• ominte

Traderatråden nr 16

Den 10 september vann jag en auktion som jag tänkte negga i sista minut men är det alltså den 60:e dagen man ska negga? Blir det den 10 november eller den 9:e (idag)? Kan nån hjälpa mig att tänka ?

• ominte
    Tonarslisa skrev 2010-11-09 23:35:51 följande:
    ominte skrev 2010-11-09 21:22:05 följande:

Den 10 september vann jag en auktion som jag tänkte negga i sista minut men är det alltså den 60:e dagen man ska negga? Blir det den 10 november eller den 9:e (idag)? Kan nån hjälpa mig att tänka ?

Tettan svarade på den frågan häromda'n:
    "Nej, det räknas på det klockslag som auktionen gick ut."
    Fast det var inte det jag frågade JAg ville veta vilken dag man ska sätta omdömet, blir det den 9 eller 10:e?
  • ominte
    Tonarslisa skrev 2010-11-10 14:06:04 följande:
    Oj ja Läste för fort. Men hur blev det? Har du lämnat omdöme?
    Jag lämnade igår för säkerhets skull, men jag vet inte om det var rätt dag Har inte fått hämndneg än men iså fall har hon till kl 22,30 ikväll på sig Som tur är har hon inte hämndneggat de andra som neggat henne...
  • ominte

Blev mitt inlägg bortplockat där jag frågade om man fick efterlysa saker i tråden Jag vill bara veta svaret, DET är väl inte förbjudet att fråga??

• ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-11-15 21:08:12 följande:
    Ha ha..jag undrar om det finns NÅGON som nu kan missa sin faktura på Tradera
    Så jäkla bra att de har bättrat sig där, jag missade min JÄMT förut!

Dessutom fick jag ett mail idag från tradera, en påminnelse om att ge omdöme till köpare. Nån mer som fått det?
  • ominte

HJÄÄLP!
    Försökt överföra pengar till ett swedbankkonto men det går bara inte. Står att mottagarkonto inte finns. Baknkumret är på 14 siffror. Jag plockar ditt en nolla så att det blir 15 siffror men icke.
    GAAH!?

• ominte
    Hannah74 skrev 2010-11-16 21:25:20 följande:
    Vart lägger du nollan?
    mellan clearing och kontonummer?
  • ominte
    Hannah74 skrev 2010-11-16 21:31:58 följande:
    Hmm. Borde ju funka. Efter de fem första och drar ihop allt? Maila säljaren igen. Kan ju. Hända hon skrev fel.
    Har mailat tidigare idag men inget svar än. Det är ett automail så det borde ju någon redan tidigare ha påtalat?!
  • ominte
    Tonarslisa skrev 2010-11-16 21:36:13 följande:
    vilken siffra börjar kontonumret på?
    4
  • ominte
    Tonarslisa skrev 2010-11-16 21:50:57 följande:
    Fyra? Hm... Ovanligt! Inte så konstigt att du har problem. Står inget om kontonr (swedbank) som börjar på 4 i lathuden.
    Vilken lathund?

Såhär står det i mailet:Sätt in beloppet på

mitt Sparbanken Nord konto (Swedbank), clearingnr: xxxx-4 kontonr: 4xxxxxxx-2 senast 3 dagar efter avslutad auktion. Märk betalningen med ditt Tradera-alias.
    Jag sänder varan så snart betalningen syns på mitt konto och meddelar via mail så fort den är skickad.
Svar på tråden Traderatråden nr 16