• ominte

Traderatråden nr 16

Tonarslisa skrev 2010-10-06 16:24:02 följande:
    Det vet jag faktiskt inte men kanske 3?
    Tycker du kan lämna rött om hon inte hört av sig 30 dagar efter auktionsslut.
    Tradera tar bort hämndomdömen. Du har bevis i ditt fall.
    VA nä, de tar inte bort hämndomdömen!? Har jag aldrig sett ialla fall. Hur sk ade kunna veta vem som har rätt eller fel?
    Det är ju det alla här inne är rädda för att de ska få när de neggar någon..
  • ominte
    Lattjo skrev 2010-10-06 16:32:47 följande:
    För ett tag sen skrev jag om en overall jag vunnit på Tradera men som det var ett väldans strul för köparen att skicka då hon inte hittade min betalning och sa att enligt Traderas regler är min betalning egentligen ogiltig då jag glömde att skriva mitt alias. Efter kontakt med Tradera, plus en massa råd här och på andra ställen skrev jag till henne att när jag har skickat en skärmdump och kan bevisa att jag har betalat så har jag gjort min del av avtalet (vilket killen från Tradera skrev till mig). Hon skulle skicka overallen iaf...

Den 20 september får jag ett mail där hon säger att det inte funkar att boka frakt (via DHL). Den 24 upptäcker jag att hon bokat frakt den 20:e ändå... Den 1 oktober lämnar hon in den (det tog henne alltså 10 dagar bara det). I måndags fick jag leveransbesked och tänkte att jag åker och hämtar den dagen efter. Senare på kvällen får jag ett mejl; jag har fått fel paket skickat till mig! Hon säger att det är DHL som på nått sätt skickat mitt paket till en annan köpare och hans paket till mig.

Overallen vann jag den 16 augusti och har fortfarande inte fått den. Nu ligger mitt öde i den andra köparens händer, han skickar paketet lite när han kan och vill för han hade ju hämtat ut paketet, bara hoppas på att han inte är lika långsam som säljaren! Hans paket drogs bara tillbaka och skickades till honom dirket eftersom jag inte plockat ut det.

Jag kan ärligt säga att jag inte trodde att en säljare på Tradera kunde strula så mycket. Mitt enda fel i den hela var att jag missade att skriva mitt alias. Jag skickade ett mejl direkt efter jag hade betalat och påtalade detta och sen skickade jag skärmdumpar 2 ggr. Hon har strulat med allt känns det som. Hittar inte betalningen först, sen svarar hon inte på två veckor för då jobbade hon på en båt (det skulle jag på nått mystiskt sätt förstå  också), sen hittade hon fortfarande inte betalningen (och nu säger hon att betalningen är ogiltig egentligen eftersom jag glömt skriva mitt alias, enligt henne är det Traderas regler), sen skulle hons kicka overallen men kan inte boka frakt och när hon 10 dagar efter bokad frakt äntligen lämnar in paketet lyckas det komma fel! Jag gissar att overallen är trasig eller nått när den kommer, det vore ju liksom grädden på moset ;)

Ville bara skriva lite hur det går med min overall som jag skrev om för ett tag sen och bad om råd :)
    Vad har hon för alias? Orkar inte med såna strullmänniskor. Usch att de orkar hålla på
  • ominte
    AMDA skrev 2010-10-06 19:40:59 följande:
    kommer ni ihåg hon som mailat mig om att hon inte fått sina stövlar hon vunnit för 11kr fast hon hade lämnat positivt omdömme på mig?
    Mailade ju henne efter att jag fick mailet där hon påstod att hon inte hade fått dom det var den 30sep, ikväll fick jag svar från henne: hej  jag fått stövlar tack för affär. mvh ....

en del människor är lite väl skumma måste jag då säga Tyst
    Håller med...
  • ominte
    Pixxi skrev 2010-10-08 21:10:47 följande:
    Fick just ett så fint omdöme så jag blir rörd HjärtaKyssSkäms

Jag blev så glad
    Av mig 
  • ominte
    Pixxi skrev 2010-10-08 21:24:37 följande:
    Gulliga dig!
    Nejdu är Så himla fina kläder ju, och snabbt som 17
  • ominte
    iser skrev 2010-10-10 09:57:52 följande:
    Idag går mina auktioner ut. Jag skulle helt seriöst kunna sitta framför tradera hela dagen, bara titta på skärmen och vänta på bud. Det är ju så spännande!
    Finasaker du har ute Muggen ligger gaaaalet högt!! Är inte nypriset påden billigare?
  • ominte
    Olivers Mamma skrev 2010-10-11 19:59:37 följande:

Jag tänkte lägga ut lite auktioner ikväll men vet inte om jag vågar Jag har nämligen råkat få med min en penna från skolan idag och kanske hamnar i fängelse. Vad ska mina köpare göra då om deras varor ska skickas medans jag sitter häktad för detta hemska brott.

Nej seriöst, vet att många vill släppa denna diskussion men jag vill säga mitt. Återanvända frimärken=begdrägeri? Jag får det som mest till bedrägligt beteende men jag kanske tolkar lagen fel.

Sen att sänka någons portostapel om de använder frimärken som ni TROR är återanvända. I Sverige är man oskyldig tills motsatsen är bevisad men det gäller inte er eller, men frågan är då om det är moraliskt rätt att dömma folk utan bevis.
     Jag har råkat skriva fel adress på kuvert efter att jag frankerat dem och då fått klippa bort frimärkena och sedan klistra på dem på ett annat kuvert, hade en köpare sänkt min stapel då hade jag spärrat dem för all framtid!

Alla tycker olika och så är det men tycker inte att någon ska sitta och ge andra pekpinnar. Vi alla är vuxna och fullt förmögna att förstå att våra handlingar kan få konsekvenser och alla får väl stå sitt kast om de gör något fel ngngång.

slut på ot för min del

Återvinning är väl aldrig fel?
    Jag återanvänder även mailingbags, får jag straff om någon kommer på mig då?
  • ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-10-17 20:15:09 följande:
    Tjoho..tänk att det ska krävas en liten lockelse på tre gratisauktioner för att få ut ett 30-talCool

Nu ska jag i tid förbereda nästa prolist,fick kasta ihop denna på en timme när jag kom på att det visst är söndag idag *pust*
    Ni har säkert pratat om det innan men jag ooorkar inte läsa bakåt Men hur funkar det med erbjudandet om man laddar upp med prolistern? räcker det med att man har aktiverat erbjudandet på sidan och senare laddar upp via pro´n?
  • ominte

Vad tycker ni?
    Köpte en klänning och portot var på 45. Nu mailar hon att hon har skickat med b-post och att frakten blev 25 kr istället och undrar om jag vill ha tillbaka pengarna (20 kr).
    Blev först lite irriterad på att hon skickar med b-post men kanske borde vara glad över att hon sparade några kronor. Personligen skulle jag inte ställt frågan om köparen vill ha tillbaka pengarna utan förutsatt att de ska tillbaka och endast frågat efter kontonummer.
    Är jag kinkig nu ?

Svar på tråden Traderatråden nr 16