-
jag tror att man absolut kan påverka med ett enda omdöme. Det skulle kunna vara när man sätter så lågt på tex leveranstid, att stapeln blir röd. Jag satte en sådan häromdagen och säljarens stapel sjönk från 4.9 till 4,8 direkt.HonSomVet skrev 2010-12-10 21:10:40 följande:Jag är t o m sugen på att starta några fejkkonton för att bevisa min tes!
-
Skriv att du kan leverera innan jul iså fall och påtala att snabb betalning ger snabb leverans innan julstar67 skrev 2010-12-11 10:09:56 följande:om man läger den 19 avslut skulle folk buda på dam fest klänningar eller är det försend ??
-
Tycker du gjorde rätt. SJälv orkar jag inte heller jaga folk och svara de inte efter ett par påminnelser sätter jag ut till försäljning igen.lundqvist skrev 2010-12-12 16:04:47 följande:Måste få fråga er härinne..Jag hade en auktion som gick ut i november med ett pris på 510 kr..Jätteglad vart man och skickade ut mailet omgående men efter 3 dagar som är satt av mig så hade jag varken fått en bekräftelse på mailet el några pengar insatta så jag kollade upp namn med adress och enligt eniro så fanns det ingen med just det namnet på den adressen så då ringde jag men utan ngn som svarade så då messade jag och undrade om ngt hade hänt mm samt att auktionen var slut och summan mm..Efter ett tag får jag tbax på ett mess ..VEM??
Så jag messade tbax om vem jag var men fick inget tillbaka efter det.. Då det nu hade gått 7 dagar så la jag ut den igen och gav dåligt omdöme och nu kikade jag in där igen och innan hade h*n inga omdömen förutom mitt men nu hade hon 2 st som hon hade fått av samma person vilken auktion enbart hade ett bud på sina och det var denna person samt att hon hade svarat på mitt omdöme att h*n inte gick att få kontakt med pga h*n låg på sjukhus med sitt dödsjuka barn?? OK isst det kan säkert ha varit så, men då hade h*n ju faktiskt kunnat skrivit det till mig då jag frågade om ngt hänt??
Gjorde jag fel som gav henne dåligt omdöme och la ut den igen, hon har ju inte ens behagat sig att maila och förklara för mig heller, då hon uppenbarligen är hemma nu..
Känns så jävla surt då den som låg tvåa hade 500 som slutpris och nu är snart auktionen slut och nu ligger det på hälften
Hände mig exakt samma sak för ett par månader sen, en tjej vann min stövlar för 410 kr och sen försvann spårlöst, svarade inte på mail eller påminnelser så jag satte ut stövlarna igen (ville få ut dem innan det blev för kallt för skinnstövlar) och fick dem sålda för 120 kr. Surt som F*N men vad gör man..
Neggade henne efter 2 veckor faktiskt och fick inget hämndneg tillbaka. -
fast är det något säsongsbundet kan man ju inte vänta hur länge som helst. Slutpriset kan diffa enormt bara på et tpar veckor beroende på väder, om det är nära lön osv.Smilla1976 skrev 2010-12-12 20:05:44 följande:Det kanske inte ens var köparen som svarade, det händer ju att man inte sätter ut sitt riktiga nr tyvärr.... eller har bytt osv... jag hade nog haft lite mer is i magen och hoppats att hon hört av sig.. speciellt när det gäller över 500 spänn! 14 dagar brukar jag vänta tills jag sätter ut auktionen igen..
Nä jag väntar inte mer än någon vecka faktiskt, om jag inte får någon som helst kontakt. -
Mina gick superbra igår
-
Vaf*n, är det inte förbjudet att sno andras foton när man lägger ut annonser? Ska börja vattenmärka alla mina bilder så folk slutar upp med det.
Jag har anmält en annons till tradera där säljaren har använt alla mina bilder, rubrik och objektsbeskrivning, rakt av. Så j**la sur -
Förlåt men...nu tycker jag du är lite kräsen. Du vann dem för en krona! Gör som någon annan sa, sälj dem vidare. Hade jag varit säljaren hade jag tagit återköp direkt med tanke på att hon i princip ger bort dem till dig.piiiinkcat skrev 2010-12-15 09:23:20 följande:Ska man lämna negativt då? Jag menar, jag budade ju på ett par i storlek 19, då skall jag väl också få det på posten, eller pengarna tillbaka.
Är väl inget att tjafsa om. Visst, hon skriver fel men skitsamma när det knappt kostade nåt -
Vann denna berlock för några dagar sen.
www.tradera.com/BERLOCK-KVINNA-JULKLAPP-auktion_340929_123852752
Idag kom den fram i ett trasigt kuvert, det var ett stort hål på ena sidan så det var ren tur att berlocken inte hade ramlat ut.
Säljaren tog 20 kr i "avgift" utöver vinstsumman, vilket jag iofs godkände när jag köpte men det känns ju B när hon skicakr i ett tunnt litet kuvert som dessutom gått sönder (kan iofs inte hon rå för men ändå).
DESSUTOM var berlocken den minsta jag har sett, cm lång. Viserligen stog inte det i annonsen och jag frågade inte efter mått heller, men hade ändå förväntat mig något liiite större (dumt av mig). Och själva kedjan som sitter fast är helt krokig så det går inte att böja på den (är rädd att den ska gå sönder).
Skulle aldrig ha budat på den, säljaren har dessutom massor av negativa -
GRRR ser nu att det inte ens är samma berlock som på bilden
-
Om hon går med på detHannah74 skrev 2010-12-17 19:52:43 följande:Det är väl nåt positivt iaf;) Då kan du ju säkert utan större problem få pengarna tillbakaim dy vill det