Inlägg från: Smultronhjärta |Visa alla inlägg
  • Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

Stormis skrev 2010-06-21 22:01:29 följande:
    Jag ha haft typ 8 Köp Nu och bud på 3 så jag är ganska nöjd iaf. Några till borde ju droppa in under närmsta veckan tycker jag. Hoppas iaf!
    Smultronhjärta skrev 2010-06-21 21:57:32 följande:
    Ja usch vad jag grämer mig Dock ska jag skicka denne köpares vara imorgon så då skickar jag med extraporto där. Jag är just nu jäkligt tacksam att jag vet vad som har skickats fel och till vem..att jag iaf inte har rört ihop allt och inte vet något alls!

Nu har jag beställt nya mailingbags för nu stod jag utan och när jag skulle klippa och klistra,skriva av från plocklistan så läste jag på fel rad- blir så sur på mig själv.
    What! Ny presbild! Jag är i chock, såg ju knappt dina inlägg ! Tjusig är du ju dock. Fun City ?
    Nope- Äventyrslandet i hstd Mycket bättre än Fun City!
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
  • Smultronhjärta
    star67 skrev 2010-06-21 22:35:56 följande:
    va det kostar 3 kr köp nu??Förvånad oj det viste jag inteRynkar på näsan och jag som la ut nu 25 auktioner för att inte betala osåld avgift.

är det tillåt att man lämna sin tradera länk här på tråden??
    Det kostar 3 kr i osåltavgift om man lägger ut auktioner med utrop eller köp-nu från 10kr och uppåt..Dvs man lägger ut en auktion med utrop 5kr men med köp-nu på 20kr och den slutar som osåld så räknas köp-nuet som summan dvs 3 kr i avgift.

Men om du har lagt ut auktionerna för att slippa osåltavgiften så skulle du ha gjort det lördag eller söndag eftersom erbjudandet endast gällde då...
  • Smultronhjärta
    Mamma till Simon skrev 2010-06-22 07:49:10 följande:

men fin är den, en sådan har vi med Glad 
    Ja vi har också en som används nu och den är otippat nog en stor favorit så jag tvekade inte länge på köp-nu knappen när en ny dök upp
  • Smultronhjärta
    star67 skrev 2010-06-22 10:25:09 följande:
    Jag har lagt ut auktionerna i söndags kväll bara för att det var erbjudande annars hade jag lag de på blocket, och jag hade anmällt mig till erbjudande för att släppa betala  men det står fortfarande 3 kr osåld avgift på alla minaRynkar på näsan.

men även om det inte finns erbjudande 3 kr osåld avgift är inte så mycket tycker jag, men såld avgift är jätte mycket tradera tjäner bättre på plaget än viRynkar på näsan
    De ev osålda från helgen tas troligen bort i samband med att fakturan skapas och skickas ut
  • Smultronhjärta
    star67 skrev 2010-06-22 11:58:51 följande:
    någon kan hjälpa mig hur ska jag betala med swedbank konto tex så

8150-5,4 659 557-8 ,  8150-5,( 0) 4 659 557-8
    de första fem är clear
    Kontonr är 4 659 557-8 (vissa banker kräver längre kontonr och därför får man då ibland fylla ut med nollor så som alternativ två)
  • Smultronhjärta

Onsdag och avslut i kväll! Jag kan ju inte påstå att det går strålande,snarare tvärtom

Mest ångest har jag för att jag inte kommer hinna få mina mailingbags så jag får fortsätta klippa och klistraTyst

• Smultronhjärta
    Elisabeth83 skrev 2010-06-23 09:01:27 följande:
    Hej!

Kan någon möjligtvis hjälpa mig lite. Har fått en köpare från finland.. (visste inte att jag accepterat inom norden.. men, men....)  Hur går en betalning till. Hon skrev ett mail och ville ha IBAN och något mer för att kunna föra över. Jag har swedbank. 
    www.swedbank.se/foretag/betalningar-och-kort/konton-och-likviditetsplanering/rakna-ut-iban/index.htm
  • Smultronhjärta
    Pepa77 skrev 2010-06-23 12:29:49 följande:

Lite tips mottages tacksamt!

Vann en auktion där det stod NYA stretch jeans, vita.

Hem kommer bomullsbyxor, o på baksidan av benen full i fläckar! Det går inte att missa dom. O jeanstyg är det ju inte heller. Det spelade visserligen ingen roll. Byxorna var bra i övrigt.

Har mailat säljaren om att vi kanske kunde göra nåt positivt så man slipper lämna negativt omdöe. Svaret var att inga återköp görs, o rätt beskrivning stod i mailet. ???

Återköp hade jag inte tänkt från första början. Men någon annan slags kompensation kan man väl begära? Vet ju inte om fläckarna går bort i tvätt. Så nya är de defentivt inte.

tacksam för svar här.

Har du fått bort fläckarna? Om man får bort fläckarna så hade jag nog inte orkat dra det längre men däremot dragit ner staplarna rejält!!
  • Smultronhjärta
    x karin76 skrev 2010-06-23 12:41:13 följande:
    Hmm. La ut lite blandat i helgen.. Både tjejkläder och killkläder. Men bara killkläderna får bud..?? Utbudet är kanske för stort för tjejkläder så de försvinner i mängden..?

Hur är det för er andra? Får ni också mer bud på pojkkläder än flickkläder?
    Visst är det så..Illa för min del med tanke på att jag alltid handlar mer till dottern
    Fast nyss köpte jag tokdyra Mololakan till sonen så man kan alltid hitta fint till honom också
Svar på tråden Traderatråden nr 16