Inlägg från: Viktorsmamma |Visa alla inlägg
  • Viktorsmamma
    Silverhaj76 skrev 2010-09-21 15:22:22 följande:
    Hej i tråden!
    Hur ställer ni er till följande- du har vunnit en auktion och betalat dagen efter, får ett mail från säljaren, att hon glömt att det blir skrymmande- sätt in 12.- till?
    Jag brukar stå för mina kast, går inte och kräver pengar i efterhand. Har jag satt för låg frakt så får det vara.
    Hur gör ni?
    Om jag som säljare skriver ut för lite i frakt så får jag stå mitt kast och betala de 12kr som behövs och bita i de sura äpplet.,

jag tycker hon får lägga ut de, då du redan betalat, OM hon inte reserverat sig i ev. objektbesk. /personligt brev (P) att frakten kan ändras  i efterhand om hon skrivit fel.

länka till auktionen?
  • Viktorsmamma
    Silverhaj76 skrev 2010-09-21 15:35:19 följande:
    Kikade nu , hon har skrivit att frakten kan komma ändras- ok, MEN  varför inte maila INNAN man betalar och säga det? Jag känner mig iaf ganska irriterad, själv skulle jag sköta sånt före någon betalar.
    jo jag tycker ju också de att hon skulle meddelat de innan eller såfort hon kunnat. och OM frakten ev. kan ändras ska man iaf inte ha automatiskt vinnarmail, hade hon det?
  • Viktorsmamma
    Silverhaj76 skrev 2010-09-21 15:42:26 följande:
    Ja, det hade hon. Jag mailade lite surt att hon kan då ta det andra alternativet, schenker (37.-) om jag slipper sätta in 1.- (har betalat 36.-) Auktionen hade ändå gått ut igår 13.50. Hon hade ju hela dagen på sig att meddela om frakten vilket hon inte gjorde.
    Usch vad sur jag är!!!!!!
    men maila tradera och fråga hur dom ställer sig. du ska inte betala de tycker jag speciellt då hon hade iprincip ½dag på sig att meddela att hon satt fel frakt? då ska hon inte ha automatisk vinnarmail om hon inte har korrekta frakten tycker jag.
  • Viktorsmamma
    LillTussen skrev 2010-09-21 16:17:53 följande:
    Jag skulle aldrig kräva mer frakt i efterhand. Däremot har jag fått ett mail från en säljare som skrev att det blev mer i frakt än beräknat och att jag inte behöver betala in det. Men jag får gärna göra det om jag vill. Det var ett plagg för 1 krona (om jag minns rätt) så jag betalade det lilla extra som det blev.

Jag tycker att har man skrivit ut frakt får man stå för det. Sedan tycker jag ju att man alltid skriver ut frakt, men det är ju en annan fråga Budar inte om det inte står frakt angivet.

Men den här säljaren hade ju skrivit att det kan ändras så då antar jag att det bara är att betala. Fult är det dock. Speciellt när hon använder sig av det automatiska vinnarmailet.

Jag fick själv 30kr rabatt då jag hade budat in ens 4 auktioner med duplo. hon ville bara skicka med posten och tog endast 60kr av mig i frakt. de var frakerat med 84 el 96kr tror jag, nått sånt.

jag biter hellre i det sura äpplet. om man inte kan frakten inna tycker jag man kan skriva den i efterhand hellre än att "beräkna" och de kan bli totalt fel. avskyr då det blir mer än vad som stått i auktion även om säljaren reserverat sig för ev. ändringar

Svar på tråden Traderatråden nr 16