• ominte
    MammaMor skrev 2011-05-19 11:59:39 följande:
    Budstegen på Tradera

Beroende på hur hög budnivån är i en auktion måste nya bud följa vissa intervaller. Om det högsta budet är 50 kr kan du bjuda 51 kr som lägst. Är det högsta budet däremot på 150 kr måste nästa bud vara minst 155 kr, dvs en ökning på 5 kr. Här nedanför ser du de budintervall som gäller på Tradera.

Det står alltid på varje auktion vad du som lägst kan bjuda.

Budnivå Minsta höjning 1 - 99 kr 1 kr 100 - 249 kr 5 kr 250 - 999 kr 10 kr 1000 - 2499 kr 25 kr 2500 - 4999 50 kr 5000 -  100 kr
    Aaaa, tack
  • ominte
    iser skrev 2011-05-20 12:15:32 följande:
    jag är ingen expert. men marimekko brukar väl oftast ha en väl synlig liten lapp där det står namnet? Åtminstone inne i väskan.
    ja exakt...det här är inte ens bommulstyg, det är nån form av nylonaktigt. Nu har jag iaf skickat ett mail till säljaren med en fråga och en liten hint
    Köpte nämligen en likadan på loppis för en tjuga och det står inget om marimekko..
  • ominte

Alltså jag tror att många kanske syr upp väskor på tyget själva, så då kanske inte lappen finns på, så klart. Men det här är en väska med knappar, remmar etc, ingen hemsydd sak så då borde märket finnas??

• ominte

Jaha nu fick jag svar från säljaren och hon skriver:

"Hej det är bra att du i frågasetter men jag har fått den av en bekant som ofta reser till finland "åland"
    Själv klart är den äkta den är så fint arbetad ,äkta skin i banden runt om ,påkostat foder o detaljer,har svårt att tänka mej den gå för 20 kr, men vist du kan haft tur .mvh XX"

Ehh, påkostad med skinndetaljer? glöm det, det är fejk och inte äkta skinn. Tröttsamt att hon lurar folk

• ominte
    ominte skrev 2011-05-20 12:10:50 följande:
    Någon som är bra på marimekko? Den här väskan är INTE marimekko, jag har en likadan hemma och det står ingenstans att det är det. Eller är det jag som har fel?

www.tradera.com/Marimekko-vaska-vintage-retro...
    HA! Annonsen är borttagen. Märkligt? Det var ialla fall inte jag som anmälde den eftersom det var nån här inne som skrev att det kunde vara jag som hade en kopia av väskan..
    Skönt att lurendrejare åker dit ialla fall! Tyckte synd om den som hade vunnit auktionen, sist jag såg den var den uppe i nästan 400 kr
  • ominte

Ojoj vad jag har fyndat kläder till dottern Ingen ide att lägga ut nu som säljare säger jag bara...Eller kanske med avslut till löning? Jag vet inte.
    Jag budade hem 3 moloklänningar och en småfolk för sammanlagt 100 kr (exkl frakt)! Utan att behöva ninja ens
    Det som går bäst just nu vad jag kan se är höstkläder för vuxna. Och skor, typ stövletter, gummistövlar (blivit så poppis plötsligt).
    Och så vinteroveraller förstås. Såg att molo låg på ca 500-600 och var inte ens slut än.

Jag väntar med att lägga ut barnkläder..Sparar dem hellre än att ge bort dem för några kronor.

• ominte
    Gul Katt skrev 2011-08-08 19:42:28 följande:
    Ser att det skrivs mycket om hur barnkläder går, men är det ingen som säljer damkläder?
    Börjar det bli nån mer fart på Tradera? Är det någon mening att lägga ut auktioner? 
    Jag säljer mer damkläder än barnkläder. Just för att det går så bra. Även skor! Men inget skräp utan sånt som är "inne", typ retro, vintage, olika märken (tex numpg, hunky dory etc) osv. Vill bara poängtera att med skräp menar jag inte billiga kläder utan även HM och kappahl går bra, bara det är en stil som går hem hos folk. tex är rött och  prickigt väldigt populärt just nu, både på kläder och skor. Inga gamla avdankade i mönster som ingen vill ha. Man får försöka hänga med och göra beräkning på vad som går att sälja och inte för att inte förlora alltför mycket
  • ominte
    Bellabelize skrev 2011-08-12 18:52:45 följande:
    I kväll ska jag lägga ut grejer på Tradera. Vad skulle ni sätta för Köp nu-pris på:
    * En Didriksonsoverall i stl 100 i fint skick: www.wildbabies.se/product_info.php?manufactur...
    * En sprillans ny Didriksonsoverall i stl 110: www.didriksons.com/article.asp?c=2&articleId=...

Polarn-grejerna brukar jag ha hygglig koll på.
    Runt 500?
    Det tänker jag lägga på dotterns molo ialla fall
Svar på tråden Traderatråden nr 16