• ominte

Traderatråden nr 16

Mini Pantern skrev 2010-09-22 20:32:23 följande:
    När jag skriver mycket fint beg skick så innebär det att plagget är helt, rent utan fläckar, att trycker (om det finns något) fortfarande är helt utan sprickor eller avskavningar alltså i stort sett se ut som när jag köpte plagget.

När jag skriver i fint beg skick menar jag att plagget är helt och rent utan fläckar.

Beg skick, då skriver jag ut om det ex finns någon fläck, avskavning eller om trycker har spruckit eller om det är något annat att anmärka på plagget.

Men det är ju jag det Flört och inte alla andra, som min make brukar säga.

Kan berätta om ett klädpaket jag köpte på köpnu före sommaren. Med köp-nu gick paketet på 600kr och det skulle vara 75 plagg i det. Perfekt tänkte jag eftersom jag har tvillingar så kan jag dela upp lite på dem bägge två (det innehöll bla 15 par shorts och det var ju perfekt till sommaren). Men vilken jobbig säljare! Jag vet inte hur många gånger hon mailade mig om fraktkostnaden, det blev ju så dyrt för henne! Förvånad så hon ville skicka med bussgods om det var okej för  mig. Nej det var det inte eftersom jag har 7 mil till utlämningen på bussgods. Jaja det tog väl en vecka med mailkontakt fram och tillbaks så skickade hon det med DHL och då tog det ytterligare en vecka innan jag fick paketet. Med spänd förväntan åkte jag hem och öppnade paket men oj vilken chock!!! Hälften av kläderna var otvättade och säkert 30 plagg fick jag slänga som var i ett bedrövligt skick. Jag mailade säljaren och sa att jag inte alls var nöjd med detta köp och att man iaf kunde begära att kläderna var tvättade innan man skickade iväg dem. Men  jag hörde inget mer av henne sedan. Såg sedan att det var en del som lagt neg på henne för precis samma sak, otvättade kläder och en hel del fick kasta sina saker. Så det är verkligen ett lotteri att handla på Tradera men inte kan jag sluta för det. Skrattande

Blev långt det här, ursäkta!
    Fy vad trist
    Jag lägger aldrig några höga bud på dyra grejer. Min smärtgräns går nånstans vid 500 men då ska jag vara mycket säker på att detta är en okej säljare och inte ha några negativa omdömen och ligga på 4.9 i betyg
  • ominte
    Hallonmaja skrev 2010-09-22 20:50:21 följande:
    Denna auktionen:
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    De bilderna hon har lagt ut döljer skavet på reflexer eftersom blixyen reflekterar bort dem. Det var samma sak med en overall jag skulle sälja, jag kunde inte få till någon bild där skavet syntes men när jag kopplade bort blixten gick det att få bilder på skavet.
    Mycket fult gjort av säljaren tycker jag. Som säljare SER man de uppenbara skavmärkena på nära håll.

Tycker du ska skicka den här bilden och skriva att det inte framgick nånstans i auktionen att reflexerna osv var bortskavet.
  • ominte
    Dinosaurie skrev 2010-09-23 20:42:32 följande:
    *puffar för min fråga*
    Jag säljer lika mycket vuxenkläder som barnkläder och det går precis lika bra! Bara man har ute sånt som folk gillar och som är moderiktigt liksom. Man kan slänga ut en boomerangtröja men är den illgrön och i modell från sent 80-tal kan man inte räkna med att det går så bra
  • ominte

åh suck min bakfulla hjärna glömde ta med mig avierna och hämta ut paket från bla smutronhjärta Hur länge behåller de paket på posten? Vi åker på 2 veckors semester imorgon och jag orkar nog inte gå tillbaka idag..

• ominte
    Viktorsmamma skrev 2010-09-30 11:45:54 följande:

ja vi ska ju kunna starta nån typ av grupp "tradera nördar" på FB? där kan vi ju då länka och så hur mycket vi vill

vet ärligt inte om den få va kvar men de få väl varna då isf!

Finns det någon möjlighet att få den gruppen sluten dvs att bara godkända medlemmar får se vad som skrivs?
    Jag jobbar i ett offentligt yrke och har många klienter som jag inte gärna vill att mitt namn ska gå att googla fram och spåras till fb och olika grupper.
    Kanske löjligt men jag låter bli att skriva på fb i olika offentliga grupper pga den anledningen..
  • ominte
    backi2008 skrev 2010-09-30 20:42:25 följande:
    Det går. Är med i en sluten grupp och det är den som startade gruppen som måste godkänna de som vill vara med. Vet dock inte hur man gör Skrattande. Finns säker någon FB kunnig här som vet.
    Ursäkta mitt svar 100 år senare (är på semester) men jag var med på fl:are som säljer och köper på tradera, tror jag den hette men jag var sökbar via google. Alltså om man googlade på mitt namn kom alla mina inlägg fram, likaså mitt FL-nick där vi hade listor på allas FL-nick..

Nu ska jag läsa ikapp
  • ominte
    Tonarslisa skrev 2010-10-02 10:28:38 följande:
    Självhäftande frimärken flyger inte av bara sådär...
    Framförallt inte när man klistrat på papper.
    Spännande och se vad hon svarar...
    Du kanske ska be om en bild på emballaget trots allt...
    Måste bara säga att jag förra veckan skickade iväg flera paket och 2 av dem flög säkert 3-4 frimärken av preciiiiiiis när jag slängde ner dem i lådan och de liksom åkte emot själva luckan men som tur var hann jag ta tag i dem innan jag stände luckan och paketen hann inte ner. Frimärkena hamnade på marken och blev helt grusiga så jag fick ta nya och "banka" fast dem
  • ominte
    ominte skre
    versan skrev 2010-10-02 15:45:56 följande:
    Vad använder du för material då?
    Jag använder mailingbags själv & min frimärken sitter som sten på.
    Japp, mailingbags här också. Blir det lite luft emellan (om paketet tex blir skrynkligt) eller om man inte lägger paketet på ett hårt underlag och trycker fast dem ordentligt så sitter de inte som sten har jag märkt som sagt..
  • ominte

Vill bara varna lite för vanish på overaller då jag använde det på en overall jag köpte på tradera och alla reflexerna blev helt förstörda. Jag körde iofs några gånger men jag använder inte vanish på overaller mer efter det.
    Galltvål kanske?

• ominte
    Smultronhjärta skrev 2010-10-02 20:58:17 följande:
    Jag använder också mailingbags men tejpar alltid över halva frimärkena oavsett
    Ja, jag ska nog ta och börja göra det! Jag lämnade in paket på posten och hon var också tvungen att tejpa fast frimärkena då de åkte av när hon skulle stämpla. Var iofs ett par skor i en stor mailingbag så paketet var ojämnt men ändå..Tycker klistret på frimärkena är rätt uselt faktiskt, man kan återanvända dem rätt enkelt om de inte är stämplade, bara att dra loss dem lite försiktigt.
Svar på tråden Traderatråden nr 16