse 2, sen om pengarna inte är inne innan den 6:e september då de gått 1 vecka sen 2:a påminnelsen så lämnas negativt, försökte hitta mobilnr till denna köpare men fanns bara hemnr registrerat på hennes namn.

• Viktorsmamma
    ominte skrev 2010-08-27 20:13:09 följande:
    Kollade dina annonser. Tycker själv att det är lönlöst att lägga ut mössor från hm eller t-tröjor som inte har något "speciellt" tryck, tex retromönster eller bamse o likn. Det ska vara något extra om man ska få icke märkeskläder att gå bra. Ger hellre bort grejerna till kompisar Jag tycker dessutom att lindex går lite bättre än hm på tradera faktiskt..
    jo, jag vet.. men behövde bli av med lite tröjor då sonens lådor är överfulla då vi fått för mycket.. har dessutom ingen i min närhet som behöver denna storlek. så chansade hellre att göra någon lycklig för att få lite billiga extrakläder till dagis =)

jackan jag har ute kompenserar ju för för de dåliga auktionerna =) för den fick jag av en bekant gratis och jag använder den aldrig, då jag alltid har min fleece el. kappan. =) tycker den står ut för mycket då man bor på liten by med mindre än 1000 invånare =P
  • Viktorsmamma
    ominte skrev 2010-08-27 20:14:43 följande:
    Är 2 frimärken ALLTID 6+6 =12 kr? Jag fick hem ett paket som hade 2 ganska stora frimärken men jag betalade för 24 kr i frakt som det stog i annonsen Jag tänkte att det tex finns frimärken som är på 10 kronors..
    finns 12kr frimärken om man går på postens ombud och skickar, fick jag då jag skcikade iväg senast.
  • Viktorsmamma

är är irriterad nu... sålde 3 tröjor till samma köpare, en tröja i 86/92 väger igenomsnitt 80-90gr st då frakten blev 36 i samfrakt, samma som om hon hade köpt de stycke, men hon fick ju de för 9 resp. 10kr styck.  hon mailar då såhär:

"Pengarna är överförda, 65kr. Men nu när det inte alls vart billigare med samfrakt så
    tycker jag inte att du borde skriva ut att "man tjänar på att köpa flera tröjor"- nu när det inte ens stämde.
    Det var just därför jag budade på fler än två..."

en som har köpt innan vet ju att tröjor, långärmade väger ändå såpass "mycket" blä... nu blev jag IRRI!

• Viktorsmamma
    ominte skrev 2010-08-27 21:04:57 följande:
    Det föranleder att det borde komma fler staplar än bara hur snabbt köparen betalade. Kommunikation är minst lika viktigt och ska bedömas båda vägarna tycker jag.
    Tänker du svara på det där dryga mailet?

-
    varade , den "kan" bli billigare beroende på vad & vilka tröjor man köpte, att då tröjorna väger 80-90gr st. kan jag inte ta mindre i frakt.

anledningen tilla tt ja skrev så var ju dessutom för att jag hade tjocktröjor ute på 24kr frakt, om man hade köpt tex.

1tjock
    2tunna

hade man kommit undan med 36kr istället för 48kr. Hon skrev tillbaks:

"Ja, jag menar bara att det är onödigt att fortsätta skriva så i auktionerna senare, när det inte alltid blir billigare.
    Som sagt, jag hade inte budat på en utav dem om jag inte trodde att jag skulle få
    billigare frakt. Gjort är gjort och det är betalt!"

om jag hade fått lite mer
    så hade jag bjudit på 12kr frakt för att "vara skysst." men om jag gör de i ett sånt här tillfälle så tjänar jag ju inget.

Svar på tråden Traderatråden nr 16